اخبار داغ

وقتی "کاندیداتوری" معیار شایستگی است؛

اپیدمی انتخاب "شهردار" با اقدامی "آماتور" در اردبیل

اپیدمی انتخاب "شهردار" با اقدامی "آماتور" در اردبیل
معرفی و انتخاب شهرداری توانمند وبا برنامه، حداقل انتظاری است که شهروندان از اعضای پارلمان محلی‌شان دارند؛ انتخابی که می تواند پیام و جوابی مناسب و درخور، در برابر اعتماد و رای مردم باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ما معرفی و انتخاب شهرداری توانمند،با برنامه و مقتدر، حداقل انتظاری است که شهروندان از اعضای پارلمان محلی‌شان دارند؛ انتخابی که می تواند پیام و جوابی مناسب و درخور، در برابر اعتماد و رای مردم باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

اما برخلاف انتظارها، در طول سال‌های گذشته نه تنها شوراهای شهر در استان اردبیل، نتوانسته اند به اعتماد مردم جوابی درخور دهند، بلکه با اقدامی "آماتور" یعنی انتشار فراخوان و منتظر ماندن برای نام نویسی علاقه‌مندان به تصدی‌گری شهرداری، موجی از حواشی را نیز موجب شده‌اند.

,

سال گذشته و در جریان انتخاب شهردار اردبیل بود که اعضای پارلمان محلی، در حالیکه انتظار می‌رفت اولین گام خود در عرصه مدیریت شهری را با ایده‌پردازی و استقلال رای، محکم بردارند، اما در حرکتی –که فرار از مسئولیت پذیری حداقل معنی آن بود -  تنها به دادن یک فراخوان عمومی بسنده کردند.
اقدامی که  باعث شد بسیاری از افراد توانمند و شایسته، به دلیل ناشایست قلمداد کردن این‌گونه معرفی و اعلام حضور، کاندیدا نشوند.

,
,

البته رویه انتخاب شهردار از طریق فراخوان تنها محدود به اردبیل نبود؛ اعضای شورای اسلامی پارس آباد مغان نیز در شهریور 96 با صدور فراخوانی، از افرادی که واجد شرایط تصدی سمت شهرداری بودند دعوت کرد تا بازهم تنها کاندیداتوری، معیار شایستگی افراد برای تصدی ‌گری شهرداری باشد.

,

این رویه در شهرهای مختلف هم ادامه داشت تا اینکه امروز نیز در کانال تلگرامی منتسب به اعضای شورای شهر عنبران، فراخوانی برای تصدی ‌گری شهرداری عنبران صادر شد؛ در این فراخوان از افراد علاقمند برای تصدی گری شهرداری عنبران خواسته شده، تا رسما اعلام کاندیداتوری‌، کنند.

,

با همه اوصاف به نظر می‌رسد شوراهای شهر در استان اردبیل، هنوز هم که هنوز است در سطح پایین تری از حرفه‌ای گری حرکت می‌کنند و درک درستی از جایگاه و شان "شهر"، "شهرداری"و پارلمانی به نام "شورای شهر" ندارند.

,

در هر حال استان اردبیل امروز برای توسعه و رشد نیازمند داشتن مدیرانی توانمند است و انتظار می‌رود شوراهای شهر، به جای فرار از مسئولیت و سطحی نگری، با استقلال رای، افرادی توانمند و کاربلد را برای اداره شهرشان، معرفی و انتخاب کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه