اخبار داغ

رییس حوزه های علمیه خواهران استان هرمزگان؛

امام کاظم (ع) سازمان دهنده اولین مبارزات مستقیم پس از عاشورا / موقعیت ویژه امام رضا (ع) حاصل استقامت پدرشان بود

امام کاظم (ع) سازمان دهنده اولین مبارزات مستقیم پس از عاشورا / موقعیت ویژه امام رضا (ع) حاصل استقامت پدرشان بود
روحیه روشنگری و مبارزه امام موسی کاظم(ع) که اولین مبارزه مستقیم پس از امام حسین(ع) و واقعه عاشورا را انجام دادند سبب ترس حکومت عباسی و سپس 14 سال زندان و تبعید پیاپی و در نهایت به شهادت رساندن ایشان شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز؛ حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده، رییس حوزه های علمیه خواهران استان هرمزگان، در گفتگو با خبرنگار هرمز ضمن اشاره بر تفاوت دوران امام موسی کاظم (ع) با دوره های ما قبل ایشان گفت: از زمان امام حسین(ع) که رویارویی مستقیم با دشمنان اهل بیت در واقعه عاشورا صورت گرفت مسیر مبارزات به سمت مبارزه در خفا و از طریق روشنگری و تبیین دایره المعارف شیعه انجام میشد اما اولین مبارزه مستقیم پس از امام حسین(ع) در زمان امام موسی کاظم و بنابر شرایط آن دوره و تاکتیک مبارزه ایشان انجام شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز, هرمز,

عبادی زاده با بیان رنج و آزار و اذیتی که حکومت عباسی در طی 14 سال زندان به امام موسی کاظم تحمیل کردند، افزود: روحیه روشنگری و حق گویی ایشان در هر شرایط و موقعیتی سبب ترس حکومت عباسی و سپس زندان و تبعید پیاپی و در نهایت به شهادت رساندن ایشان شد.

,

وی با تاکید بر سازماندهی و قدرت گیری گروه های متعدد مبارزاتی شیعه و فشار بی امان این گروه ها به حکومت عباسی  در زمان امام موسی کاظم، اظهار کرد: این استقامت و مبارزه بود که سبب تغییر شیوه برخورد حکومت عباسی با امام رضا (ع) و ولایت عهدی ایشان در این حکومت شد.

,

حجت الاسلام عبادی زاده با اشاره به روایتی از امام موسی کاظم (ع) که درپاسخ به سوال هارون مبنی بر خواسته امام از حکومت عباسی فرموده بودند فدک و حدود آن را میخواهیم،  افزود: امام با ترسیم حدود فدک به کل حکومت عباسی به هارون فهماند که حکومت عباسی غصبی و حکومت آن ها حق تشیع و معصومین است و این رفتار امام حاکی از هوشیاری و استفاده امام از هر موقعیتی جهت روشنگری و تبیین حق بود که سبب ترس بیشتر حکومت عباسی از ایشان شد.

,

رییس حوزه علمیه خواهران ضمن بیان  تثبیت و حفظ موقعیت شیعه در جهان  در زمان امام رضا (ع) افزود: امام رضا (ع) به پشتوانه سابقه مبارزاتی پدر عظیم الشان خود توانست در شرایطی قرار بگیرد که با تاکتیک  و قالب متفاوت مبارزه خود زمینه گسترش و تثبیت موقعیت شیعه را ایجاد کند.

,

حجت الاسلام عبادی زاده با تاکید بر اینکه تمام ائمه معصومین (ع) استراتژی مبارزه را دنبال می کردند، خاطر نشان کرد: معصومین(ع) تاکتیک ها و قالب های مبارزه را با توجه به شرایط زمانی خود طراحی، سازماندهی و اجرا می کردند؛ حتی ایجاد دانشگاه و نهضت بزرگ علمی در زمان  امام صادق(ع) و امام باقر (ع) نیز سبک نوین مبارزه بود که توسط این امامان در راستای مبارزات امامان پیش از خود و در قالب علمی طراحی و اجرا شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه