اخبار داغ

شروط حمایت از کالای ایرانی؛

سهم تولیدکننده از شعار حمایت از کالای ایرانی!/ آیا فضا برای ارائه اجناس بی‌کیفیت به بازار فراهم می‌شود؟

سهم تولیدکننده از شعار حمایت از کالای ایرانی!/ آیا فضا برای ارائه اجناس بی‌کیفیت به بازار فراهم می‌شود؟
حال که شعار سال فضا را برای خرید کالای ایرانی بهتر از قبل کرده است، تولیدکنندگان داخلی هم باید خودی نشان دهند تا عمل‌کنندگان به شعار سال نادم نشوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج، حال که امسال از طرف مقام معظم رهبری به سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است و مردم نیز به پیروی از فرمایشات ایشان به مصرف کالاهای تولید داخل اقبال بیشتری نشان خواهند داد، به نظر می‌‌رسد بهترین فرصت برای تولیدکنندگان ایرانی فراهم شده تا این اعتماد و حمایت‌‌های مردم و مسئولان را قدر دانسته و به افزایش کیفیت و کاهش قیمت تمام شده کالای تولیدی و نیز ارتقاء توان رقابت با کالای مشابه خارجی همت بگذارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

واقعیت این است که اگر مصرف کننده به یقین برسد که تولیدکننده وطنی تمام تلاش خود را برای افزایش کیفیت، بهبود بسته بندی و خدمات پس از فروش مناسب کالا می‌کند با میل و اشتیاق فراوانی به خرید کالای ایرانی اقدام می‌نماید و چه بسا با تعصب از کالای داخلی حمایت خواهد کرد .مصرف کننده ایرانی زمانی احساس غرور و افتخار خواهد کرد که یک کالای مرغوب و مطابق با استانداردهای روز دنیا را پیش روی خود ببیند.

,

یکی از پایه‌های اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید داخلی است و این حمایت شروط و محدودیت زمانی دارد؛ به این صورت که به تولید کننده فرصت داده شود تا در بازه زمانی مشخص کیفیت کالا و بهره وری تولید خود را افزایش دهد و احساس نکند که حمایت‌های مردم و مسئولان همیشگی است و او می‌تواند در یک فضای انحصاری و احیانا رانتی ادامه حیات دهد.

,

تولیدکننده داخلی باید بداند اگر نسبت به حمایت‌های مردم از کالای داخلی بی‌تفاوت باشد و رویه تولید کالای بی‌کیفیت و قیمت بالا را در پیش بگیرد ضرر خواهد کرد و مهمترین سرمایه خود را از دست خواهد داد. دیگر آن زمان گذشته که تولید کننده فکر کند مصرف کننده محکوم به خرید کالای بی‌کیفیت اوست و هرچه به بازار می‌فرستد باید به فروش برسد.

,

تولید کننده داخلی باید بداند که سلیقه و ذائقه مصرف کننده مدام تغییر می‌کند و انتخاب‌هایش هم متعدد و متنوع است. مشتری حق انتخاب دارد و باید به انتخابش احترام گذاشت. تولید کننده حق ندارد به بهانه حمایت از کالای داخلی جنس نامرغوب و بی کیفیت تولید کند و آنرا به دست مصرف کننده برساند در غیر این صورت بازار را به نفع خارجی ها از دست خواهد داد.

,

البته باید اذعان کرد که تولید کننده داخلی هم با چالش‌های فراوانی مواجه است، وجود قوانین و مقررات دست و پا گیر، بروکراسی‌های زائد اداری، کمبود نقدیندگی، ابزار و ماشین آلات قدیمی و در کنار آن قاچاق کالا و واردات بی‌‌‌رویه کالاهایی که در داخل تولید می‌شود، همه و همه دست به دست هم داده‌اند تا تولیدکننده وطنی در برابر این مشکلات کمر خم کند و دیگر نتواند به تولید ادامه دهد.

,

برای خروج از رکود و بازگشت رونق به بنگاه‌های تولیدی در درجه اول نیازمند حمایت واقعی دولت و مردم است. این حمایت‌ها مشروط به این است که تولید کننده کمر همت ببندد و به قواعد تولید یک کالای خوب و با کیفیت عمل نماید؛ هزینه‌‌های تولید را کاهش دهد،محصول خلاقانه و مبتنی بر نیاز مشتری ارائه دهدو بسته بندی مناسب داشته باشد تا اینکه بتواند در چرخه تولید و رقابت باقی بماند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه