اخبار داغ

فیلمساز البرزی:

تبلیغ جنس خارجی در صداوسیما به پیکره تولید داخل ضربه می زند

تبلیغ جنس خارجی در صداوسیما به پیکره تولید داخل ضربه می زند
وادی نژاد گفت: صدا و سیما می‌تواند نقش موثری در انتخاب عموم مردم در هنگام خرید از کالای ایرانی داشته باشد و باید این نقش را به خوبی ایفا کند، که متاسفانه گاهی کم‌کاری‌هایی انجام می‌شود و حتی ضد کالای ایرانی و برای کالای خارجی تبلیغ می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛امیر مسعود وادی نژاد فیلمساز البرزی در گفتگو با نگارانه درباره حمایت از کالای ایرانی که به عنوان شعار سال 97 توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شد اظهار کرد: در ابتدای سال مقام معظم رهبری حمایت از کالای ایرانی را سرلوحه امور مردم و مسئولین قرار دادند، که برای تحقق واقعی این مهم، پشتیبانی همه دستگاه‌های کشور به ویژه صدا و سیما به عنوان عامل فرهنگ‌ساز نیاز است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نگارانه , نگارانه,

وی افزود: صدا و سیما می‌تواند نقش موثری در انتخاب عموم مردم در هنگام خرید از کالای ایرانی داشته باشد و باید این نقش را به خوبی ایفا کند، که متاسفانه گاهی کم‌کاری‌هایی انجام می‌شود و حتی ضد کالای ایرانی و برای کالای خارجی تبلیغ می‌شود.

,

وادی نژاد تاکید کرد: در حال حاضر ما در شرایط رکود اقتصادی بسر می بریم که نشان از توقف یا کند شدن چرخ اقتصاد با سرمایه داخلی است. برای سرعت بخشیدن به این مساله چاره ای جز اتکا به سرمایه داخلی و تولید کالای با کیفیت برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی نداریم.

,

وی ادامه داد: بسیاری از تولیدکنندگان ما مشکل بازار دارند، تحریک تقاضایی وجود ندارد و انباشت تولیداتشان آنها را مجبور به اخراج کارگران کرده است. لذا به این دلایل باید به خرید کالای ایرانی حتی با همین کیفیت کنونی روی بیاوریم تا بتوانیم با افزایش اشتغال، از بحران اقتصادی عبور کنیم.

,

این فیلمساز البرزی تصریح کرد: در تبلیغات صدا و سیما، شاهد حمایت از کالاهای خارجی هستیم و در بین فیلم‌های نوروزی و برنامه‌های پرطرفدار مطلوب بودن کالای خارجی را به مخاطب القا می‌کند، در صورتی که حمایت از کالای ایرانی به صورت یک شعار و در حد حرف باقی مانده است.

,

وادی نژاد خاطر نشان کرد: متاسفانه در صدا و سیما اجناس خارجی را تبلیغ می کنند و این ضربه به پیکره تولید و بی کیفیتی کالای ایرانی می شود؛ تبلیغات نقش بسیار مهمی دارد لذا در فضای مجازی، بیلبوردها و قاب تلویزیون باید کالای ایرانی تبلیغ کرد.

,

وی با تاکید بر این که باید مصرف کالای ایرانی به یک فرهنگ تبدیل شود، گفت: متأسفانه بسیاری از مردم خرید و مصرف کالای خارجی را بر کالای ایرانی ترجیح می دهند که این مسأله جدای از مساله اقتصادی، یک آسیب فرهنگی است.

,

وادی نژاد ا اشاره به این که فرهنگ خرید کالاهای خارجی را به فرهنگ خرید تولیدات داخلی تبدیل کنیم، تصریح کرد: حمایت از تولید داخل به طور حتم شکوفایی و بالندگی اقتصادی کشور را در پی خواهد داشت.

,

وی در پایان بیان کرد: خرید کالای ایرانی باید به گفتمان ملی و فرهنگ عمومی تبدیل شود و صدا و سیما به عنوان یک رسانه ملی می تواند در به ثمر رسیدن این مهم نقشی بسیار مهم داشته باشد و با تبلیغ کالاهای مرغوب ایرانی مخاطبان را به استفاده از کالای ایرانی ترغیب و تشویق کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه