اخبار داغ

مدیرکل میراث فرهنگی زنجان مطرح کرد؛

درخواست احداث هتل در روستاهای هدف گردشگری زنجان/ 10 محور گردشگری طبیعی زنجان آماده سازی مسیر شده است

درخواست احداث هتل در روستاهای هدف گردشگری زنجان/ 10 محور گردشگری طبیعی زنجان آماده سازی مسیر شده است
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان: درخواست احداث هتل در روستاهای هدف گردشگری استان، شده است چرا که ظرفیت های مطلوبی در این زمینه وجود دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛یحیی رحمتی در گفت و گو با  موج رسا،، اظهار داشت: یکی از ویژگی های خانه ها و اقامتگاه های بوم گردی آشنایی گردشگران با پروسه زندگی بومی مردم منطقه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  موج رسا,

وی با بیان اینکه در این زمینه برنامه ریزی های لازم انجام شده است، تصریح کرد: در نوروز امسال نیز خانه های بوم گردی تقویت شد تا گردشگران بتوانند از این فضای ایجاد شده، استفاده کنند.

,

این مسئول بیان داشت:توسعه اقامتگاه های بوم گردی از یکسال پیش به صورت جدی در استان زنجان پی گیری شده است به طوری که از ابتدای سال گذشته 30 خانه بوم گردی در مناطق مختلف استان برای گردشگران آماده سازی شد.

,

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان خاطرنشان کرد: در حال حاضر11 خانه بوم گردی در شهرستان خدابنده فعال است که از این تعداد چهار اقامتگاه در شهر سهرورد واقع است.

,

رحمتی ادامه داد: همچنین در شهر کرسف و روستاهای "مادآباد"، "اوچ تپه"، "گوگرچینک"، "سوله"، "نعلبندان" و "پیرگاوگل" نیز خانه های بوم گردی راه اندازی شده است.

,

وی با بیان اینکه در شهرستان ایجرود چهار خانه بوم گردی در شهر زرین آباد، دو خانه بوم گردی در روستای نکتو و یک اقامتگاه بوم گردی نیز در روستای آرکویین آماده میزبانی از گردشگران شد، بیان داشت:در شهرستان ابهر نیز چهار خانه بوم گردی در روستای هدف گردشگری "درسجین" و دو خانه نیز در روستای "کوی نیک" نوروز امسال پذیرایی گردشگران را برعهده داشتند.

,

این مسئول از فعالیت دو  خانه بوم گردی در روستاهای هدف گردشگری "شیت" و "ولیدر" در شهرستان طارم خبرداد و افزود: یک اقامتگاه بوم گردی در شهر سلطانیه، یک خانه بوم گردی در روستای "انجلین" شهرستان خرمدره و یک خانه نیز در روستای" قوزلو" شهرستان ماهنشان فعالیت می کند.

,

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان برضرورت استفاده از ظرفیت های گردشگری در حوزه بوم گردی تاکید کرد و گفت: برای رونق روستاها و توسعه اقتصادی باید از ظرفیت ها استفاده کرد.

,

رحمتی با اشاره به درخواست احداث هتل در روستاهای هدف گردشگری استان، گفت: ظرفیت های مطلوبی در این زمینه وجود دارد.

,

وی برگزاری جشنواره های گردشگری روستایی با محوریت توانمندی های منطقه ای را مهم ارزیابی کرد و گفت: در چند سال گذشته برگزاری این جشنواره ها مورد توجه قرار گرفته است.

,

این مسئول تصریح کرد: طی چهار سال گذشته 52 محور گردشگری طبیعی در استان زنجان شناسایی و برای بیش از 10 محور عملیات طراحی و آماده سازی مسیر برای حضور گردشگران انجام شده است.

,

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان به دلیل دارا بودن ظرفیت ها، یکی از استان های غنی در صنعت گردشگری محسوب می شود، ادامه داد: توسعه گردشگری روستایی می تواند به توزیع عادلانه ثروت، ایجاد مشاغل و توسعه پایدار، حفظ منابع طبیعی، ایجاد اشتغال در صنایع دستی و از همه مهمتر اشتغالزایی زنان در جوامع محلی منجر شود.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه