اخبار داغ

محسن غرویان در گفت و گو با دانا؛

روسری درندگان با شرایط کشور در تعارضند/ مقابله با دین گریزی وظیفه همگانی است

روسری درندگان با شرایط کشور در تعارضند/ مقابله با دین گریزی وظیفه همگانی است
آیت الله غرویان مدرس حوزه علمیه قم با توجه به اهمیت ماه مبارک رجب و شعبان گفت: بر هر شخص مکلف و بالغ اهمیت و ارزش این ماه ها کاملا مشخص و روشن است و مستلزم آن است که با مقتنم شمردن این ماه ها با آمادگی روح و جسم به استقبال ماه مبارک رمضان مشرف شود.
[

آیت الله محسن غرویان در گفت و گو با  شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به اینکه ماه مبارک رجب و شعبان ماه آماده سازی برای ماه مبارک رمضان است، اظهار داشت: ماه رجب و ماه شعبان بهترین فرصت و ارزشمندترین زمان جهت آماده سازی روح و روان انسان و بشریت برای استقبال و به پیشواز رفتن ماه مبارک رمضان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, .,

وی با مقتنم شمردن این ماه های رجب و شعبان تصریح کرد: رجبیون کسانی هستند که خودشان را در ماه رجب سیقل داده و برای تقرب جستن به درگاه باری تعالی آمادگی روحی پیدا می کنند و همچنین در این ماه توجه و تمرکز بیش تری دارند و لذا تهذیب نفس می کنند.

,


مدرس حوزهٔ علمیهٔ قم افزود:  این مواردی است که در روایات و احادیث ما مورد تاکید قرار گرفته است، به هر حال انسان می بایست در ماه مبارک رجب به مقدار قابل توجهی در مورد خودش، در رشته و حال و آینده خودش تفکر و تعقل کند و در این رابطه برنامه ریزی جامع و کاملی داشته باشد تا از دامن گناه پرهیز و دوری کند.

,
,

فطرت مردم فطرتی الهی است

, فطرت مردم فطرتی الهی است,

غرویان ضمن تاکید بر اینکه فطرت مردم، فطرتی الهی است گفت: همه انسان ها زمانی که حقیقت را ببیند و آن را درک کنند به سمت آن تمایل داشته و سوق پیدا میکنند، مهم حقیقت و عدالت است.

,

وی در ادامه اظهار کرد: زمانی که مردم برخی از افعال و کارهایی را می بینند که در قالب دین انجام می شود و آن با اصل دین، فطرت و وجدان نمی سازد از دین گریزان می شوند، اما همچنان این مردم نسبت به اصول و عقاید در باطنشان استوارند.

,

این کارشناس مسائل دین با اشاره به سخنان آیت الله جوادی آملی بیان کرد: این هایی که کشف حجاب کرده و روسری خود را بر سر چوب می کنند با دین و مکتب و قرآن هیچ مشکلی ندارند، لیکن با شرایط کشور و دولت حاکم مشکل دارند، یعنی برخی از کارها و بی عدالتی هایی می بینند(اشاره به سخنان رهبری که فرمودند: ما در عدالت موفق نبودیم) که نهایتا با دیدن بند و بست ها، تبعیض ها، جفاها و اختلاص ها و دست بردن به بیت المال مسلمین، موجب بروز چنین واکنش هایی از سوی عده خیلی کمی می شود.

,

مقابله با دین گریزی وظیفه همگانی است

, مقابله با دین گریزی وظیفه همگانی است,

آیت الله غرویان در این رابطه بیان داشت: همه ما مسئولیم و این وظیفه بر دوش عده و یا گروه و جناح خاصی نیست، لذا این دسته از مسائل را می بایست از صدر تا ذیل جامعه همگی آن را رعایت کنیم تا یک فضای حقیقت طلبی و عدالت طلبی در سراسر جامعه حاکم شود، در غیر اینصورت اگر شخصی بگوید من عدالت را رعایت می کنم و دیگران رعایت نکنند، نمی شود لذا، عدالت یک امر جمعی است و نمی شود بصورت فردی به آن عمل کرد.

,

مدرس حوزه عملیه قم در پایان با اشاره به همگانی بودن اشاعه و فراهم سازی بستر حقیت جویی و عدالت طلبی گفت: باید یک فرهنگ مهربانی، حقیقت جویی و عدالت طلبی در جامعه حاکم شود تا ریشه و بنیان دین گریزی در جامعه و حکومت اسلامی خشکانیده شود.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه