اخبار داغ

«مهر درخشان» فرصتی برای حمایت از تولید کنندگان داخلی

«مهر درخشان» فرصتی برای حمایت از تولید کنندگان داخلی
در پی تاکید مقام معظم رهبری بر استفاده از کالای ایرانی حمایت از تولیدکنندگان داخلی خصوصا در مناطق محروم، آستان قدس رضوی در کنار خدمت رسانی به زائران و مجاوران به این مهم نیز پرداخته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از صبح توس؛ آستان قدس رضوی یکی از نهادهای انقلابی است که در سمت و سوی عمل به بیانات مقام معظم رهبری همواره حرکت می کند و اقدامات و فعالیت های خود را در جهت انجام این تاکیدات به کار می بندد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

در پی شعارهای اقتصادی مقام معظم رهبری در سال های گذشته و همچنین تاکید بر استفاده از کالای ایرانی حمایت از تولیدکنندگان داخلی خصوصا در مناطق محروم، آستان قدس رضوی در کنار خدمت رسانی به زائران و مجاوران حرم به این مهم نیز پرداخته است.

,

, ,

از زمان انتصاب تولیت جدید آستان مقدس رضوی فعالیت های فرهنگی آستان قدس نیز افزایش یافته است و این اقدامات باید توسط سایر نهادهای دیگر نیز مورد توجه و اجرا قرار بگیرد  لذا به سراغ یکی از این اقدامات که تحت عنوان نمایشگاه مهر درخشان اجرا می شودرفتیم.

,

این نمایشگاه تحت عنوان نمایشگاه تولید و حمایت از کالای ایرانی و کمک به تولید کنندگان کم توان در مجاورت حرم مطهر واقع است که در سال جاری چهارمین دوره آن در حال برگزاری است و مورد استقبال بی نظیر زائران و مجاران حرم رضوی قرار گرفته است.

,

 

,

این نمایشگاه به شناسایی افراد کم توان ولی تولید کننده خانگی و کارگاهی در سطح استان های سیستان و بلوچستان، خراسان های جنوبی، رضوی و شمالی می پردازد و طبق اولویت های موجود از آن ها برای شرکت در نمایشگاه و فروش محصولات خود دعوت می کند، این کار سبب تقویت کالاهای داخلی و خصوصا اقتصاد روستایی می شود و به عنوان محرکی برای حضور در روستا ها است.

,

, ,

به این نمایشگاه رفتیم تا از نزدیک با مسئولان و فروشندگان این نمایشگاه آشنا شویم و با آن ها در خصوص این نمایشگاه و محصولات آن گفتگو کنیم.

,

 

,

در ورودی این نمایشگاه شهربازی کودکانه ای مستقر شده است تا افرادی که می خواهند به خرید بروند کودک شان را به راحتی به مسئولان این شهربازی بسپرند و به خرید بروند، در این نمایشگاه یکی از فروشندگان پسر جوانی است که صنایع دستی مانند گلیم و سفال می فروشد، به سراغ او رفتیم و از کسب و کارش سوال کردیم.

,

 

,

محمدرضا عتیق از اهالی شهرستان قوچان و جوان 30 ساله ای است که در این محل به فروش صنایع دستی می پردازد که در خصوص لوازم خود گفت: این لوازم صنایع دستی است که من و همسرم به کمک یکدیگر ساخته ایم و متاسفانه بازار فروش نداشتیم، آستان قدس پس از شناسایی تولیدی ما از من و همسرم برای حضور در این نمایشگاه دعوت کرد.

,

 

,

, ,

وی افزود: در این نمایشگاه زائران و مجاوران آستان قدس رضوی به تهیه لوازم خود می پردازند و لوازم مصرفی خود و سوغاتی های خود را نیز از این فروشگاه تهیه می کنند.

,

 

,

صنایع دستی ایرانی با مارک چینی

, صنایع دستی ایرانی با مارک چینی,

این تولید کننده روستایی در پاسخ به سوالی مبنی بر کیفیت کالای خود در مقایسه با نمونه خارجی آن گفت: اولا کالاهای از این دست متعلق به صنایع دستی ایران و خصوصا خراسان است و قطعا کیفیت کالای تولیدی ما برتر است اما نمونه های بسیار بی کیفیت آن نیز در بازار موجود است که مردم ما نیز متاسفانه آن را تهیه می کنند.

,

 

,

جلوی کالاهای چینی را بگیرند

, جلوی کالاهای چینی را بگیرند,

وی ادامه داد: سوال اینجاست که چرا مسئولین دولتی اجازه واردات به کالاهای نامرغوب را می دهند به عنوان مثال چرا صنایع دستی ما باید با مارک چینی در بازار خود ما وجود داشته باشد و حتی به خود ما نیز فروخته شود؟

,

 

,

پس از این به سراغ مسئول نمایشگاه مهر درخشان رفته و در این خصوص با او به گفتگو نشستیم.

,

حسینی با اشاره به نقش نمایشگاه مهر درخشان 4، اظهار کرد: این نمایشگاه در خصوص حمایت از کالای ایرانی و تولیدات ایرانی و در راستای انجام فرمایشات مقام معظم رهبری بود که آستان قدس رضوی با دستور تولیت آستان قدس آن را افتتاح کرد.

,

 

,

وی افزود: این مجموعه با هماهنگی معاونت امداد مستضعفان تشکیل شده است و همچنین با هماهنگی و استفاده از ظرفیت های استان های خراسان های جنوبی، رضوی و شمالی و همچنین سیستان و بلوچستان برپا شده است.

,

, ,

ارائه خدمات رایگان به تولید کنندگان کم بضاعت

, ارائه خدمات رایگان به تولید کنندگان کم بضاعت,

مسئول نمایشگاه مهر درخشان با بیان اینکه افراد حاضر در این نمایشگاه با کمک بسیج سازندگی استان ها شناسایی شده اند، اظهار کرد: افراد تولید کننده ای که توانایی مالی و استطاعت اجاره غرفه را نداشتند شناسایی شده اند و در این مرکز نمایشگاه اجازه استفاده از غرفه هارا به صورت رایگان در اختیار این عزیزان قرار دادیم.

,

 

,

وی ادامه داد: در چهار دوره گذشته این نمایشگاه برای افراد حاضر در آن مبلغ 10 میلیارد تومان درآمد خالص داشته است و توانسته اند در این فروشگاه این درآمد را کسب کنند.

,

 

,

حسینی تصریح کرد: تمام خدمات این نمایشگاه به تولید کنندگان کم بضاعت به صورت رایگان از سوی امام رضا (ع) اهدا شده و این عزیزان در این مدت مهمان امام هشتم (ع) هستند تا پس از کسب درآمد مناسب به شهرهای خود بازگردند و کسب و کار خود را رونق ببخشند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه