اخبار داغ

مسول آموزش و تربیت نوجوانان کانون شهدای دلوار:

مصرف کالای ایرانی مساوی با کاهش قاچاق و کاهش فعالیت‌های زیرزمینی است

مصرف کالای ایرانی مساوی با کاهش قاچاق و کاهش فعالیت‌های زیرزمینی است
مسول آموزش و تربیت نوجوانان کانون شهید رئیسعلی دلواری گفت: مصرف کالای ایرانی مساوی با کاهش قاچاق و همچنین کاهش فعالیت‌های زیرزمینی است که بیشتر فعالیت‌های زیرزمینی هم فعالیت‌های دلالی و واسطه گری روی کالاهای خارجی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا فکوری مسول آموزش و تربیت نوجوانان کانون شهدای دلوار در گفتگو با خبرنگار سپاس، گفت: اگر اقتصاد مقامتی، تولید و اشتغال را داشته باشیم و اگر که تولید و اشتغال در جامعه  باشد؛ آنگاه این تولید را یا بایستی صادرات کنیم و یا در داخل کشور استفاده کنیم که اگر بتوانیم صددرصد نیازمان را از تولید داخلی، استفاده کنیم و مازاد تولیدات‌مان را هم صادر کنیم که این شیوه، بهترین حالت ممکن است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس, .,

وی خاطرنشان کرد: اگر این مهم  را عملی نکنیم، آنگاه با کوچکترین تغییر و تحولی، تولیدکنندگان داخلی در صادرات و دور زدن تحریم‌ها برای فروش اجناس و تولیدات شان در کشورهای دیگر با مشکل مواجه می‌شوند و در اشتغال‌زایی هم موفقیت چندانی کسب نخواهیم نمود.

, .,

فکوری تاکید کرد: در  راستای تحقق نامگذاری عنوان سال ۹۷ یعنی “حمایت از کالای ایرانی” هم اولین گام این است که  بایستی همگی ادارات و اشخاص حقیقی و حقوقی همصدا و هم گام نه فقط در شعار، بلکه در عمل این شعار را نهادینه کنیم و به تحقق آن پایبند باشیم و در این راستا تلاش نماییم.
وی اظهار داشت: بطور قطع زمانی که مصرف کالاهای ایرانی افزایش یابد، رونق اقتصادی را هم در جامعه به همراه خواهد داشت.

, .,
, .,

این مسئول ادامه داد: بطور حتم این رونق اقتصادی هم باعث ایجاد درآمد برای واحدهای تولیدی می‌شود و اشتغال‌زایی آنها را هم افزایش می شود.

, .,

وی تصریح کرد: سازمان امور مالیاتی نیز از سود حاصل از فعالیت‌های اقتصادی، مالیات اخذ می‌کند که اگر این مهم محقق گردد و حمایت و استفاده از کالاهای ایرانی افزایش یابد و این شعار عملیاتی و نهادینه شود، بطور یقین درآمدهای مالیاتی نیز افزایش می‌یابد و اتکای درآمدهای کشور به نفت کاهش خواهد یافت و به سمت درآمدزایی از مالیات که در سایر کشورها نهادینه شده است، خواهیم رفت.

, .,

فکوری گفت: درآمدهای مالیاتی در دو بخش قاچاق که از طریق کالاهای خارجی می‌باشد و فعالیت‌های زیرزمینی در کشور، محقق نمی‌شود و   نمی‌توانیم مالیات اخذ نماییم.

, .,

مسول آموزش و تربیت نوجوانان کانون شهید رئیسعلی دلواری اظهار داشت: در واقع اگر چرخه تولید شفاف باشد، باعث می‌شودکه واحدهای تولیدی به تولید و فروش کالاها  بپردازند و وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان امور مالیاتی کشور هم براساس اسناد و مدارک با توجه به درصد سودی که فعالان اقتصادی اعلام می‌کنند، مالیات اخذ می‌کند و بالطبع باتحقق این شعار، درآمدهای مالیاتی هم در کشور و استان ها افزایش خواهد یافت.

, .,

وی افزود: مصرف کالای ایرانی مساوی با کاهش قاچاق و همچنین کاهش فعالیت‌های زیرزمینی است که بیشتر فعالیت‌های زیرزمینی هم فعالیت‌های دلالی و واسطه گری روی کالاهای خارجی است.
فکوری تاکید نمود: پس انتظار می‌رود برای رونق بیشتر تولید و افزایش اشتغال در جامعه و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری، میزان اقبال مردم و دستگاه‌های دولتی به استفاده از کالاهای داخلی افزایش یابد تا شاهد افزایش درآمدهای مالیاتی در کشور نیز باشیم.

, .,
, .,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه