اخبار داغ

سونامی ارزی بلای جان اقتصاد

سونامی ارزی بلای جان اقتصاد
سونامی ارزی این روزها در غفلت و سردرگمی مجلس ،مسئولین و بانک مرکزی در حال رخداد است ودر نهایت منجرببه سقوط اقتصاد می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هیجار ،کشتی گرفتار در طوفان اقتصاد ایران مثل اینکه باز به تلاطمی بزرگ بنام دلار و ارز گرفتار آمده و در این دریای بی ساحل سرگردان است. این تلاطم ارز کم کم جان ارزش پول ملی را می گیرد!! و سرنوشتی نامعلوم برای اقتصاد رقم خواهد زد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هیجار,  ،کشتی گرفتار در طوفان اقتصاد ایران مثل اینکه باز به تلاطمی بزرگ بنام دلار و ارز گرفتار آمده و در این دریای بی ساحل سرگردان است. این تلاطم ارز کم کم جان ارزش پول ملی را می گیرد!! و سرنوشتی نامعلوم برای اقتصاد رقم خواهد زد.,

اما چه عواملی ایجاد کننده ی این تلاطم هستند؟ قطعا علت آن تلاطمی مصنوعی است که صنع سوداگران این بازار است تا سرمایه های مردم را به بازی گرفته و با گل آلود کردن بازار ارز سودی هنگفت به جیب بزنند. اما چگونه است که اینگونه در عرض یک روز اقتصاد و سرمایه های یک کشور در غفلت بانک مرکزی دچار دگرگونی م یشود؟ یکی از دلایلی که میتوان نام برد نبود قوانینی محکم و بازدارنده است که باعث ایجاد هرج و مرج و دگرگونی در بازار ارز می شود. البته دراین میان سوداگران ارزی هم جوی روانی برای ایجاد و تشدید این سونامی ارزی  به راه انداخته و موجب میشوند که همه چیز در عرض یک روز کن فیکون شود!

,

چه گذشته است برعده ای سودجو برای اینکه اندک سرمایه ی مردم  در برابر ارز بیگانه را به ثمنی بخس تبدیل  کنند اینگونه از یکدیگر سبقت می گیرند؟ چه کسانی از ارزش نهادن بیشتر بر ارز بیگانه و بی ارزش کردن پول ملی سود می برند؟ بی ارزش کردن سرمایه ی ملی در برابر ارز بیگانه فاجعه ایست که در غفلت و سردرگمی مسئولین بانک مرکزی در حال رخداد است و اقتصاد نیز در حال سقوط!

,

عوامل و کسانیکه به راحتی در عرض یک نیم روز این چنین اقتصاد کشور را به نابودی می کشانند و پول ملی را بی ارزش می کنند؛ چه سود و منفعتی از ویرانی اقتصاد خواهند برد؟

,

 قطع به یقین سوداگرانی هستند که به واسطه ی خلا در قوانین سالهاست با بازی در بازار ارز موجبات تلاطم در اقتصاد ایران را رقم می زنند و مسئولین نیز غافل از رخداد و وقوع این فاجعه ی اقتصادی!!

,

 در اواخر دولت نهم نیز یک شبه سونامی ارزی توسط همین عده در کشور به راه افتاد و تورم حاصل از این سونامی اقتصاد کشور را به ورطه ی نابودی کشاند و سودی کلان به جیب این سوداگران رفت. حال چگونه است که پس از تکرار دوباره ی این روند و گذران سالها از آن تلاطم ارزی هنوز مجلس که وظیفه ی اصلی در وضع قوانین را برعهده دارد قوانینی متقن و محکم برای حذف این عوامل در بازار ارز مصوب نکرده است؟!

,

بانک مرکزی و دولت با نبود قوانینی که می بایست در مجلس سالها پیش مصوب می شد در برابر دلالان و سوداگران ارزی عملا دست و پا بسته و ناتوان است.

,

حداقل خواسته مردم از نمایندگان خود در مجلس این است که با تصویب قوانینی علمی و عملی این معضل اقتصادی کشور را برای همیشه حل نمایند   تا ثباتی دائم در این بازار ایجاد گردد و دست دلالان، واسطه ها، سوداگران و نابودگران اقتصادی برای همیشه از بازار ارز کوتاه گردد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه