اخبار داغ

طالب‌پور؛

حمله آمریکا و متحدانش به سوریه اقدامی منفعلانه برای به حاشیه بردن پیروزی ارتش سوریه/آمریکا به دنبال تحمیل سیاست‌ها و منافع خود است

حمله آمریکا و متحدانش به سوریه اقدامی منفعلانه برای به حاشیه بردن پیروزی ارتش سوریه/آمریکا به دنبال تحمیل سیاست‌ها و منافع خود است
یک کارشناس سیاست داخلی و امور بین الملل گفت: پیروزی ارتش سوریه در غوطه شرقی، خوشایند استکبار جهانی و جبهه مقابل جبهه مقاومت نبوده و از این‌رو تلاش کردند تا پیروزی‌های ارتش سوریه و جبهه مقاومت را به حاشیه ببرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن طالب‌پور، کارشناس سیاست داخلی و امور بین الملل در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار دیار آفتاب؛ با اشاره به تجاوز آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه گفت: اقدامات اخیر در سوریه از دو جهت قابل توجه و تحلیل است. یکی اینکه این اقدامات زمانی صورت می گیرد که ارتش سوریه در حال پیروزی و رسیدن به نقطه قوت و قدرت بوده و غوطه شرقی آزاد شده و براساس اعلام ارتش سوریه بیش از 90 درصد منطقه از لوث وجود تروریست‌ها پاکسازی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

حمله آمریکا و متحدانش به سوریه اقدامی منفعلانه برای به حاشیه بردن پیروزی ارتش سوریه

, حمله آمریکا و متحدانش به سوریه اقدامی منفعلانه برای به حاشیه بردن پیروزی ارتش سوریه, حمله آمریکا و متحدانش به سوریه اقدامی منفعلانه برای به حاشیه بردن پیروزی ارتش سوریه,

وی با اشاره به قوی‌ترین تحلیل موجود در این زمینه باتوجه به اظهار نظر آمریکا و متحدانش و انتشار در رسانه‌های غربی ادامه داد: طبیعی است که این موفقیت و پیروزی خوشایند استکبار جهانی و جبهه مقابل جبهه مقاومت نباشد و از این‌رو درصدد این باشند که پیروزی‌های ارتش سوریه و جبهه مقاومت را به حاشیه ببرند و با یک حرکت مقابله‌ای بخواهند از قوت و قدرت جبهه مقاومت بکاهند.

,

این کارشناس سیاست داخلی و امور بین الملل به تحلیل دیگر در این زمینه نیز اشاره کرد و گفت: دیگر تحلیل این است که آمریکایی‌ها به دنبال این هستند تا به نوعی خود را عامل تاثیرگذار در مسئله سوریه و مقابله با مقاومت معرفی و حفظ کنند.

,

پیروزی جبهه مقاومت؛ نمایانگر ضعف آمریکا در منطقه

, پیروزی جبهه مقاومت؛ نمایانگر ضعف آمریکا در منطقه, پیروزی جبهه مقاومت؛ نمایانگر ضعف آمریکا در منطقه, پیروزی جبهه مقاومت؛ نمایانگر ضعف آمریکا در منطقه,

طالب‌پور تصریح کرد: باتوجه به شکست داعش و خروج یک به یک گروه‌های تروریستی از صحنه سوریه، این یک واقعیت است که حامیان این گروه‌ها که استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا و کشورهای متحدش هستند، اکنون به شدت در موضع ضعف قرار گرفته‌اند و این موضوع برای‌شان خیلی خوشایند نبوده و تلاش دارند تا ورق را برگردانند و حضورشان را در منطقه و سوریه حفظ کنند.

,

وی افزود: حمله آمریکا و متحدانش به تعبیر عوامانه، ضرب شستی بود که می‌خواستند از دولت سوریه بگیرند و به آنان اعلام کنند که ما همچنان هستیم و رعب و وحشتی را در دل دولت و ملت سوریه ایجاد کنند. به نظر می رسد که هیچ یک از این دو هدف نتیجه بخش نبوده است و این حملات نه تنها در روند پیروزی های جبهه مقاومت اثرگذار نبوده که نتوانسته‌اند با این حرکت دولت سوریه را نیز تهدید کنند.

,

حمایت مردم سوریه از دولت این کشور؛ قدرت‌نمایی دیگری در برابر آمریکا 

, حمایت مردم سوریه از دولت این کشور؛ قدرت‌نمایی دیگری در برابر آمریکا , حمایت مردم سوریه از دولت این کشور؛ قدرت‌نمایی دیگری در برابر آمریکا ,

این کارشناس سیاست داخلی و امور بین الملل با اشاره به واکنش قاطع مردم سوریه به حمله موشکی آمریکا افزود: نکته قابل توجه که از طریق رسانه‌ها شاهد آن بودیم، حضور در صحنه و حمایت مردم سوریه از دولت این کشور بعد از این حملات بود که بار دیگر قدرت نمایی ملت سوریه در مقابل دشمنان را به رخ کشید و مردم سوریه از اینکه این موشک ها توسط پدافند ارتش سوریه به اهداف نخورد را جشن بزرگی برای خود تلقی کردند.

,

حمله آمریکا و متحدانش به سوریه هیچ دستاورد و نتیجه مثبتی را برای آنان در پی نداشت

, حمله آمریکا و متحدانش به سوریه هیچ دستاورد و نتیجه مثبتی را برای آنان در پی نداشت, حمله آمریکا و متحدانش به سوریه هیچ دستاورد و نتیجه مثبتی را برای آنان در پی نداشت,

طالب‌پور ادامه داد: این حملات نتیجه مثبتی برای آمریکا و متحدانش به دنبال نداشت و باتوجه به اینکه سریع آن را جمع کردند احتمال اینکه در روزهای آینده شاهد ادامه این حرکات باشیم بسیار ضعیف است.

,

وی با اشاره به اتهام آمریکا علیه دولت سوریه در بکارگیری سلاح‌های شیمیایی اظهار کرد: اگر آمریکایی‌ها دلیل منطقی و قانع کننده‌ای برای این ادعای خود داشتند، با عجله اقدام نمی‌کردند کمااینکه در سنوات گذشته هم شاهد چنین اقدامی از سوی آمریکایی‌ها در سوریه بودیم.

,

استفاده سوریه از سلاح شیمیایی «دروغی بزرگ» است

, استفاده سوریه از سلاح شیمیایی «دروغی بزرگ» است, استفاده سوریه از سلاح شیمیایی «دروغی بزرگ» است,

این کارشناس سیاست داخلی و امور بین الملل با تاکید بر اینکه اتهام سوریه به استفاده از سلاح‌های شیمایی یک دروغ بزرگ است، تصریح کرد: پیش از ماجرای داعش و تحرکاتی که در سوریه انجام گرفت و اتهامات رسانه‌های غربی به استفاده سوریه از سلاح های شیمیایی و حمله آمریکا به این کشور، شاهد بودیم که تحت فشار سازمان‌های بین‌الملل تمام سلاح‌های شیمیایی سوریه منهدم و این کشور خلع سلاح شد. اکنون چیزی در اختیار دولت سوریه نیست که بخواهد از آن بدین شکل که آمریکایی‌ها مدعی هستند استفاده کند.

,

طالب‌پور یادآور شد: مردمی که در همان سال از «غوطه» آزاد شدند در مقابل رسانه‌ها اعلام کردند که گروه‌های تروریستی آنان را مجبور کرده‌اند که صحنه‌سازی کنند تا دولت سوریه را به استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی متهم سازند. وقتی نهادهای بین‌المللی با صراحت اعلام می کنند که سوریه سلاح شیمیایی ندارد چگونه دولت سوریه می‌تواند از این نوع سلاح‌ها استفاده کرده باشد؟ یا وقتی که موضع مسئولان سوری در مقابل مخالفان موضع برتری است پس چرا باید از این سلاح استفاده ‌کنند؟

,

وی افزود: در ارتش‌های دنیا وقتی از سلاح شیمیایی استفاده می شود که آن دولت در موضع ضعف باشد؛ امروز هم در سوریه همین وضعیت حاکم است. شاید اگر 6 سال قبل، که تروریست ها در قدرت بودند این اتهام به سوریه زده می‌شد، قابل پذیرش بود ولی اینکه کشور در اوج قدرت از سلاح شیمیایی استفاده کند قابل پذیرش نبوده و نیست.

,

این کارشناس سیاست داخلی و امور بین الملل تصریح کرد: امروز اگر حتی از یک گلوله شیمیایی استفاده شود دنیا اعتراض می‌کند و عاقلانه نیست که دولت سوریه بخواهد در چنین شرایطی چنین جو روانی را علیه خود ایجاد کند و دست به خودزنی نظامی و حتی سیاسی بزند.

,

بهانه‌جویی آمریکا و متحدانش برای ایجاد جنگ روانی در سوریه 

, بهانه‌جویی آمریکا و متحدانش برای ایجاد جنگ روانی در سوریه , بهانه‌جویی آمریکا و متحدانش برای ایجاد جنگ روانی در سوریه ,

طالب‌پور ادامه داد: آمریکا و متحدانش به دنبال بهانه می گشتند تا جنگ روانی در سوریه ایجاد کنند برای اینکه اعلام کنند ما هستیم و هنوز قدرت داریم و در واقع این اتهام علیه سوریه پیش دستی بود که غربی ها و تروریست ها انجام دادند تا بتوانند حمله خود را به سوریه انجام دهند.

,

آمریکا دچار انزوا شده است/آمریکا به دنبال تحمیل سیاست‌ها و منافع خود است

, آمریکا دچار انزوا شده است/آمریکا به دنبال تحمیل سیاست‌ها و منافع خود است, آمریکا دچار انزوا شده است/آمریکا به دنبال تحمیل سیاست‌ها و منافع خود است,

وی با اشاره به همکاری فرانسه و انگلیس با آمریکا در حمله به سوریه گفت: امروز در عرصه بین‌المللی شاهدیم که کشورهای اروپایی از سیاست های آمریکا در عرصه‌های مختلف پیروی نمی‌کنند و این مسئله باعث انزوای آمریکا شده است.

,

این کارشناس سیاست داخلی و امور بین الملل با اشاره به عدم همراهی دیگر کشورهای اروپایی در حمله به سوریه گفت: دو دلیل باعث عدم همراهی کشورهای دیگر با آمریکا در این حمله شد، یکی اینکه استفاده دولت و ارتش سوریه از سلاح شیمیایی برای آنان قابل پذیرش نبود و دیگر آنکه حمله نظامی به کشوری مستقل کار اشتباهی است و اگر آمریکا می‌خواستند آمریکا را همراهی کنند اول می‌بایست افکار عمومی را راضی می‌کردند.

,

طالب‌پور ادامه داد: آمریکایی‌ها نیز در این کار عجولانه عمل کردند و به همان متحدانی که در حمایت از داعش بیشترین تجهیزات و کمک‌ها را به آنان داشتند یعنی فرانسه و انگلیس، بسنده کرد.

,

وی خاطرنشان کرد: امروز کشورهای دنیا متوجه شده‌اند که آمریکایی‌ها تنها به دنبال تحمیل سیاست‌های خود بوده و می‌خواهند خود را کدخدای دنیا معرفی کنند و همین مسئله باعث شده تا روز به روز شکاف و فاصله سایر کشورها با سیاست‌های آمریکا افزایش یابد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه