اخبار داغ

سید احمد خاتمی:

تعالی اخلاق انسانی و گسترش عدالت از اهداف بعثت پیامبر(ص) اسلام است

تعالی اخلاق انسانی و گسترش عدالت از اهداف بعثت پیامبر(ص) اسلام است
آیت الله سید احمد خاتمی تعالی اخلاق انسانی و گسترش عدالت اجتماعی را از مهمترین اهداف بعثت پیامبرگرامی اسلام برشمرد .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کیش پرس، آیت الله سید احمد خاتمی  امام جمعه موقت تهران در آئین جشن بزرگ عید مبعث که در مسجد خاتم الانبیاء کیش برگزار شد با اشاره به اینکه بعثت پیامبر تنها به مسلمانان اختصاص ندارد اظهار کرد: تمام انبیاء و وجود گرامی پیامبر (ص) برای آشتی بشریت با خدا مبعوث شده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کیش پرس,

وی مسئله ارتقاء اخلاق( مکارم الاخلاق) را از جمله اهداف بعثت برشمرد که علمای شیعه و اهل سنت برآن اجماع دارند و افزود: پیامبراسلام (ص) فرمود« رسالتم برای آن است که صفات عالی انسانی رشد کند.»

,

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه گسترش عدالت اجتماعی از دیگر اهداف رسالت پیامبر اسلام(ص) است تاکید کرد: قسط یعنی عدالت اجتماعی نه تنها عدالت اقتصادی، زیرا عدالت اقتصادی خود بخشی از عدالت اجتماعی است.

,

وی با تاکید بر اینکه هدف از برگزاری مراسم و جشن عید مبعث نیز آشتی با خداست و اگر در این جشن یک گام به این آشتی نزدیک شویم به هدف بعثت نزدیکتر شده ایم.

,

سید احمد خاتمی با اشاره به اینکه برای شناخت هر چیز بهترین راه شناخت اضداد آن است افزود: برای شناخت ایمان باید کفر را شناخت و برای شناخت صحیح حق یباید با باطل به خوبی آشنا بود به همین دلیل برای آشتی با خدا باید نقطه مقابل آن را بشناسیم.

,

وی با بیان برخی از مصادیق قهر با خدا ادامه داد: غفلت از یاد خدا، که زمینه ساز معصیت است، عبور از خطوط قرمز خداوند مانند آلودگی به گناه، نگاه حرام، استفاده از لباس شهرت و آنچه نشان دهنده تفکرغربی است و دوری از خدا را از مصادیق قهر با خداوند رحمان برشمرد.

,

عضوجامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اشاره به ارزش و ویژگی ماه های رجب، شعبان و رمضان افزود: مداومت بر مناجات و قرائت قرآن کریم در ماه های مبارکی که در آن قرار داشته و پیش روی ماست از مواردی است که می تواند انسان را با خدا آشتی داده و به خداوند نزدیک کند.

,

وی با اشاره به اینکه تاکنون کشور را دین و معنویت حفظ کرده است خاطر نشان کرد: دنیا و آخرت آباد هر دو از رهگذر دین به دست می آید.

,

جشن بزرگ عید مبعث باحضور امام جمعه کیش، امام جمعه اهل سنت، حجت الاسلام رستگارمشاور مدیرعامل سازمان، فرماندهان نظامی و انتظامی، اعضای شورای شهر، جمعی از مدیران و مسئولان ارگان ها و نهادهای مستقر در کیش و مردم در مسجد خاتم الانبیاء کیش برگزار شد

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه