اخبار داغ

مدیر بهداشت محیط استان اصفهان خبرداد؛

اجرای طرح ضربت بهداشتی در استان اصفهان/ متخلفان به مراجع قضایی معرفی می شوند

اجرای طرح ضربت بهداشتی در استان اصفهان/ متخلفان به مراجع قضایی معرفی می شوند
مدیر بهداشت محیط استان اصفهان گفت: بازرسان بهداشتی در سراسر استان از یکم اردیبهشت به مدت یک هفته مانور اجرایی-عملیاتی را آغاز می کنند و با تخلفاتی مانند نگهداری چیس و پفک و آب در نور آفتاب و شیر و مواد مشابه در خارج از یخچال برخورد جدی خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین صفاری در گفتگو با صاحب نیوز بیان کرد: مرکز بهداشت استان گزارش های متعددی از مردم در رابطه با نگهداری غیر اصولی برخی مواد غذایی در خارج از یخچال و یا در معرض نو آفتاب از طرف مراکز تهیه، توزیع و فروش دریافت کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان ادامه داد: همچنین بازرسی های متعدد کارشناسان بهداشتی هم این موضوع را در سطح گسترده ای از این مراکز مانند سوپر مارکتی ها تأیید می کند که حساسیت این موضوع، پای معاونت بهداشتی استان را به مداخله در این کار کشاند.

,

وی افزود: بازرسان بهداشتی در سراسر استان بنا بر دستور معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت از تاریخ یکم اردیبهشت به مدت یک هفته مانور اجرایی-عملیاتی را آغاز می کنند و با این تخلفات برای حفظ سلامت مردم برخورد کند.

,

این مسئول در تشریح تخلفات بهداشتی در این مانور خاطر نشان کرد: نگهداری آب معدنی و انواع نوشابه در معرض نور مستقیم آفتاب و خارج از مغازه و همچنین نگهداری تخم مرغ در شرایط نا مناسب و بیرون از مغازه از موارد تخلف در این مانور هستند.

,

صفاری تصریح کرد: ذرت های فرآوری شده، پفک، چیپس و محصولات مشابه اگر در معرض نور مستقیم آفتاب نگهداری شوند از سوی بازرسان بهداشتی سراسر استان توقیف خواهند شد.

,

متولی بهداشت محیط استان همچنین بیان کرد: شیرهای پاکتی، بطری های پاستوریزه و دیگر فرآورده های لبنی به همراه سس های مایونز و دیگر فرآورده های بالقوه خطرناک به هیچ وجه نباید بیرون از یخچال نگهداری شوند.

,

وی ضمن اعلام ادامه دار بودن این طرح گفت: شیرهای پاستوریزه باکتری مزوفیل دارند که اگر شیر در زنجیره سرد از مرجله تولید تا عرضه نگهداری نشود، این باکتری فعال خواهد شد و بدون این که علائم فساد را آشکار کند اثرات مضر خود را در افراد می گذارد.

,

این کارشناس بهداشتی همچنین گفت: همیشه اعلام کرده ایم که از آب های معدنی برای اطمینان بیشتر استفاده شود، ولی اگر این بطری ها در مجاورت آفتاب نگهداری شوند و باعث آزاد شدن مونومر و مواد شیمیایی شوند، می تواند خطراتی برای سلامتی به همراه داشته باشد.

,

این مسئول خاطر نشان کرد: افراد خاطی به مراجع قضایی معرفی می شوند و کلیه مواد غذایی فاسد شدنی و حساس که شرایط نگهداری لازم را ندارند توقیف و با نظر مرجع قضایی معدوم خواهند شد.

,

مدیر بهداشت محیط استان در پایان از مردم خواست به محض این که تخلفی در زمینه های مختلف بهداشتی دیدند، در سراسر کشور با سامانه 190 به طور رایگان تماس بگیرند و گزارش های خود را به این سامانه اعلام کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه