اخبار داغ

زیرپوست شهرخرم آباد چه می گذرد؟

محلاتی محروم از خدمات شهری/ گلایه مردم از نابسامانی ها +تصاویر

محلاتی محروم از خدمات شهری/ گلایه مردم از نابسامانی ها +تصاویر
محلات حاشیه خرم آباد همچون فلک الدین، پاچنار، اسدآبادی، پشته حسین آباد، کوی علی آباد و گل سفید از امکانات و خدمات شهری بی بهره اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک بالغ بر هزاران نفر از مردم در مناطق حاشیه شهر زندگی خود را سپری می کنند؛ مناطقی که به ندرت و در نهایت سختی می توان امکانات رفاهی،بهداشتی  وشرایط تحصیل و کار را در آن پیدا کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 

,

سقف خانه های برخی از مردم این محلات از چوب و حلب است که این نوع پوشش ساختمانی نمی تواند در برابر سرما و گرما کارایی داشته باشد.

,

 

,

مشکلاتی همچون نبود سیستم های استاندارد برق رسانی، گاز و آب در برخی خانه های مسکونی، نبود جدول کشی ها، آسفالت، چراغ های روشنایی و تابلوهای معرف نام کوچه ها در  این مناطق مشهود است.

,

 

,

خانه مناطق حاشیه شهر خرم آباد

, خانه مناطق حاشیه شهر خرم آباد,

 

,

بسیاری از آسیب های اجتماعی همچون اعتیاد،بیکاری، فقر و طلاق از دل همین ظواهر نادرست، نابسامان و نامناسب مناطق ظهور می کند.

,

 

,

مناطقی که تنها وسعت فضاهای سبز و جاری شدن آب های روانش، می تواند منظره و پدیده ای بکر نه تنها برای مردم محل که به جاذبه ای برای یک شهر و استان و کشور تبدیل شود.

,

 

,

منطقه فلک الدین خرم آباد

, منطقه فلک الدین خرم آباد ,

 

,

محلاتی همچون فلک الدین، پاچنار، اسدآبادی، پشته حسین آباد، کوی علی آباد و گل سفید از جمله مناطق حاشیه و محروم شهر خرم آباد هستند که متأسفانه از معضلات و مشکلات ذکر شده برخوردار بوده و مردم این مناطق من جمله کودکان، نوجوانان و جوانان که اغلب با استعداد و حائز رتبه های برتر دانشگاهی بوده در معرض مستقیم آسیب های اجتماعی هستند.

,

 

,

لذا لزوم توجه هر چه بیشتری به این مناطق در راستای شروع و پیشبرد کارهای عمرانی و فرهنگی امری اجتناب ناپدیر بوده و همت و تلاش شبانه روزی مسئولین را می طلبد.

,

 

,

سرهنگ پاسدار ماشااله بازگیر؛فرمانده سپاه خرم آباد به همراه محمدرضا ملکشاهی راد؛نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی به جهت مشاهده و بیان مشکلات از زبان مردم محلات آسیب دیده از برخی مناطق حاشیه شهر من جمله فلک الدین، پاچنار، اسدآبادی و پشته حسین آباد بازدید کردند.

,

 

,

بازدید سرهنگ بازگیر از مناطق محروم

, بازدید سرهنگ بازگیر از مناطق محروم,

 

,

فرمانده سپاه خرم آباد در حاشیه این بازدید گفت:مردم بهترین مشاوران ما مسئولین، به جهت رفع مشکلات و معضلات ریشه ای یک جامعه هستند امروز ما از ساکنین مناطق برای اشتغالزایی جوانان، زنان بد سرپرست و بی سرپرست همین محلات مشاوره گرفتیم.

,

 

,

بازدید از مناطق محروم خرم آباد

, بازدید از مناطق محروم خرم آباد,

 

,

وی تصریح کرد: با بررسی های بعمل آمده از مناطق و شناخت ظرفیت های انسانی احداث فرهنگ سرا، سالن های فرهنگی، ورزشی و پارک، رفع مشکل روشنایی و آسفالت برخی کوچه ها دردستور کار قرار گرفته شده است.

,

 

,

سرهنگ بازگیر گفت: باتوجه به طبیعت و وجود فضای سبز و آب های روان محلاتی همچون پاچنار ساماندهی این مکان ها در راستای فراهم نمودن محیطی مناسب به عنوان جاذبه های طبیعی و گردشگری جهت اجرایی شدن مطرح شده است.

,

 

,

فرمانده سپاه خرم آباد در منطقه پاچنار

, فرمانده سپاه خرم آباد در منطقه پاچنار,

 

,

فرمانده سپاه خرم آباد با اشاره به این که طرح قرارگاه جوادالائمه (ع) از سال 95 با هدف استفاده از ظرفیت وتوان بسیج ،جهت مقابله با اعتیاد و توزیع مواد مخدر ،کاهش طلاق و ساماندهی مناطق حاشیه نشین در شهرستان خرم آباد آغاز شده و تاکنون در 7 محله حاشیه شهر ارتقا یافته است بیان کرد: از معاونت بهداشت ودرمان علوم پزشکی استان، بهزیستی ، کمیته امداد، شورای شهر و شهرداری که در حقیقتاً در پیشبرد وتسریع کار قرارگاه جواد الائمه همراه ما بودند نهایت تشکر و قدردانی را داریم.

,

 

,

سرهنگ بازگیر بازدید مناطق حاشیه شهر خرم آباد ،پاچنار

, سرهنگ بازگیر بازدید مناطق حاشیه شهر خرم آباد ،پاچنار,

 

,

سرهنگ بازگیر اظهار داشت: رفع مشکلات مردم این مناطق نیازمند کار انقلابی  وجهادی است؛ لذا بایستی تمامی نهادها و ادارات  ذی ربط هم به صورت جهادی پای کار بیایند.

,

 

,

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خرم آباد با اشاره به اهمیت و بازده کار انقلابی و جهادی که به زمان و مکانی خاص محدود نیست گفت: بسیجیان و مردم عزیز با حرکتی جهادی کار شناسایی و تشکیل بانک های اطلاعاتی جهت مدیریت ارائه انواع خدمات به مردم محل من جمله طرح مشاغل خانگی را از سال گذشته در برخی مناطق همچون فلک الدین و پشت بازار شروع کرده اند.

,

 

,

 سرهنگ بازگیر در پاسخ به برخی اعتراضات مردم در خصوص وجود معتادین در این محلات و معضلاتی که برای خانواده ها به بار آورده اند گفت: یکی از مأموریت های مهم بسیج در راستای مقابله با اعتیاد است که درهفت محله آسیب دیده سطح شهرستان در حال اجرا شدن است.

,

 

,

بررسی مشکلات مناطق حاشیه خرم آباد

, بررسی مشکلات مناطق حاشیه خرم آباد,

 

,

فرمانده سپاه ناحیه خرم آباد شناسایی، بسترسازی، بیان آسیب ها، اقدام قاطع، درمان، صیانت، اعطای تسهیلات و ایجاد شغل برای معتادین بهبود یافته را گام های مهم و اجرایی این طرح عنوان کرد.  

,

 

,

وی با اشاره به اقدام قاطع با همکاری دادستان شهرستان برای مقابله با مواد فروشان و خانه های فساد در برخی محلات سطح شهربیان کرد: در جلسات متعدد با مسئولین شهرستان پیگیر ساخت اردوگاه ترک معتادین به عنوان پایلوت هستیم.

,

 

,

سرهنگ بازگیر از بازدهی اجرای طرح مشاغل و کارگاه های خانگی در برخی مناطق حاشیه شهر یاد کرد و اذعان داشت: در این طرح افرادی که از حداقل مهارت ها برخوردار هستند شناسایی و با اعطای تسهیلات در منازل خود بکارگیری می شوند.

,

 

,

محمدرضا ملکشاهی راد؛ نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس در رابطه با اجرای کار قرارگاه جوادالائمه توسط سپاه خرم آبادگفت: اجرایی شدن طرح مذکور توسط سپاه خرم آباد یک کار فوق العاده است چرا که بسیاری آسیب های اجتماعی از همین محلات حاشیه شهر آغاز شده است.

,

 

,

بازدید ملکشاهی راد از مناطق حاشیه شهر خرم آباد

, بازدید ملکشاهی راد از مناطق حاشیه شهر خرم آباد,

 

,

وی با اشاره به نبودخدمات شهری مناسب در محلات حاشیه شهر اظهار داشت: می بینیم که مردم این مناطق یک نوع معارضه دارند؛ اعتراض نه در قالب تشکیلات، که نسبت به وضع موجود و نابسامانی ها اعتراض دارند.

,

 

,

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شوری اسلامی از بازدید منطقه فلک الدین و پاچنار یاد کرد و گفت: این مناطق از فضای سبزی بزرگ جهت ایجاد پارک شهری و مناطق گردشگری برخوردار است و شهرداری می تواند از این مکان نهایت بهره را برده و هم چنین در راستای گردشگری کار اقتصادی هم انجام داد.

,

 

,

ملکشاهی راد با اشاره به مطالبات مردم این محلات اذعان داشت: ما در اینجا شاهد مردمانی هستیم که با حداقل آموزش، تسهیلات، پشتیبانی و هدایت می توان زندگی آن ها را متحول کرد.

,

 

,

وی تأکید کرد: در مناطق حاشیه نشین باید به دنبال اشتغال ارزان و خانگی باشیم چراکه در کنار کارهای دولت توسعه مشاغل خانگی یک قدم موثر است.

,

 

,

بررسی مشکلات مناطق حاشیه خرم آباد0

, بررسی مشکلات مناطق حاشیه خرم آباد0,

 

,

نماینده مردم خرم آباددرمجلس شورای اسلامی در آینده نزدیک با همه مسئولین مشاورین و کارشناسان جهت رفع سریعتر مشکلات در این مناطق حضور پیدا می کنیم؛ باید با مردم آمیختگی داشته باشیم و مردم را دلگرم کنیم،مسئولین هم باید به وعده های خود به مردم عمل کنند.

,

 

,

به گزارش سفیرافلاک، طرح قرارگاه جوادالائمه (ع) از سال 95 با هدف استفاده از ظرفیت وتوان بسیج ،جهت مقابله با اعتیاد و توزیع مواد مخدر، کاهش طلاق و ساماندهی مناطق حاشیه نشین در قالب برنامه های متنوع سازندگی، فرهنگی، عمرانی در شهرستان خرم آباد آغاز شده و تاکنون به همت بسیجیان، مردم محل و برخی نهادها وادارات در هفت محله حاشیه شهر ارتقا یافته است که رفع کامل مشکلات و ساماندهی این مناطق نیازمند تلاش شبانه روزی کلیه مسئولین شهرستان و استان است.

, سفیرافلاک,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه