اخبار داغ

در خطبه های نماز جمعه شهرهای آذربایجان غربی مطرح شد؛

امنیت و صلابت شیعیان منطقه در سایه انقلاب اسلامی ایران به وجود آمده است/آمریکا سگ هاری بیش نیست/ منتظر یک اشاره رهبری برای نابودی تل آویو و حیفا هستیم

امنیت و صلابت شیعیان منطقه در سایه انقلاب اسلامی ایران به وجود آمده است/آمریکا سگ هاری بیش نیست/ منتظر یک اشاره رهبری برای نابودی تل آویو و حیفا هستیم
آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستانهای آذربایجان غربی برگزار و مطالبی درباره مباحث روز مطرح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز،  آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در سراسر شهرستانها و بخشهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

 امنیت و صلابت شیعیان منطقه در سایه انقلاب اسلامی ایران به وجود آمده است/ نقش غیر قابل انکار ارتش در استمرار نهضت اسلامی مردم

,  امنیت و صلابت شیعیان منطقه در سایه انقلاب اسلامی ایران به وجود آمده است/ نقش غیر قابل انکار ارتش در استمرار نهضت اسلامی مردم,  امنیت و صلابت شیعیان منطقه در سایه انقلاب اسلامی ایران به وجود آمده است/ نقش غیر قابل انکار ارتش در استمرار نهضت اسلامی مردم,

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران تنها حامی شیعیان در منطقه بوده و امنیت شیعیان منطقه در سایه حمایت های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به وجود آمده است.
وی ادامه داد: حمایت های جمهوری اسلامی ایران از شیعیان عراق، مانع از نابودی شیعیان این کشور توسط گروهک تروریستی داعش شد.
امام جمعه ارومیه، با اشاره به سخنان حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسن نصرالله، تصریح کرد: شیعیان لبنان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی امنیت جانی نداشتند و امنیت، صلابت شیعیان لبنان در منطقه، مرهون حمایت های نظام جمهوری اسلامی ایران است.
وی، ابراز داشت: رمز سربلندی حزب الله لبنان در تحرکات منطقه حمایت ایران بوده و حزب الله لبنان بالاتر از قانون اساسی کشور خود، به فرمایشات مقام معظم رهبری اعتقاد و التزام دارد.
حجت‌الاسلام قریشی با اشاره به روز ارتش، بیان کرد: امام خمینی (ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی در مقابله با سخنان واهی عده ای سود جو با عنوان عدم نیاز به ارتش پس از انقلاب اسلامی، واکنش نشان داده و ۲۹ فروردین را به عنوان روز ارتش نامگذاری کرد.
وی، یادآور شد: بعد از بیانات امام خمینی (ره) مبنی بر پیوستن ارتشیان به مردم، سربازان و فرماندهان ارتش پادگان‌ها را ترک کرده و به جمع پرشور انقلاب پیوستند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، عنوان کرد: بدون تردید استمرار و استقامت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مرهون جانفشانی های ارتش در طول ۴۰ سال گذشته بوده است.
وی با یادآوری روز مبعث پیامبر اسلام (ص)، ابراز داشت: ۲۷ رجب مصادف با مبعث رسول اکرم (ص) بوده و نزدیک ترین افراد به نبی اکرم در روز قیامت، انسان های سخاوتمند و پرهیزگار است.

,
,
,
,
,
,
,
,

آمریکا سگ هاری بیش نیست/ منتظر یک اشاره رهبری برای نابودی تل آویو و حیفا هستیم/ ولیعهد نادان سعودی به دنبال چالش و بحران در خاورمیانه است 

, آمریکا سگ هاری بیش نیست/ منتظر یک اشاره رهبری برای نابودی تل آویو و حیفا هستیم/ ولیعهد نادان سعودی به دنبال چالش و بحران در خاورمیانه است , آمریکا سگ هاری بیش نیست/ منتظر یک اشاره رهبری برای نابودی تل آویو و حیفا هستیم/ ولیعهد نادان سعودی به دنبال چالش و بحران در خاورمیانه است ,

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام و المسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه میاندوآب با اشاره به وضعیت جهان امروز، اظهار کرد: امروز زمانه عوض شده و برخی موارد در زندگی امروزی بشر جای گرفته است.

,

وی با اشاره به برخی ویژگی های دنیای امروزی، افزود: امروز بازی ها، جدی و جدی ها بازی شده، امروز کتاب زیاد شده ولی حوصله مطالعه کم شده و امروز در کشورهای مسلمان، مناره مساجد بلند ولی موذنها و نماز خوان ها کم شده است.

,

وی با بیان اینکه امروز تجملات اصل و معنویت فرع شده است و درآمدها زیاد و برکت کم شده است، گفت: امروز علم رشد کرده ولی عاطفه ها تنزل یافته و توانائیها و دستگیری ها کم شده و خدمات توسعه یافته ولی صفا و صمیمت کمرنگ شده و نیز امروزه اظهار محبت زیاد ولی روح محبت کم شده و محبت واقعی کم شده است.

,

حسن زاده با اشاره به اینکه امروزه اتوبانها وسیع شده ولی اندیشه و نوعدوستی باریک شده است، تصریح کرد: امروز تحصیلات بالاتر و احساسات کمترشده و امروزه می آموزیم که چگونه درآمد اضافه کنیم اما چگونه زندگی کردن را بلد نیستیم.

,

امام جمعه میاندوآب اظهار کرد: امروزه خانه ها بزرگتر ولی خانواده ها کوچکتر و شعار بیشتر ولی عمل کمتر شده و دانش بیشتر ولی بینش کمتر و در حال رفتن به کره ماه هستیم ولی از رفتن به خانه همسایه غافلیم.

,

وی با اشاره به وجود ۵۶هزار پرونده قضایی در میاندوآب و زیاد بودن این حجم پرونده قضایی، افزود: امروز فضای خارج از زمین را فتح کرده اما از فضای داخل خانه غافلیم ودرآمدها بالا رفته ولی اخلاقیات پایین آمده  بر کمیت افزوده و از کیفیت کاسته شده است.

,

حسن زاده راه چاره این مشکلات و وضعیت امروزی را برگشت به تعالیم دینی عنوان کرد و گفت: راه چاره همه این وضعیت ها این است که به دامن قرآن و حبل الله المتین برگشته و از اوامر الهی و انبیا اطاعت کنیم و دستگیر حبل الله المتین و اهل بیت(ع) در ابعاد مختلف زندگی باشیم.

,

امام جمعه میاندوآب در ادامه به سیاست جنگ افروزی بن سلمان اشاره و اظهار کرد: ولیعهد نادان، احمق  و جاهل سعودی به دنبال چالش و بحران در خاورمیانه است و آنها در واقع خادمین حرمین نیستند بلکه خائنین حرمین هستند.

,

وی با اشاره به اینکه آمریکا سگ هاری بیش نیست، تصریح کرد: باید  در مقابل یاوه گویی ها و زیاده خواهی ها ایستاد و ملت ایران اسلامی امتحان خود را پس داده اند و ما از آمریکا ترسی نداریم  و این را بدانند که نیروهای نظامی و انتظامی و بسیج ما در نهایت اقتدار و آمادگی قرار داشته و گوش به فرمان ولایت هستند تا پاسخ محکم و فراموش نشدنی به دشمنان بدهند.

,

حسن زاده با بیان اینکه امروز فرزندان ایران اسلامی عرق و سوریه را مدیریت می کنند، تصریح کرد: منتظر یک اشاره مقام معظم رهبری و مقام عظمای ولایت هستیم تا تل آویو و حیفا را با خاک یکسان کنیم.

,

امام جمعه میاندوآب با اشاره به روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و تبریک این روز به ارتشیان، اظهار کرد: ما امنیت خود را مرهون رشادت ها و ایثارگری های نیروهای نظامی و انتظامی، ارتش و سپاه و بسیج هستیم که در مرزها در مقابل دشمنان ایستاده و برای ما امنیت به ارمغان می آوردند و باید قدردان آن باشیم.

,

وی با اشاره به سالروز بعثت پیامبر اکرم(ص)، افزود: پیامبر گرامی اسلام مایه رحمت برای بشریت در این دنیا و در آخرت هستند.

,

حسن زاده به سیمای پیامبر اکرم(ص) در قرآن اشاره و اظهار کرد: خداوند در آیات متعددی از قرآن کریم به سیما و صفات پیامبر اکرم(ص) اشاره کرده است که از آن جمله می توان به رحمت للعالمین، اسوه حسنه؛ رئوف، رحیم اشاره کرد و نامشان در کنار نام خداوند ذکر شده است.

,

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه پیامبرگرامی اسلام کسی است که خداوند در قرآن کریم می فرمایند :”ان الله والملائکه یصلون علی نبی…”، گفت: پیامبر گرامی اسلام، نزدیک ترین به ذات اقدس الهی و در گفتار، نگاه، قلب و روحش معصوم بودند و در آیات قرآن کریم اطاعت، اجابت دعوت و یاری پیامبر واجب و اذیت ایشان حرام شمرده شده است.

,

وی با بیان اینکه ما باید به عنوان یک مسلمان و پیروان پیامبرگرامی اسلام(ص) باید پیرو آن حضرت باشیم، تصریح کرد: باید اخلاق ما اخلاق نبوی باشد و این را در نظر داشته باشیم که باید با اخلاق در جامعه رفتار کرد و هم چنین با غرور و تکبر نمی توان کارها را پیش برد.

,

حسن زاده با اشاره به اینکه مهربانی از ویژگی ها و اوصاف پیامبر گرامی اسلام بود، افزود: پیامبرگرامی اسلام اسوه مهربانی و رحمت هستند و این رحمت و مهربانی برای همه افراد است.

,

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه ممکن است امروز محبت بعضی از روی ترس، منفعت یا دلایل دیگر باشد، گفت: پیامبرگرامی اسلام(ص) در محبت بین افراد مختلف فرقی نمی گذاشتند و همه ما باید در نظر داشته باشیم که مهربانی پیامبر باید الگو برای همه باشد.

,

وی با تاکید بر اینکه امروز ابزار گناه با وجود ماهواره ها و فضای مجازی فراهم تر از گذشته است، تصریح کرد: امروز باید بیشتر مراقب بود و تقوای الهی را رعایت کرد تا بتوان به سعادت رسید چرا که ابزار گناه راحت تر و آسانتر فراهم شده است.

,

سخنان ترامپ نشان از شکست نقشه های شوم استکبار است  
به گزارش آراز سسی، حجت الاسلام و المسلمین وحید طالبی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت با اشاره به مبعث حضرت رسول اکرم(ص) گفت: مهمترین هدف بعثت تهذیب، تزکیه نفس و تعلیم کتاب و حکمت بود.
وی تصریح کرد: بعثت به معنای برنگیخته شدن و در اصلاح به معنای فرستاده شدن انسانی از سوی خدواند متعال برای هدایت جامعه است.
امام جمعه پلدشت با اشاره به نزول اولین وحی افزود: به عقیده اکثر علمای شیعه، بعثت پیامبر اکرم(ص) در ۲۷ رجب، ۵ سال پس از تجدید بنای کعبه اتفاق افتاد و در آن هنگام پیامبر اکرم (ص) ۴۰سال داشتند.
به گفته وی در ۲۷ ماه رجب وقتی پیامبر اکرم (ص) برای عبادت به غار حرا رفته بود جبرئیل به سوی ایشان نزول کرده و آیه اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذِی خَلَقَ ﴿۱﴾ خَلَقَ الْإِنْسَانَ مِنْ عَلَقٍ ﴿۲﴾ اقْرَأْ وَرَبُّکَ الْأَکْرَمُ ﴿۳﴾ الَّذِی عَلَّمَ بِالْقَلَمِ ﴿۴﴾ عَلَّمَ الْإِنْسَانَ مَا لَمْ یَعْلَمْ ﴿۵﴾ را قرائت کرد.
طالبی با اشاره به پاسخ رسمى رهبر معظم انقلاب به نامه هنیه گفت: سفرهاى گوناگون هیأت‌هاى حماس به تهران و دیدارهاى مختلف در سطوح گوناگون بخشى از مسیر بهبود روابط در ماه‌هاى اخیر بوده است.
خطیب نماز جمعه پلدشت با اشاره بر پیام رسان های داخلی و حمایت از آنها افزود: یکى از اسناد ملى کشور که در سال ۱۳۹۶ در شوراى عالى فضاى مجازى به تصویب رسید، سند ساماندهى پیام رسان‌هاى اجتماعى است و عصاره این سند حمایت از پیام رسان‌هاى داخلى و ساماندهى پیام رسان‌هاى خارجى است.
وی تصریح کرد: بر مبناى این سند باید با پیام رسان‌هاى خارجى که اقدام به نقض قوانین جمهورى اسلامى ایران کرده و مصالح و منافع ملى کشورمان را به چالش بکشند، برخورد مقتضى و قانونى صورت بگیرد.
وی اظهار کرد: یکى از دغدغه‌هاى مطرح شده براى کاربرانى که قرار است به پیام رسان‌هاى داخلى کوچ نمایند، موضوع امنیت حریم خصوصى است.
امام جمعه پلدشت افزود: رهبر معظم انقلاب در دیدارى که ظهر دوشنبه با جمعى از مسئولان و مدیران نظام داشتند فرمودند، مسئولان باید امنیت و حریم داخلى مردم و کشور را حفظ کنند. تعرض به امنیت و حریم داخلى مردم «حرام شرعى» است و نباید انجام شود و متصدیان کار در دستگاه‌هاى دولتى و قضایى مراقبت کنند تا حریم داخلى زندگى مردم و اسرار آن‌ها محفوظ بماند.
به گفته وی انتقال ده‌ها میلیونى کاربران، قطعاً با مشکلاتى همراه است اما تحمل و صبورى کاربران مى تواند در درازمدت منافع کلان و بى‌نظیرى را نصیب ملت ایران و جمهورى اسلامى ایران نماید.
طالبی در خصوص لزوم حمایت از اقدامات دولت در تنظیم نرخ ارز گفت: در هفته‌هاى اخیر شاهد التهابات و تلاطم‌هایى در بازار ارز و سکه بودیم به گونه‌اى که قیمت دلار وارد کانال ۶ هزار تومان شد و شاهد رکوردشکنى قیمت ارز در بازار شدیم.
وی تصریح کرد: در شرایطى که شاخص‌هاى اقتصادى خوب نیست و معضلاتى، چون رکود و تورم در اقتصاد کشور مشاهده مى‌شود، گروه‌ها و جریان‌هاى سیاسى باید به جاى طرح مباحث حاشیه ای و تقابل‌هاى سیاسى در مسیر هم‌افزایى با تصمیمات اتخاذ شده در کنترل قیمت ارز و حفظ ارزش پول ملى گام بردارند و از تقابل‌هاى خسته‌کننده، بى‌نتیجه و تکرارى سیاسى پرهیز کنند.
وی اظهار کرد: همه نیروهاى کشور اعم از قواى سه‌گانه، نهادهاى گوناگون و مردم براى برون‌رفت از وضعیت بد اقتصادى باید آستین همت را بالا زده و براى ایجاد اقتصادی خوداتکا در تحقق شعار حمایت از کالاى ایرانى گام بردارند.
خطیب نماز جمعه پلدشت افزود: لطف خداوند و اقتدار کشورمان باعث شده است تا نقشه های شوم دشمنان طی سال های گذشته نقش بر آب شود.
به گفته وی تقدیم ۱۶ هزار شهید در مقابله با تروریسم کور وابسته به بیگانه و بیش از ۲۰۰ هزار شهید در جنگ تحمیلى، نشانگر اراده، عزم ملى و تثبیت اقتدار کشور است.
طالبی گفت: سخنان ترامپ و استکبار در طی هفته گذشته نشان دهنده آن است که استکبار در نقشه های شوم خود شکست خورده است.
وی تصریح کرد: علت تهاجم‌هاى بى‌سابقه کنونى بر ضد نظام اسلامى، قدرت روزافزون این نظام است، زیرا دشمنان از این‌قدرت فزاینده، به‌شدت احساس خطر می کنند.
امام جمعه پلدشت افزود: به‌رغم تمام توطئه‌ها و کورى چشم دشمنان، قدرت نظام اسلامى، روز به روز افزایش می یابد.

, سخنان ترامپ نشان از شکست نقشه های شوم استکبار است  , سخنان ترامپ نشان از شکست نقشه های شوم استکبار است  ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 جمهوری اسلامی بر خلاف حکام مرتجع عرب خواهان اتحاد مسلمین است
,  جمهوری اسلامی بر خلاف حکام مرتجع عرب خواهان اتحاد مسلمین است,  جمهوری اسلامی بر خلاف حکام مرتجع عرب خواهان اتحاد مسلمین است,
 
,
امام جمعه مهاباد در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک فرا رسیدن مبعث حضرت رسول (ص) و روز ارتش از مسئولان و اقشار مختلف مردم خواست مکارم اخلاقی پیامبر و اهل بیت ایشان را به عنوان الگوی رفتاری وحدت افرین بهره بگیرند.
,
ماموستا سهرابی با اشاره به پیروزی های پی در پی جبهه مقاومت در مقابله با تروریست های مزدور استکبار و جریان عربی-عبری گفت: انقلاب و نظام جمهوری اسلامی در همه حال خواهان وحدت امت اشلامی بوده اما متاسفانه این روزها شاهد هستیم که سران مرتجع  سعودی با سفر به کشورهای مختلف از ضرورت برخورد با ایران و ایجاد انشقاق بیش از پیش در بین صفوف مسلمانان هستند .
,
این رو حانی اهل سنت اتحاد مثال زدنی ملت ایران در طول هشت سال جنگ تحمیلی را به دشمنان یاد آور شد و افزود: آنهایی که با پولهایشان ممالک اسلامی را به آتش کشیده اند  و همزمان برای ارتباط با صهیونیست ها دست و پا میزنند باید بدانند که دورانشان به سر آمده و در قلوب مسلمین جایگاهی ندارند. 
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه