اخبار داغ

نوجوان هرمزی در نبود امکانات جان باخت

نوجوان هرمزی در نبود امکانات جان باخت
بر اثر تصادف یک دستگاه موتورسیکلت در جزیره هرمز یک نوجوانان ۱۸ ساله هرمزی جان خود را از دست داد و این حادثه بار دیگر عمق محرومیت جزیره هرمز و فقدان امکانات درمانی و تجهیزات حمل و نقلی را نمایان کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از فرهنگ کده؛ در روز 23 فروردین ماه سال جاری بر اثر تصادف یک دستگاه موتورسیکلت در جزیره هرمز یک نوجوانان ۱۸ ساله جان خود را از دست داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فرهنگ کده,

این حادثه ساعت ۱۲ ظهر روز پنجشنبه در رینگ جزیره اتفاق افتاد مجروحان بعد از حادثه به مرکز درمانی هرمز منتقل شدند که اقدامات اولیه از سوی پزشک مستقر در جزیره انجام شد.

,

فوت جوان هرمزی به دلیل نبود آمبولانس دریایی

, فوت جوان هرمزی به دلیل نبود آمبولانس دریایی, فوت جوان هرمزی به دلیل نبود آمبولانس دریایی,

با توجه به جراحات شدید پزشک دستور اعزام فوری بیمار را صادر کرد اما به دلیل نبود وسیله ای برای جابجایی این نوجوان جان خود را از دست داد که حال ترک نشین ۱۷ ساله موتور سیکلت که با اورژانس دریایی به بیمارستان اعظم بندرعباس منتقل شده نامساعد است.

,

این حادثه بار دیگر عمق محرومیت جزیره هرمز و فقدان امکانات درمانی و تجهیزات حمل و نقلی را نمایان کرد و هرمز بیش از هفت ماه است که آمبولانس دریایی ندارد و به قشم منتقل شده است.

,

آمبولانس دریایی جزیره هرمز چند وقتی است که برای تعمیر به شرکت سازنده در جزیره قشم تحویل داده شده بود که به علت بدهی دانشگاه علوم پزشکی به این شرکت به هرمز برنگشته است.

,

پس از نبود آمبولانس دریایی پزشک مستقر جزیره دستور اعزام بیمار با بالگرد را صادر کرد اما باز هم بالگرد در ماموریت به سمت جزایر تنب بزرگ و کوچک بود و امکان حضور نداشت.

,

 

,

واکنش امام جمعه از فوت نوجوان به دلیل کمبود امکانات

, واکنش امام جمعه از فوت نوجوان به دلیل کمبود امکانات, واکنش امام جمعه از فوت نوجوان به دلیل کمبود امکانات,

حجت الاسلام دری، امام جمعه جزیره هرمز در واکنش به مشکلات به وجود آمده بهداشتی و نبود امکانات مناسب و فوت یک جوان هرمزی و نرسیدن به بیمارستان بندرعباس، اظهار کرد: مدت زیادی است در زمینه آمبولانس دریایی مشکل داریم و بارها و بارها پیگیری شده و مکالمات تلفنی داشتیم و مسئولان وعده هایی داده اند اما متاسفانه هیچکدام عملی نشده و حتی حرکتی هم انجام نمی شود .

,

امام جمعه جزیره هرمز با اشاره به قیمت آمبولانس دریایی ، افزود: مردم جزیره هرمز ۴۰ سال پیش با جان خود این هزینه را پرداخت کرده اند و دیگر هیچ بهانه ای از هیچ کس قابل قبول نیست و اگر عزیزی جانش به خطر بیافتد چه کسی جوابگو است؟

,

حجت الاسلام دری بیان کرد: آمبولانس درست شده اما به بهانه های مختلف از تحویل آن به هرمز ممانعت می شود  و دیگر جای هیچ بهانه و توجیهی نیست از استاندار هرمزگان خواهانیم که در اسرع وقت این مسئله را پیگیری کنند.

,

وی با بیان اینکه باید قبل از اتفاقات ناگوار مسئله را حل کرد نه اینکه اتفاقی بیافتد بعد به فکر راه حل بود، خاطر نشان کرد: برای آخرین بار اتمام حجت می کنم اگر این مشکل حل نشد برخورد جدی تری خواهیم کرد.

,

فوت جوان هرمزی ارتباطی به نبود آمبولانس دریایی نداشت

, فوت جوان هرمزی ارتباطی به نبود آمبولانس دریایی نداشت, فوت جوان هرمزی ارتباطی به نبود آمبولانس دریایی نداشت,

غریب زاده، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار کرد: ازآنجایی‌که استان پهناور هرمزگان دارای جزایر متعددی است، وجود آمبولانس دریایی بی‌شک یکی از اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی است.

,

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیان کرد: یک آمبولانس دریایی پیشرفته که با مشارکت خیرین ساخته‌شده است و یک آمبولانس دریایی به‌عنوان پشتیبان اقدام به اعزام بیماران واجد شرایط از جزایر هرمز، لارک و قشم می‌کنند

,

غریب زاده افزود: در مواقع لزوم علاوه بر این دو آمبولانس، پیرو قرارداد منعقدشده با سپاه پاسداران، در صورت در حال اعزام بودن و در حال مأموریت بودن آمبولانس‌های دانشگاه، از قایق‌های سپاه برای اعزام فوری بیماران نیز استفاده می‌شود

,

وی گفت: خرید سه دستگاه آمبولانس دریایی پیشرفته جهت اضافه شدن به ناوگان اورژانس استان در دستور کار دانشگاه قرار دارد و دانشگاه علوم پزشکی به‌محض افتتاح آمبولانس دریایی جدید، بستن قرارداد جهت خرید سه آمبولانس دریایی پیشرفته دیگر را در دستور کار خود قرار داد و امیدواریم تا قبل از پایان سال جاری به چرخه خدمت وارد شوند.

,

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار کرد: پیرو مدارک موجود، مصدوم قبل از رسیدن به درمانگاه فوت کرده و فوت وی، ارتباطی به نبود آمبولانس دریایی نداشته است.

,

غریب زاده خاطر نشان کرد: جهت اعزام مصدوم دیگر، هماهنگی‌های لازم به‌سرعت انجام شد و بیمار مذکور به بیمارستان شهید محمدی اعزام‌شده و اقدامات درمانی در حال انجام است

,

این حادثه نشان داد مسئولان ارشد استانی و چه مسئولان محلی، توجهی به دردهای مردم ندارند و فقط به شعار دادن و تعریف از موقعیت و اهمیت جزیره اکتفا می کنند.

,

حال جای سوال اینجاست اگر فرزند یکی از مسئولان در چنین موقعیتی قرار می گرفت و جان می باخت الان چکار می کردند و چه عکس العملی نشان می دادند.

,

آیا برای کسی مرگ این نوجوان اهمیت دارد؟ آیا مسئولی الان به این موضوع فکر می کند که اگر آمبولانس دریایی و تجهیزات درمانی و پزشک متخصص بود امکان نجات جان یک انسان فراهم بود؟ آیا درد این خانواده و فقدان عزیزشان را کسی از مسئولان درک خواهند کرد؟

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه