اخبار داغ

صابری اعلام کرد:

ایجاد مرکز ژنتیک در بیجار/ اعطای تسهیلات خود اشتغالی به معتادین که موفق به ترک شوند

ایجاد مرکز ژنتیک در بیجار/ اعطای تسهیلات خود اشتغالی به معتادین که موفق به ترک شوند
کارشناس امور توسعه و پیشگری بهزیستی شهرستان بیجار از راه اندازی مرکز ژنتیک جهت کاهش درصد معلولیت های ناشی از ازدواج فامیلی خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بیجار بام ایران ، آسیب های اجتماعی به مفهوم رفتاری است که به طریقی با انتظارهای مشترک اعضای یک جامعه سازگاری ندارد و بیشتر افراد آن را ناپسند و نادرست می دانند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بیجار بام ایران, ,

انحرافات یا آسیب های اجتماعی به رفتارهایی اطلاق می گردد که هنجار های اجتماعی را نقض کرده و در نتیجه از نظر تعداد بسیاری از مردم قابل نکوهش است.

,

از عوامل موثر در ایجاد آسیب های اجتماعی: نابرابری اقتصادی و اجتماعی ، رفاه اقتصادی خانواده ، فقر مادی خانواده ، بیکاری ، رشد صنعت و پیشرفت تکنولوژی ، شیوه های تربیتی والدین ، عدم آگاهی و بینش صحیح والدین  را می توان نام برد.

,

در زمینه پیشگیری آسیب های اجتماعی خبرنگار ما با مریم صابری کارشناس امور توسعه و پیشگری بهزیستی شهرستان بیجار گفتگویی داشتند که در ذیل میخوانید.

, ما,

وی اظهار داشت:آسیب های اجتماعی با توجه به روند صنعتی شدن جامعه و ورود وسایل مختلف ارتباط جمعی به جامعه امروزی متناسب با این موارد آسیب های اجتماعی نیز افزایش پیدا میکند.

,

صابری در ادامه گفت: طلاق ، اعتیاد ، فرهنگ سازی نادرست استفاده از فضای مجازی ، بیکاری ، فقر مادی  و موارد این چنینی را می توان از آسیب های اجتماعی نام برد.

,

کارشناس امور توسعه و پیشگیری اداره بهزیستی شهرستان بیجار در خصوص علل گرایش افراد به اعتیاد در محیطهای کوچک شهرها و روستاها تصریح کرد: نبود امکانات رفاهی و تفریحی ، برنامه های ورزشی برای جوانان و نوجوانان ، محیط های کوچک و کم جمعیت که الگو برداریهای ناصحیح را در بعضی مواقع به دنبال دارد ، عدم آگاهیهای لازم والدین در قبال تربیت فرزندان را می توان از برخی دلایل گرایش به اعتیاد نام برد.

,

آموزش های لازم پیشگیری از اعتیاد در مرکز ترک اعتیاد شهرستان

,

وی با بیان اینکه یکی از راههای پیشگیری از آسیب های اجتماعی مرکز اقامتی ترک اعتیاد که زیر نظر بهزیستی است گفت: اعتیاد یک برنامه پیشگیرانه لازم دارد که کسانی که اعتیاد دارند و بستری می شوند و یا افراد درجه یک و کسانی که با فرد معتاد در ارتباط هستند دچار اعتیاد نشوند در مرکز اقامتی برنامه های جانبی و آموزشهایی برای آنها در نظر گرفته شده است تا بعد از ترک اعتیاد بتوانند زندگی خوب و سالمی در کنار خانواده و اجتماع داشته باشند.

,

صابری در ادامه افزود: کسانی که با اراده خود و خواست خانواده برای درمان به مراکز اقامتی ترک اعتیاد مراجعه میکنند با امکانات مناسب و کادر مجرب و مشاوره روانشناسان به آنها در بهبود این بیماری کمک می شود ، و به کسانی که بعد از یک سال از پاکی آنها بگذرد و کسانی که متادون مصرف می کنند و دوسال از مصرف آنها گذشته در صورتی که آزمایش آنها منفی باشد وام خود اشتغالی ، مسکن ، و بهره مندی از  معافیت انشعابات آب ، برق ، گاز توسط بهزیستی داده می شود تا وارد بازار کار شده و بتوانند ایجاد اشتغال کنند.

,

وی در ادامه اظهار کرد: طرح فرزند پروری ، آموزش پیش از ازدواج ، آموزش زندگی خانواده ، مهارتهای زندگی ، پیشگیری از معلولیت ها ، مشاوره ژنتیک ، غربالگری شنوایی و بینایی نوزادان ، از دیگر راه های پیشگیری آسیب های اجتماعی هستند

,

درصد بیشتر غربالگری در شهرستان بیجار نسبت به شهرهای دیگر استان

,

کارشناس امور توسعه و پیشگیری اداره بهزیستی شهرستان بیجار با اشاره به مشاوره ژنتیک و خدمات این مراکز گفت: با پیگیریهای انجام شده در بیجار مرکز ژنتیک تاسیس خواهد شد تا درصد معلولیت های ناشی از ازدواجهای فامیلی کاهش پیدا کند.

,

وی گفت: غربالگری در شهرستان بیجار نسبت به دیگر شهرهای استان درصد بیشتری را شامل می شود.

,

کارشناس امور توسعه و پیشگیری اداره بهزیستی شهرستان بیجار خاطر نشان کرد: در غربالگری شنوایی نوزادن  ۱۰۰درصد ، و در طرح تنبلی چشم ۹۰ درصد تحت پوشش هستند.

,

وی با اشاره به نقش خانواده ها در پیشگیری آسیب های اجتماعی گفت: توجه و نظارت بیشتر والدین در استفاده از فضای مجازی فرزندان که امروزه استفاده از این فضا به رنج سنی ابتدایی رسیده است و ارتباط بیشتر والدین با فرزندان خود از لحاظ عاطفی در این امر تاثیر گذار خواهد بود.

,

صابری در ادامه افزود: توقعات کمتر ، ازدواج های آسان ، دخالت نکردن خانواده ها در زندگی فرزندان بعد از ازدواج ، کاهش چشم و هم چشمی ها در کاهش آسیب های اجتماعی تاثیر گذار است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه