اخبار داغ

عضو شورای اسلامی شهراهرم:

سهم اعتباری وزارت نیرو به سدخاییز تنگستان تزریق شود

سهم اعتباری وزارت نیرو به سدخاییز تنگستان تزریق شود
عضو شورای اسلامی شهر اهرم گفت:سهم اعتباری منابع ملی و متمرکز وزارت نیرو به بودجه استانی پروژه سد خاییز تنگستان بوشهر اضافه تزریق شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تنگستان نما، محسن قاسمی زاده در گفتگو با ما در خصوص توقف پروژه سد سدخاییزتنگستان افزود: بودجه قطره چکانی هزینه تجهیز کارگاه نخواهد شد و اکنون کمبود اعتبارات روند اجرایی تکمیل این طرح آبی را به تاخیر خواهد انداخت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تنگستان نما، ,

وی ادامه داد: مصوبات استانی دولت ردیف بودجه مستقل دارند و این که تا کنون از محل سفر هیئت دولت به بوشهر در سال93بودجه ای به سد خاییزتنگستان تخصیص یافته  اطلاعی نیست.

,

قاسمی زاده در خصوص برآورد 610 میلیارد ریالی برای احداث این سد در تنگستان اظهار داشت: با توجه به کمبود اعتبارات،نرخ تورم،مطالبات پیمانکار این مبلغ به 900 میلیارد ریال افزایش می یابد و به جای3ساله احتمالا"8ساله تکمیل وبه اتمام می رسد.

,

وی بیان کرد: برای تسریع در تکمیل این سد باید از محل منابع ملی و متمرکز وزارت نیرو باید نهایت بهره برد تا علاج بخشی آن شتاب گیرد.

,

این عضو شورای اهرم تاکید کرد: اعتبارات  آب و خاک صندوق توسعه ملی)مشکل اعتباری سدخاییز تنگستان را مرتفع می کند و ضمن اینکه ردیف اجرایی آن میتوان از استانی به سایر منابع بویژه (مرزی)تغییر داد.

,

قاسمی زاده گفت: وقتی که می گویبم،ماده 12بحران یعنی این که وضعیت کشاورزی و نخیلان تنگستان به مرز بحران رسیده و باید برای برون رفت بحران آبی منطقه  تلاش مضاعف کرد.

,

این عضو شورای اهرم بابیان اینکه اعتبارات عمرانی شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر باید رسانه ای شود افزود،این شرکت سالانه اعتبارات ملی،و متمرکز و منابع داخلی داشته که سهم شهرستانهای استان باید مشخص شود.

,

قاسمی زاده اظهار داشت: پیشینه تاریخی و مبارزاتی مردم تنگستان در مبارزه با استعمار ،جنگ تحمیلی و دوران ستمشاهی نقشی بی بدیل بوده و نگاه مسولان کشوری واستانی به این منطقه باید ملی باشد.

,

سد خاییز"تنگستان از مصوبات استانی دولت در سال93بروی سرشاخه رود شیرین اهرم ودر10کیلومتری این شهر ساخته خواهد شد و660هکتار از نخیلات اهرم بوشهر  را مشروب  خواهد کرد.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه