اخبار داغ

گزارش/

بررسی آخرین وضعیت راه آهن همدان سنندج در دیدار استاندار با وزیر راه

بررسی آخرین وضعیت راه آهن همدان سنندج در دیدار استاندار با وزیر راه
استاندار کردستان از سفر معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه راه‌ها به دستور وزیر راه و شهرسازی در آینده نزدیک خبر داد و افزود: در این سفر از روند اجرایی پروژه‌های احداث راه آهن همدان به سنندج و ... بازدید می‌شود که ضمن بررسی مشکلات پروژه‌ها و شرایط سرعت بخشیدن به آنها فراهم خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، طـرح  راه آهـن تهران – همدان – سنندج  به طول 410 کیلومتر، بصورت یک خطه، باسرعت طرحkm/h  160 برای مسافری وkm/h 120 برای باری طراحی گردیده است. (مسیر تهران- همدان به طول 260 کیلومتر و مسیر همدان- سنندج به طول150 کیلومتر). این طرح در مسیر خود از شهرهای تهران، رباط کریم، ساوه، فامنین، همدان، بهار، قروه و سنندج عبور می‌نماید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 

,

همچنین تعداد 12 ایستگاه شامل: همدان و ساوه (بعنوان ایستگاه‌های تشکیلاتی درجه 1)، نوبران و فامنین (بعنوان ایستگاه‌های مسافری درجه 2) و 8 ایستگاه درجه3 (که در دو فاز اول و دوم ساخته می‌شوند) در این مسیر در نظر گرفته شده است.

,

 

,

این طرح علاوه بر آنکه از لحاظ حمل ‌و نقل داخلی بار و مسافر استان‌های همدان و کردستان را به شبکه راه‌آهن سراسری متصل می‌نماید، باعث فراهم‌آوردن بستری مناسب به‌منظور احداث طرح‌ها و صنایع جدید، بهبود وگسترش شبکه ترابری منطقه و همچنین افزایش ایمنی سیر وکاهش مصرف سوخت می‌گردد.

,

 

,

, ,

 

,

پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان منتشر کرده است که بهمن مرادنیا روز پنجشنبه گذشته در نشست کاری با وزیر راه و شهرسازی آخرین وضعیت شاخص‌های حوزه حمل و نقل و مسکن استان را گزارش داده و اظهار داشته: افزایش تعداد پروازهای تهران به سنندج و بلعکس نیاز استان بوده و پس از بررسی شرایط ارتقاء تعداد پروازها در دستور کار قرار می‌گیرد.

,

 

,

وی از سفر معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه راه‌ها به دستور وزیر راه و شهرسازی در آینده نزدیک خبر داده و افزوده: در این سفر از روند اجرایی پروژه‌های احداث راه آهن همدان به سنندج، گردنه صلوات آباد و قطعات کریدور شمال به جنوب بازدید می‌شود که ضمن بررسی مشکلات پروژه‌ها و شرایط سرعت بخشیدن به آنها فراهم خواهد شد.

,

 

,

استاندار کردستان به مذاکره در خصوص پیگیری پرداخت مطالبات پیمانکاران حوزه‌ی راه و شهرسازی اشاره کرده و گفته: از طریق معاون برنامه‌ریزی وزیر راه و شهرسازی و با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه امیدواریم در آینده‌ی نزدیک این مطالبات به پیمانکاران پرداخت شود.

,

 

,

مرادنیا خاطر نشان ساخته: وزیر راه و شهرسازی دستور تفویض اختیار اجرای تقاطع غیر همسطح سه راهی مریوان به جهت انتخاب پیمانکار و شروع عملیات اجرایی آن به اداره کل راه شهرسازی صادر کرد.

,

 

,

استاندار کردستان افزوده: در خصوص کمک به اجرای برخی پروژه‌های بهسازی و آسفالت نواحی منفصل شهری نایسر و حسن آباد و نیز واگذاری زمین به بخش خصوصی جهت اجرای مجتمع فرهنگی تفریحی ورزشی و کمک به بافت‌های فرسوده توافقات خوبی با وزارت راه و شهرسازی به عمل آمد.

,

 

,

, ,

 

,

قطعه سوم راه آهن همدان سنندج تکمیل و آماده ریل گذاری است

,

 

,

«بهرام نصراللهی‌زاده» نیز در همین رابطه در آخرین روزهای سال گذشته عنوان کرده بود: خوشبختانه از سال گذشته که جدی‌تر به پروژه ورود کردیم و آقای دکتر «نوبخت» سفر ویژه‌ای برای بازدید از روند این پروژه به استان در این ایام داشتن پروژه شتاب خوبی گرفته است.

,

 

,

وی افزوده: راه‌ آهن «همدان  -  سنندج» به سه قطعه تقسیم شده است قطعه سوم و پایانی که از دهگلان تا قبل از گردنه صلوات آباد است تکمیل و آماده ریل گذاری می‌باشد.

,

 

,

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان گفته: قطعه اول که بخش عمده آن در محدوده استان همدان است پیشرفت خوبی داشته و هم‌اکنون فعال است و فقط در یکی دو نقطه با مشکل تملک زمین  و معارض مواجه است.

,

 

,

وی افزوده: مشکل اصلی در قطعه دوم بود که از محدوده شهرستان قروه تا حوالی دهگلان به طول حدود ۵۵ ( تقریبا) کیلومتر است این قطعه سال گذشته تعطیل بود.

,

 

,

نصرالهی‌زاده گفته: در جریان سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و معاون وزیر راه مقرر شد پیمانکار جدید برای این پروژه انتخاب شود که خوشبختانه پیمانکار خوب و معتبری انتخاب و از اول مهر امسال قطعه دوم را تحویل وی دادیم.

,

 

,

وی با بیان این‌که در این مدت علیرغم بارندگی‌ها و شرایط جوی، در ۲۰ کیلومتر اول قطعه بخش زیادی از عملیات اجرا شده است و روند کار واقعاً در این قطعه رضایت‌بخش است، تصریح کرده: البته ادامه آن نیاز به تملک اراضی کشاورزی و... دارد که طبعاً مشکلات خاص خود را دارد.

,

 

,

نصرالهی‌زاده با اشاره به اینک‌ه بنده به سهم خودم از از اواخر سال گذشته تا هفته قبل ۳ بار گزارش وضعیت پروژه راه آهن را حضوری به رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور دادم، خاطرنشان کرده: قرار بود ایشان در اسفندماه برای بازدید مجدد از روند اجرای پروژه به استان سفر کنند که به‌علت گرفتاری‌های مربوط به بررسی بودجه در مجلس و... به آینده موکول شد.

,

 

,

وی در خصوص اعتبارات اختصاص‌یافته به این پروژه گفته: پارسال ۹۰ میلیارد و امسال نیز ۱۱۰ میلیارد تومان به پروژه اختصاص داده شده است.

,

 

,

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان یادآور شده: برای تسریع در اجرای پروژه و رفع موانع آن ستاد ویژه‌ای در سازمان تشکیل دادیم که به صورت مستمر پیگیری کنیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه