اخبار داغ

سرپرست مرکز بهداشت بیجار اعلام کرد:

65 درصد مردم بیجار در سامانه سیب ثبت نام کرده اند/اجرای طرح سیب راهی برای وضعیت ارتقای سلامت شهرستان است

65 درصد مردم بیجار در سامانه سیب ثبت نام کرده اند/اجرای طرح سیب راهی برای وضعیت ارتقای سلامت شهرستان است
سرپرست مرکز بهداشت بیجار از ثبت نام 65 درصد مردم شهرستان بیجار در سامانه سیب خبر داد و بیان داشت: این طرح در ارتقاء دریافت سرانه بهداشتی و سلامت شهرستان نقش مهمی دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بیجار بام ایران ، مجید قیدارپور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح جامع سیب سلامت با هدف اهمیت به ابعاد بهداشتی افراد و ارائه خدمات مراقبت های اولیه و توسعه خود مراقبتی در سطح شهرستان اجرایی می گردد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ب, یجار بام ایران,

وی افزود: سامانه الکترونیکی سیب سلامت متناسب با نیاز های بهداشتی افراد طراحی شده و هر فرد با مراجعه به پایگاه های بهداشتی واقع در مراکز بهداشت سطح شهر با ثبت اطلاعات خود در سامانه می توانند خدمات بهداشتی عمومی و سلامت رایگان را دریافت نمایند.

,

سرپرست مرکز بهداشت بیجار با اشاره به ثبت اطلاعات سلامت  عمومی افراد گفت: مراقبین سلامت مجموعه اطلاعات دریافتی را ثبت ودر صورت نیاز فرد مراجعه کننده را به پزشک ارجاع خواهد داد.

,

 

,

عدم توجه مردم به خودمراقبتی زنگ خطری برای سلامت شهرستان است

, عدم توجه مردم به خودمراقبتی زنگ خطری برای سلامت شهرستان است,

قیدارپور عدم توجه به خود مراقبتی و مراجعه به مراکز بهداشتی را زنگ خطری برای شهرستان خواند تاکید کرد و اعلام کرد: عدم مراجعه افراد برای دریافت خدمات و ثبت مشخصات در سامانه سیب باعث می شود که بودجه سرانه دریافت خدمات بهداشتی که توسط وزرات بهداشت ارایه می شود به طرز چشمگیر پایین بیاید.

,

وی تصریح کرد:پرداخت سرانه بهداشتی مبتنی بر عملکرد می باشد و وزراتخانه براساس خدمات ارایه شده به مردم  بودجه به شهرستان تخصیص خواهد داد.

,

این مقام مسئول ادامه داد: در شهرستان بیجار ۶۵درصد مردم در سامانه الکترونیکی سیب ثبت نام نموده اند و با تلاش مجموعه مرکز بهداشت و همکاری مردم آمار دریافت خدمات باید کامل گردد.

,

رئیس مرکز بهداشت اجرای طرح سیب سلامت را راهی برای ارتقای وضعیت بهداشتی خواند و عنوان کرد: در این طرح تمامی  افراد جامعه اعم از کودکان نوجوانان و سالمندان و مادران باردار خدمات رایگان ارائه دریافت میکنند.

,

وی افزود:مجموعه خدمات برای کودکان در بدو تولد قطره ADو از سن ۶ماه تا دو سالگی قطره اهن می باشد.همچنین رشد و نمو کودکان تحت پوشش خدماتی تا پایان ۶سالگی کنترل خواهد شد.

,

 

,

ارائه خدمات به مادران باردار شهرستان در وضعیت مطلوب است

, ارائه خدمات به مادران باردار شهرستان در وضعیت مطلوب است,

وی ادامه داد: در گروه سنی نوجوانان،قرص آهن در متوسطه اول و دوم و نوجوانان و سالمندان ماهانه یک عدد ویتامینD دریافت می کنند تا از پوکی استخوان جلوگیری شود.

,

قیدارپور عنوان کرد: ارائه خدمات به مادران باردار در شهرستان بیجار در وضعیت مطلوبی قرار دارد و بانوان از سه ماه قبل از بارداری اسید فولیک دریافت کرده و از هفته ششم بارداری تا سه ماه پس از وضع حمل، آهن مولتی دریافت خواهند کرد‌.

,

سرپرست مرکز بهداشت اظهار داشت: در مراکز بهداشتی سطح شهر غربالگری سه سرطان دستگاه گوارش(کرونکتال )، سرطان سینه و دهانه رحم انجام می شود.

,

وی در پایان  اطلاع رسانی و آگاهی بخشی را یکی از عوامل موثر ارتقای فاکتور سلامت خواند و اظهارداشت: مردم عزیز دیار گروس می توانند روزانه از ساعت ۷ الی ۱۴ ظهر  به چهار مرکز بهداشت سطح شهر مراجعه نموده و اطلاعات خود را توسط مراقبین سلامت در پایگاه های بهداشتی به ثبت رسانیده و گامی در راستای توسعه بهداشتی شهرستان بردارند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه