اخبار داغ

در نشست استانداران مطرح شد؛

بازگشایی مرز خسروی برای اربعین آتی/ ظرفیت‌های استان کرمانشاه

بازگشایی مرز خسروی برای اربعین آتی/ ظرفیت‌های استان کرمانشاه
استاندار کرمانشاه با تاکید بر ضرورت بازگشایی مرز خسروی طی اربعین آتی، ظرفیت‌های استان کرمانشاه را به منظور همکاری با استان دیالی عراق تشریح کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از مرصاد  هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه امروز یکشنبه برای مذاکرات درخصوص همکاری های اقتصادی و ‌گمرکی، عازم کشور عراق شد و در این سفر طی نشست رسمی با دیالی عراق به گفتگو نشست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصاد,

 استاندار کرمانشاه در این نشست گفت: یاد و جایگاه شهدای سرافراز و رزمندگان دلیری که در راه مبارزه با تکفیریهای داعش جانفشانی کرده اند گرامی می داریم.

,

وی با بیان اینکه ما در این نشست به دنبال اهداف مشترک این دو استان(دیالی عراق و کرمانشاه) هستیم، افزود:  مرز خسروی با سابقه ی طولانی در تردد زائران حرم حضرت ابا عبدالله(ع) آماده پذیرایی وعبور زائرین است.

,

این مسئول یادآور شد: سال گذشته با تمام پی گیریهای مقامات ایران نتوانستیم از این فرصت استفاده کنیم و امیدواریم امسال کشور عراق از این خیر و  مزیت  بزرگ بهره ببرد و هم مشتاقان حضرت امام حسین (ع)  در ایران بتوانند از آن استفاده کنند.

,

بازوند تاکید کرد: قطعا در صورت همکاری و موافقت استان دیالی، دولت مرکزی عراق هم همکاری بیشتری برای بازگشایی مرز خسروی خواهد کرد.

,

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه برای بازسازی و تامین زیرساختها در استان دیالی آماده ی همکاری کامل است، گفت: انتقال دانش فنی با دارا بودن بیش از ۷۰۰۰ نیروی مهندس متخصص و صدها شرکت تخصصی و بازسازی راهها، پل ها، مراکز دولتی و ... از جمله ظرفیت های کرمانشاه برای همکاری است.

,

استاندار کرمانشاه افزود: گمرکات دو کشور برای توسعه صادرات و واردات می توانند قدم های بزرگتر با شتاب بیشتری بردارند و در این مورد ایران آماده تفاهم های بیشتر است. همچنین استان کرمانشاه آماده مبادله بیشتر کالا و تعاملات اقتصادی در مرز سومار است.

,

 

,

انتهای پیام/

,
 
 
 
,
 
 
 
,
 
 
 
,
 
,
 
,
 
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه