اخبار داغ

حکمی برای بهره‌بردار غیرمجاز از آب‌های سطحی؛

مشارکت در خاموش کردن آتش جنگل‌ها و مراتع گالیکش به‌جای زندان

مشارکت در خاموش کردن آتش جنگل‌ها و مراتع گالیکش به‌جای زندان
بهره‌بردار غیرمجاز از آب‌های سطحی به مشارکت در خاموش کردن آتش جنگل‌ها و مراتع گالیکش بجای زندان محکوم شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نیلکوه؛ هادی هاشمیان رئیس‌کل دادگستری استان گلستان گفت: قاضی این فرد را به استناد بند هـ از ماده ۴۵ قانون توزیع عادلانه آب مجرم شناخت و بجای ۴۵ روز حبس تعزیری به یک‌صد ساعت خدمات عمومی رایگان درزمینهٔ جنگلداری و مرتع‌داری و مشارکت در اطفاء حریق محکوم کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نیلکوه,

هاشمیان افزود: اداره منابع طبیعی و واحد اجرای احکام کیفری شهرستان گالیکش بر اجرای این حکم نظارت می‌کنند.

,

گلستان از استان‌های پیشرو کشور در صدور آرای جایگزین حبس است. سال گذشته قضات گلستان بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ رأی جایگزین زندان صادر کردند.

,

پرونده‌های ورودی به محاکم گالیکش 10 درصد کاهش یافت

,

رییس دادگستری گالیکش از ورود 10 هزار و 807 فقره پرونده به محاکم قضایی این شهرستان در سال گذشته خبر داد و گفت: ورود این تعداد پرونده در مقایسه با سال قبل از آن، 10 درصد کاهش داشته است.

,

عباس آریانپور افزود: از مجموع پرونده‌های وارده در سال گذشته به محاکم قضایی گالیکش شامل دادسرا و دادگاه عمومی و انقلاب، 10 هزار و 460 پرونده مختومه شد.

,

وی اضافه کرد: در سال گذشته از مجموع 46 هزار و 323 ابلاغیه صادره برای طرفین دعاوی پرنده‌ها، 15 هزار و 356 برگ آن به‌صورت الکترونیکی ابلاغ شد که صرفه‌جویی در وقت و جلوگیری از اطاله دادرسی از مهم‌ترین مزایای این شیوه ابلاغ است.

,

آریانپور، عدم مراجعه حضوری مأمور ابلاغ به محل سکونت و یا کسب‌وکار طرفین دعوا پرونده‌ها و حفظ آبروی آنان و اطلاع‌رسانی دقیق و به‌موقع را از دیگر مزایای ابلاغ الکترونیکی ابلاغیه‌ها دانست و گفت: در این شیوه زمان دادگاه به‌صورت پیامکی به اطلاع طرفین دعوا پرونده می‌رسد.

,

رییس دادگستری گالیکش همچنین از کسب رتبه سوم استان توسط شورای حل و اختلاف این شهرستان درزمینهٔ ایجاد صلح و سازش و رتبه چهارم استان در تعداد پرونده‌های وارده و مختومه در سال گذشته خبر داد.

,

آریانپور گفت: پارسال پنج هزار و 212 پرونده به شورای حل اختلاف گالیکش وارد و پنج هزار و 80 پرونده آن مختومه شد و درمجموع حدود 49 درصد این پرونده‌ها منجر به صلح و سازش طرفین دعوا شد که 12 درصد بیشتر از سال قبل از آن است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه