اخبار داغ

جنجال های قومیتی کمکی به توسعه لرستان نمی کند

جنجال های قومیتی کمکی به توسعه لرستان نمی کند
طرح مسائل قومیتی و جنجال هایی که در شبکه های اجتماعی پیام رسان و فضای مجازی به راه افتاده هیچ کمکی به توسعه و پیشرفت لرستان نمی کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک چندوقتی  است که  روزنامه «تامسون» وابسته به غول رسانه ای «تامسون رویترز» نقشه ای استعماری و تفرقه افکنانه  منتشر کرده که  در آن بخش هایی از استان های  کرمانشاه،ایلام و لرستان تحت عنوان«ل ک س ت ا ن» نامگذاری شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 

,

روباه پیر استعمارانگلیس که ید طولایی درتجزیه ، کوچک کردن و تضعیف ایران در قرن های اخیر دارد، این نقشه جدید را برای تجزیه و تفرقه  در کشورمان طراحی کرده است؛ متأسفانه  در سایه  بی تفاوتی  دستگاه های  امنیتی،این نقشه  و تفکر تجزیه طلبانه  رفته رفته  در حال  تبدیل شدن به  یک مطالبه انحرافی است.

,

 

,

در بررسی این موضوع به  سه لایه  و دسته از افراد برمی خوریم:

,

 

,

دسته نخست؛ افرادی که  قطع به یقین اجیره شده و وابسته به  سرویس های امنیتی کشورهای معاند و به ویژه  گروهک های  تجزیه طلب غرب کشورهستند؛ این افراد  که  دارای تحصیلات و مطالعه  بوده و بر پیشینه  سیاسی و اجتماعی  منطقه  احاطه  دارند، دریک موضع هماهنگ،هجوم  رسانه ای به  استان لرستان و مناطق لرنشین را در پیش  گرفته اند؛ حدود  یک  سال  پیش با یکی از این افراد مباحثه ای درفضای مجازی داشتم ، بعدها معلوم شد که فرد مزبور اهل  یکی از شهرهای مرزی مناطق کردنشین کشور است؛ این درحالی است که او خود را اهل یکی از شهرهای لرستان معرفی کرد.

,

 

,

راهبرد اساسی این گروه «حمله به صداوسیمای مرکز لرستان»است؛ این افراد بویژه در فضای مجازی ازهیچ توهین و بدو بیراهی به مدیران و کارکنان این رسانه استانی دریغ نمی کنند.

,

 

,

دورنما و هدف اصلی این گروه ایجاد «کردستان بزرگ» و الحاق لرستان و مناطق لرنشین به آن و در نهایت  تجزیه کشوراست؛این دسته  را در حقیقت می توان ستون پنجم و عقبه کردهای بارزانی دانست.

,

 

,

تقریباً همان نقشه ای  که در دهه های  اخیر دراستان های یاد شده اجرا شده، با عناوین دیگری در لرستان هم  درحال  اجراست؛ براساس  یافته های تاریخی ،سابقه  سکونت  دراین استان و به ویژه دره خرم آباد  به  بیش از 54 هزارسال  می رسد؛ مردم  این استان در طی هزاران سال  بدون هیچ گونه مشکلی در کنار هم  زندگی  کرده اند  ولی  بدخواهان  و دست های پشت پرده تحمل  دیدن این وحدت  و برادری را  ندارند؛به همین دلیل  دراستانی مثل  لرستان مسائل قومیتی  و در استان های سنی نشین مسائل مذهبی  را بزرگ نمایی  می کنند تا با همراه کردن آدم های کوته بین و ساده لوح،آرامش  لرستان و به تبع آن کل کشور را به هم بریزند.

,

 

,

کار، اشتغال،توسعه  و کاهش  فاصله  لرستان  با استان های  برخوردار مطالبه اصلی  مردم این استان است؛ طرح  مسائل قومیتی  و جنجال هایی  که  در شبکه های اجتماعی پیام رسان  و فضای مجازی  به راه افتاده  نه  تنها  هیچ  کمکی  به  توسعه  و پیشرفت  لرستان  نمی کند  بلکه  باعث انحراف  افکارعمومی  و ایجاد  مطالبات  کاذب  در میان  مردمی خواهد  بود که جوانان تحصیل کرده آن  از بیکاری  و مشکلات  اقتصادی  و معیشتی  رنج  می برند.

,

 

,

به گواه  آمارهای  رسمی، استان  لرستان  در دهه های اخیر جز پنج استان امن تر کشور بوده است؛ دست های پشت پرده  نمی خواهند این امنیت  پایدار استمرار یابد و برای ایجاد تنش و اختلاف دست به هرکاری می زنند، متأسفانه  شبکه های اجتماعی پیام رسان  درفضای مجازی هم به یار دوازدهم  معاندان  تبدیل  شده  است؛ به طور قطع  و یقین  در آینده نه چندان دور دست های  پشت پرده  این  جریانات  برای مردم استان،برملا و نقاب  از چهره  تفرقه افکنان  کنار زده خواهد  شد.

,

 

,

دسته دوم؛ افرادی که درمیان احزاب و گروه ها ،دستگاه های اجرایی ، برخی  رسانه های رسمی (مطبوعات مکتوب و اینترنتی مجوزدار) دارای بلندگو(تریبون) هستند؛نیت این افراد هم چون دسته اول تجزیه طلبانه و انحرافی نیست، منتها با توجه به نگاه ژورنالیستی(روزنامه نگاری)به مسائل اجتماعی و در برخی موارد به علت  کمبود موضوع و سوژه های رسانه ای جذاب، دانسته یا ندانسته  بستر مطرح شدن این دیدگاه افراطی و انحرافی را در رسانه های جمعی استان فراهم می کنند.

,

 

,

تلاش برای ثبت میراث مشترک هزاران ساله معنوی، تاریخی و فرهنگی لرستان در فهرست آثار ملی کشور به نام بخشی از مردم استان به منظورایجاد هویت جدید برای همان شاخه از قوم لر و درنهایت کوچک و تجزیه شدن این قوم مهم و اصیل کشور، انداختن توپ در زمین صداوسیما و انحراف افکار عمومی مردم لرستان از مطالبات واقعی نظیر اشتغال، راه اندازی کارخانه ها و صنایع راکد، رفع بیکاری وایجاد مطالبه کاذب برای مردم، تحت این عنوان که رسانه استانی صداوسیما سهم گروه های مختلف مردم لرستان را نمی پردازد. و حساب شده و سازماندهی شده هویت بخش هایی از قوم لر را سانسور می کند و...از جمله اقداماتی  است که کاملا در جهت تامین اهداف شوم تجزیه طلبان و بدخواهان انجام شده و یا دردست اجراست.

,

 

,

کما این که یکی از فعالان رسانه ای استان در روزهای اخیر، اقدام یکی از هنرمندان لرتبار در برنامه تلویزیونی «دورهمی» درپنهان کردن هویت  و اصالت قومی خود را ناشی ازاقدامات صداوسیمای مرکز لرستان در سانسور کردن و نپرداختن به لرهای بختیاری ساکن الیگودرز دانسته بود و حال آن که انکار و یا به قول صاحب نظران «هویت گریزی» دلایل زیادی داشته و برای بررسی آن باید تمام زوایا و برهه های مختلف سنی و زندگی شخص را لحاظ کرده و درنظر گرفت؛ درفرصت مناسب به این مبحث خواهیم پرداخت.

,

 

,

دسته سوم؛افرادی هستند که از روی نا آگاهی برخی مطالب که تولید اتاق فکر تجزیه طلبان است را در فضای مجازی ارسال (فوروارد)می کنند؛ بدون آن که تبعات امنیتی و اجتماعی آن را که برای آینده مردم لرستان و کشور خطرناک است،بدانند؛به عنوان مثال یکی از متن هایی که نتیجه تراوش اتاق فکر تجزیه طلبان وابسته است،توسط این افراد در فضای مجازی  استان در روزهای اخیر بازتاب زیادی داشت؛ دراین متن به دروغ  نوشته شده بود که منشأ و خاستگاه  دو طایفه  از استان  لرستان سلیمانیه و موصل عراق است تا اهداف مسموم خود را در راستای ایجاد طرح استعماری «کردستان بزرگ» به مخاطب عام القا کرده و افراد ساده و منفعل  را برای دست یابی به اهداف شان اقناع کنند.

,

 

,

از دیگر دروغ های شاخ دار که متأسفانه از سوی همین افراد زود باور و ساده لوح  در گروه ها و کانال های تلگرامی دست به دست می شد این بود که لرهای بختیاری ها اصالتاً کرد هستند! جالب این که برخی افراد ناآگاه  این ادعای صد درصد کذب را باور کرده اند و در دورهمی های مجازی به آن استناد می کنند.

,

 

,

«دزدان هویت» ازحدود یکصد سال گذشته تاکنون برای جعل هویت مناطق لرنشین اقدامات راهبردی زیادی انجام داده اند که متأسفانه تاحدودی هم موفق بوده اند؛کردی سازی استان های ایلام (لرستان پشتکوه) و کرمانشاه که محل زندگی لرهای لک می باشد و نیز راه اندازی «رادیوکردی» در استان کرمانشاه، در سال های پیش ازپیروزی انقلاب اسلامی را می توان دراین چارچوب تحلیل و تفسیر کرد.

,

 

,

تجزیه طلبان که در دهه های اخیر به دنبال جداسازی استان های کردستان و آذربایجان غربی بودند؛ حالا دیگر چند سالی است که به خیال واهی خود می خواهند لرستان را هم ضمیمه کنند.

,

 

,

چندی پیش دریکی از کانال های تلگرامی عکسی از «پل کشکان» واقع در شهرستان دوره چگنی منتشر شد که در پایین آن نوشته شده بود:پل کشکان واقع در«کردستان جنوبی!»

,

 

,

براثرالقائات و تبلیغات پیدا و پنهان پانکردها  در استان های کرمانشاه و ایلام در دهه های اخیر نسلی «خود کردپندار»پا به عرصه گذاشته که کاملاً به پیشینه تاریخی و قومی خود پشت پا زده و هویت هزاران ساله خود را انکار می کند؛گفته می شود با فشار همین افراد،نمادهای لری در«قلعه والی» در ایلام که مقر حکومت والیان لرستان پشتکوه بوده برچیده شده و به جای آن شکل و شمایل دیگری به  ظاهر و نیز محتوای موزه مردم شناسی موجود دراین مکان تاریخی داده شده است.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه