اخبار داغ

مدیر عامل کارخانه لاستیک بارز کرمان عنوان کرد؛

رشد لجام گسیخته ارز سدی در مقابل صدور کالا به خارج از مرزها/ دولت نرخ ارز ثابت و بدون نوسانات را اعلام کند

رشد لجام گسیخته ارز سدی در مقابل صدور کالا به خارج از مرزها/ دولت نرخ ارز ثابت و بدون نوسانات را اعلام کند
مدیر عامل کارخانه لاستیک بارز کرمان گفت: اگر عدم قیمت گذاری مناسب در صنعت لاستیک و تامین مواد اولیه با نرخ گران ارزی صورت نگیرد ، مشکلات بزرگ و عدیده ایی را برای تولید کنندگان این صنعت در سطح داخلی به بار خواهد آورد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛علی اکبر مشرفی مدیر عامل کارخانه لاستیک بارز کرمان در گفتگو با راه آرمان در ارتباط با نوسانات نرخ ارز گفت: چند صباحی است که رشد لجام گسیخته ارز اندکی تولید کنندگان و فعالان اقتصادی را دچار سر در گمی کرده است؛ اگر چه پایین بودن نرخ ارز در سطوح مختلف ممکن است اندکی بر ارزانی کالا در سطح داخلی تاثیر گذار باشد؛ اما در سطح کلان خود سدی در مقابل صدور کالا به خارج از مرزها در سطح داخلی می تواند باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان , راه آرمان ,

مشرفی تصریح کرد: در زمانی که تولید کننده قصد دارد محصولات خود را صادر و این عرصه را رشد دهد باید با نرخ واقعی ارز اقدام کند تا راه صدور و حمایت از کالای داخلی هموار گردد.

,

وی ادامه داد: ثبات در نرخ واقعی ارز و صادرات کالا به این منظور نیست که نرخ ارز را به صورت لجام گسیخته افزایش دهیم و نوسانات بسیار بسیار شدیدی نیز داشته باشد.

,

مشرفی ابراز کرد: اگر دولت نرخ ارز واقعی را تخمین  و نرخ تک رقمی ارز را اعلام می کرد و سپس آنقدر ارز در بازار می ریخت که بازار از نیاز به ارز اقناع می شد تا رشد قیمت و دو نرخی شدن صورت نگیرد ،آنگاه این حرکت،ایده آل تمامی صنایع،تولید کنند گان و فعالان عرصه اقتصادی در سطح  داخلی خواهد شد.

,

مدیر عامل لاستیک بارز کرمان اظهار کرد: باید دولت ما تدبیری داشته باشد تا یک نرخ ارزی ثابت در سطح بازار بدون نوسانات یا با نوسانات خیلی محدود و البته تک نرخی داشته باشیم، لذا افزایش نرخ ارز در سطح کلان هرگز به نفع صادرکننده  و حمایت از کالای داخلی نیست.

,

وی در ادامه افزود : صادر کننده باید با ارزی مبادله کند که قابلیت عرضه قیمت در بازار های جهانی را نیز داشته باشد لذا صنعت لاستیک نیز صنعتی است که در هر صورت تحت تأثیر قیمت ارز و نوسانات آن واقع می شود.

,

مشرفی با اشاره به بزرگترین مشکل در صنعت لاستیک گفت : قیمت گذاری لاستیک بر عهده نهادهای دولتی است و خرید مواد اولیه نیز به شدت تحت تاثیر قیمت ارز است و در سه ماه گذشته که نرخ ارز به سرعت افزایشی بوده است اما رشد قیمت در نرخ حلقات لاستیک وجود نداشته است.

,

وی ابراز کرد : واحد های تولیدکننده لاستیک با ارز گران مواد اولیه خودشان را تأمین و وارد کرده ند گرچه مقداری ارز مبادله ایی هم تامین شده است اما این میزان به حدی نیست که جوابگوی کل نیاز این واحد ها باشد لذا قیمت تمام شده هرحلقه لاستیک با نرخ ارزی بالا که از مواد اولیه وارداتی ساخته شده است هم خوانی ندارد و عملا زیر قیمت تولید در لاستیک ساخته می شود لذا این امر به نفع تولید کننده نیست.

,

مشرفی ادامه داد : اگرعدم قیمت گذاری مناسب در صنعت لاستیک و تامین مواد اولیه با نرخ گران ارزی صورت نگیرد ، مشکلات بزرگ و عدیده ایی را برای تولید کنندگان این صنعت در سطح داخلی به بار خواهد آورد.

,

مدیر لاستیک بارز اذعان کرد: از سوی دیگر ارز با نرخ بالا سبب تسهیل در صادرات نیزلاستیک می شود و امکان صدور این محصول به خارج مرزها و رقابت در بازار های جهانی را برایش فراهم کند لذا این صنعت نیز مانند دیگر صنایع به دنبال یک نرخ ارز واقعی و ثابت است تا بتواند بر امر صادارت و تولید تمرکز واقعی بر تولید و صادرات ، بدون دست به عصا بودن را برنامه ریزی نماید.

,

وی در پایان خاطر نشان کرد: لازم است که نرخ ارز تک رقمی بوده و به دور از هرگونه نوسانات لجام گسیخته باشد تا فعالان اقتصادی و تولید کنند گان بتواند برنامه و چشم انداز جامعی را برای صادرات و کیفیت تولید، رشد آن و توسعه طرح های تولیدی داشته باشد لذا بدون ثبات در نرخ ارز این اوامر عملی نخواهد شد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه