اخبار داغ

امام جمعه موقت سمنان:

هنوز تا استقلال اقتصادی فاصله داریم/مسئولان برای کنترل نرخ ارز تلاش بیشتری کنند

هنوز تا استقلال اقتصادی فاصله داریم/مسئولان برای کنترل نرخ ارز تلاش بیشتری کنند
امام جمعه موقت سمنان با تاکید بر تلاش آحاد مردم و نیز مسئولان برای تحقق شعار سال گفت: هنوز تا استقلال اقتصادی فاصله زیادی داریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر عبدوس امام جمعه موقت سمنان در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه سمنان با تبریک فرارسیدن عید مبعث به نمازگزاران گفت: بعثت رسول اکرم (ص) حادثه‌ای تاریخی بود که ارزش‌های الهی را پیش روی بشریت قرار داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

امام جمعه موقت سمنان با بیان اینکه پیامبر اسلام (ص) هنگام ابلاغ رسالت سواد خواندن و نوشتن نداشتند افزود: اراده خداوند متعال آن بود که حضرت محمد (ص) رسالت خود را با نام پروردگار خویش آغاز کند.

,

عبدوس معنویت و کرامت انسانی را از پیام‌های اصلی بعثت برشمرد و گفت: دشمنان بشریت در طول تاریخ تلاش کرده‌اند تا انسان را از معنویت و حقیقت خود دور کنند و این موضوع در عصر کنونی نیز دوچندان شده است.

,

وی با تاکید بر توجه بیشتر خانواده‌ها به فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی در تربیت فرزندانشان تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از مسئولان و به ویژه خانواده‌ها نسبت به ارزش‌های الهی و انسانی بی‌تفاوت شده‌اند که این موضوع پیامدهای منفی به دنبال خواهد داشت.

,

هنوز تا استقلال اقتصادی فاصله زیادی داریم

, هنوز تا استقلال اقتصادی فاصله زیادی داریم,

خطیب موقت جمعه سمنان در بخش دیگری از خطبه‌های خود به نامگذاری سال 97 به نام سال حمایت از کالای ایرانی اشاره کرد و گفت: نظام جمهوری اسلامی ایرانی در دهه‌های گذشته به خوبی توانسته است استقلال سیاسی و نظامی خود را تثبیت کند اما باید گفت هنوز فاصله زیادی تا استقلال اقتصادی داریم.

,

عبدوس ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی با دوراندیشی در سالهای اخیر بر موضوعات اقتصادی تاکید کرده‌اند و باید بدانیم تمام کشورهای پیشرفته عصر امروز دوران سخت و دشواری را برای کسب استقلال اقتصادی خود پشت سر گذاشته‌اند لذا تحقق استقلال اقتصادی نیازمند تلاش و تحمل سختی‌ها است.

,

وی تصریح کرد: کشور آمریکا که امروز اولین قدرت فنی و اقتصادی جهان است پس از جنگ جهانی اول و دوم خود ر ا منزوی کرده بود تا بر ظرفیت‌های داخلی خود تکیه کند.

,

امام جمعه موقت سمنان با بیان اینکه مردم کشورهای پیشرفته اگر تولیدات کشورشان گران‌تر از مشابه خارجی نیز باشد از آنها استفاده می‌کنند گفت: باید بدانیم که در حال جنگ با دنیاییم و از لحاظ تکنولوژی نیز 50 سال از کشورهای پیشرفته عقب هستیم.

,

عبدوس به سخنان نوروزی رهبر معظم انقلاب در مشهد مقدس اشاره کرد و گفت: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند مردم ما باید همانطور که بر روی برخی تیم‌های فوتبال تعصب دارند بر روی کالای داخلی نیز تعصب داشته باشند.

,

ولیعهد عربستان سعودی خیال می‌کند علی آباد هم شهری است

, ولیعهد عربستان سعودی خیال می‌کند علی آباد هم شهری است,

وی در ادامه با یادآوری تهدیدات آمریکا علیه ملت ایران اظهار کرد: امروز آمریکایی‌ها و سران برخی کشورهای غربی، جوجه‌ای مانند بن سلمان سعودی را از خطر ایران می‌ترسانند و به این بهانه او را می‌چاپند و می‌دوشند.

,

خطیب موقت جمعه سمنان خطاب به ولیعهد عربستان سعودی گفت: تو در یمن گیر کرده‌ای و نمی‌توانی از آن نجات پیدا کنی، خیال می‌کنی علی آباد هم شهری شده است؟ ما یک علی آباد داریم که شهر شده و آن هم علی آباد کتول است.

,

عبدوس با تاکید بر نقش مردم در پایداری نظام جمهوری اسلامی افزود: شاید برخی‌فکر کنند حباب‌هایی که در فضای مجازی ایجاد شده است ام به امید خدا جوانان همچنان در صحنه حاضرند.

,

وی در بخش پایانی خطبه‌های خود با اشاره به نوسانات اخیر نرخ ارز خاطرنشان کرد: دولت تلاش کند تا قیمت ارز کنترل شود چراکه  فعالان اقتصادی بخاطر نوسانات قیمت ارز دچار مشکل می‌شوند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه