اخبار داغ

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرضا خبرداد؛

ایجاد بزرگ ترین بیمارستان تخصصی جنوب استان در شهرضا

ایجاد بزرگ ترین بیمارستان تخصصی جنوب استان در شهرضا
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرضا گفت: با اتمام مراحل ساخت و ساز بخش جدید بیمارستان امیرالمؤمنین شهرضا، بزرگترین بیمارستان تخصصی جنوب استان در این شهرستان ایجاد می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛حجت الله تنهایی ظهر امروز در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی این شهرستان اظهار کرد: مراحل ساخت و ساز یال جدید بیمارستان امیرالمؤمنین شهرضا تا پایان خردادماه امسال به اتمام می‌رسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

وی، ادامه داد: بهره برداری از این بیمارستان در نیمه نخست یا در وایل نیمه دوم امسال انجام می شود و به این وسیله بزرگترین بیمارستان تخصصی جنوب استان راه اندازی می شود.

,

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرضا، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به انتخاب «پوشش جهانی سلامت برای همه» به عنوان شعار روز جهانی بهداشت، اظهار کرد: همه کشورهای عضو سازمان جهانی بهداشت متعهد شده‌اند تا سال ۲۰۳۰ استانداردهای UHC را رعایت کنند،

,

تنهایی، با بیان اینکه، حداقل نیمی از جمعیت جهان، هنوز تحت پوشش کامل خدمات بهداشتی نیستند، عنوان کرد: همه افراد در همه جوامع باید بتوانند خدمات بهداشتی را بدون تحمل فشارهای مالی، دریافت کنند.

,

وی، گفت: رعایت استانداردهای UHC به معنای ارایه رایگان همه خدمات بهداشتی نیست، از سوی دیگر هیچ کشوری نمی‌تواند همه خدمات بهداشتی را همواره به طور رایگان ارایه دهد.

,

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرضا، تصریح کرد: استانداردهای UHC در چهار بخش، باروری و حمایت از مادر و نوزاد، بیماری‌های عفونی، بیماری‌های غیرواگیر و ظرفیت‌های خدمات دسترسی طبقه‌بندی می‌شود.

,

تنهایی، گفت: تقویت سیستم‌های بهداشتی و  تأمین منبع مالی از طریق مشارکت خدمات بیمه‌ای و عوارض عوامل تجاری مضر برای سلامتی از راهکارهای ایجاد پوشش سلامت در کشوراست.

,

وی، در ادامه افزود: تأمین منابع انسانی و پزشکی، آماده‌سازی تجهیزات کارآمد و مدیریت یکپارچه خدمات بهداشتی، از دیگر راهکارهای آن است.

,

شاخص سلامت شهرضا منطبق با استانداردهای UHC است

, شاخص سلامت شهرضا منطبق با استانداردهای UHC است, شاخص سلامت شهرضا منطبق با استانداردهای UHC است,

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرضا، بیان کرد: شاخص شهرستانی در خصوص ایمن‌سازی کامل کودکان شهرستان، مهاجران و مسافران ۱۰۰ درصد بوده است.

,

تنهایی، ادامه داد: در حوزه تنظیم خانواده شاخص ارایه خدمات باروری سالم در دوران قبل از بارداری در کشور ۴۵ درصد، در استان ۴۹.۷ درصد و در شهرضا ۷۰ درصد است، این در حالی است که شاخص مراقبت‌های دوران بارداری و پس از آن نیز در استان ۷۲ درصد و در شهرضا ۹۳.۹ درصد است.

,

وی، از شناسایی شش هزارو 517 نفر از فراد مبتلا به فشارخون بالا در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر هفت بیمار مبتلا به سل در شهرستان شناسایی و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

,

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرضا، گفت: تعداد ۱۸ بیمار مبتلا به HIV و ۱۲ بیمار مبتلا به تب مالت در شهرستان شناسایی و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

,

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرضا، با بیان اینکه در طرح ایراپن ۵۲ هزار و ۵۴۳ نفر از افراد بالای ۳۰ سال در شهرستان غربالگری شده‌اند، عنوان کرد: این در حالی است که عملکرد بسیار خوب ایران در اجرای طرح ایراپن در شهرضا، سبب شد که نام این شهرستان و کشور ایران در سازمان بهداشتی جهانی به عنوان یکی از ۱۰ کشور برتر جهان، قرار گیرد.

,

تنهایی، تأکید کرد: اجرای طرح‌هایی همچون تحول در نظام سلامت و ایراپن، ایران را در شمار کشورهای برتر جهان در حوزه خدمات بهداشتی قرار داده و سطح دسترسی شهروندان ایرانی را به خدمات بهداشتی، بهبود بخشیده است.

,

وی، عنوان کرد: رعایت استانداردهای UHC تنها محدود به ارایه خدمات سلامت به افراد نیست، ایجاد کمپین‌های سلامت عمومی، افزودن ید به نمک طعام مصرفی در کشور، افزودن کلراید به آب آشامیدنی و کنترل محل‌های انتشار بیماری‌هایی همچون مالاریا و سالک نیز از جمله این موارد است.

,

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرضا، اظهار کرد: دسترسی به خدمات پایه بیمارستانی، تراکم کارکنان بهداشتی، دسترسی به داروهای ضروری و امنیت سلامت منطبق با مقررات بین‌المللی از مهمترین شاخص‌های این بخش است.

,

انجام بیش از 600 مأموریت اورژانس در ایام نوروز امسال

, انجام بیش از 600 مأموریت اورژانس در ایام نوروز امسال, انجام بیش از 600 مأموریت اورژانس در ایام نوروز امسال,

اورژانس پیش بیمارستانی شهرضا، نیز در این جلسه با بیان اینکه تا پایان سال گذشته، هفت هزار و 640 مأموریت اورژانسی در مناطق مختلف شهرستان انجام شده است، بیان کرد: تعداد پنج هزار و 84 مأموریت از مجموع عملیات‌های اورژانس ۱۱۵ شهرستان در سال ۹۶ مربوط به حوادث شهری و ۲۵۵۶ مأموریت مربوط به حوادث روستایی و جاده‌ای، بوده است.

,

حبیب صادقی، از انجام ۵۴۵۳ مأموریت غیرترافیکی در این شهرستان خبر داد و  افزود: تعداد مأموریت‌های حوادث ترافیکی شهرستان ۲۱۸۷ مورد بوده، این در حالی است که تعداد هزار و 429 مأموریت از مجموع مأموریت‌های ترافیکی در شهر و تعداد ۷۵۸ مأموریت در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی شهرستان بوده است.

,

وی، از برقراری ۹۰ هزار تماس تلفنی را سامانه ۱۱۵ این شهرستان در سال ۹۶ خبر داد و با بیان اینکه بیماری‌های قلبی و عروقی، مهمترین علت مرگ و میر و حوادث غیرترافیکی در شهرستان است، اظهار کرد: در ایام نوروز امسال مأموران اورژانس شهرضا موفق به انجام دو مورد احیای قلبی شدند این در حالی است که در این مدت به ۱۳۱ بیمار قلبی امدادرسانی شد که ۹۶ نفر از آن‌ها در شهر و ۳۵ نفر در جاده‌ها و روستاها، دچار حادثه شده بودند.

,

رییس اورژانس ۱۱۵ شهرضا، با بیان اینکه تعداد ۸۰۰ مورد از حوادث سال گذشته شهرستان، به بیماری‌های قلبی اختصاص داشته است، عنوان کرد: میانگین زمان رسیدن مأموریان اورژانس به محل حادثه در مأموریت‌های شهری ۶.۳ دقیقه و در مأموریت‌های جاده‌ای ۷.۵ دقیقه بوده است.

,

برقراری بیش از هشت هزار تماس با اورژانس شهرضا در ایام نوروز

, برقراری بیش از هشت هزار تماس با اورژانس شهرضا در ایام نوروز, برقراری بیش از هشت هزار تماس با اورژانس شهرضا در ایام نوروز,

صادقی، در بخش دیگری از سخنان خود، از برقراری هشت هزار و 400 تماس با مرکز فوریت‌های اورژانس شهرضا در ایام نوروز امسال خبر داد و افزود: در این مدت ۶۲۳ مأموریت اورژانسی در شهرستان انجام شد که از این تعداد، ۴۳۱ مورد شهری و ۱۹۲ مورد جاده‌ای بوده و تعداد ۴۷۴ مأموریت منجر به بستری فرد حادثه دیده در بیمارستان شد که از این تعداد، ۳۳۱ مورد شهری و ۱۴۳ مورد جاده‌ای بوده است.

,

وی، با بیان اینکه در ایام نوروز امسال ۳۱۸ مأموریت غیرترافیکی در شهرستان انجام شده است، اظهار کرد: تعداد ۳۲۷ مورد از این مأموریت‌ها شهری و ۹۴ مورد جاده‌ای بوده است، این در حالی است که از ۱۵۶ مأموریت ترافیکی، ۹۴ مورد شهری و ۶۲ مورد جاده‌ای بوده است.

,

رییس اورژانس ۱۱۵ شهرضا، از اجرای ۱۴۹ مأموریت اورژانسی منجر به درمان سرپایی مصدومان خبر داد و تصریح کرد: تعداد ۱۰۰ مورد از این تعداد شهری و ۴۹ مورد جاده‌ای بوده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه