اخبار داغ

تحلیل‌گر مسائل بین‌الملل:

حمله آمریکا به سوریه یک نمایش بود

حمله آمریکا به سوریه یک نمایش بود
کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه سلاح شیمیایی بهانه ای برای حمله به سوریه است گفت: حمله ترامپ به سوریه اقدامی نمایشی بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی مطهرنیا استاد دانشگاه و تحلیل‌گر مسائل بین‌الملل در گفتگو با خبرنگار مرآت در خصوص حملات روز گذشته آمریکا به سوریه گفت: دوران پسا داعش دوران رودررویی مستقیم کنشگران منطقه ای و فرامنطقه ای در زمین بازی سوریه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

تحلیل‌گر مسائل بین‌الملل با اشاره به اینکه با حذف داعش، زمان گرفتن امتیازات متفاوت در حوزه منطقه ای از مرکزیت سوریه کلید خورد، افزود: اکنون هریک از طرفین در پی ایجاد فضایی معنا دار برای برخورداری از امتیازات در زمین سوریه هستند.

,

مطهرنیا همچنین تصریح کرد: در این عرصه اصطحکاک بین کنشگران و کنش ورزان و همچنین بازیگران موجود در این منطقه جغرافیایی با مرکزیت موضوع بحران سوریه افزایش پیدا می کند.

,

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه اکنون جبهه متحدی در برابر جبهه متحد دیگر به هر دلیلی تلاش دارد زمینه فشار بر دیگری جهت ایجاد فضای مناسبی برای حرکت خود فراهم کند، گفت: حال اگر اشتباهی در این زمینه رخ دهد و طرف مقابل درست یا نادرست رویدادی را رقم بزند که این رویداد بتواند دستاویزی برای ایجاد فضای بیشتر فشار بر دیگری باشد، مورد بهره برداری صریح طرف مقابل قرار می گیرد.

,

وی با اشاره به اینکه امروز از یک سو سوریه، روسیه و ایران مدعی هستند که از سلاح های شیمیایی استفاده نشده است، بیان کرد: از طرف دیگر آمریکا، انگلیس و فرانسه مدعی هستند که از این سلاح ها استفاده شده و از سوی رژیم بشار اسد نیز بوده است.

,

مطهرنیا با بیان اینکه استفاده از سلاح شیمیایی توسط بشار اسد یا رژیم حاکم در دمشق خط قرمز ایالت متحده آمریکا از دوران اوباما معرفی شد، گفت: اکنون ترامپ از این فرصت استفاده کرده تا با یک نمایش قدرت در جهت گسیل داشتن وضعیت بحران سوریه از تهدید به استفاده از قدرت در برابر روس ها و جبهه متحد با روسیه در سوریه بهره ببرد و آن را به انتقال نمایش قدرت سوق بدهد.

,

تحلیل‌گر مسائل بین‌الملل با اشاره به اینکه  آمریکایی ها بیش از آنکه به فکر ضربه زدن به  سوریه و یک حمله نظامی باشند به دنبال آن بودند که اراده خود را در جهت استفاده از قدرت نظامی به طرف های مقابل منتقل کنند، افزود: نوع حمله، فضای رسانه ای قبل از حمله و میزان حمله نشان دهنده این است که اساسا نیاز به نمایش عزم جدی در استفاده از قدرت های نظامی برای طرف های مقابل در یک جبهه تقریبا واحد با حمایت دیگر کشورهای اروپایی و عملکرد مشترک انگلیس، فرانسه و آمریکا مد نظر بوده است.

,

وی با بیان اینکه دفاع ضد موشکی بیش از آنکه به ارتش سوریه مرتبط شود به پشتیبانانش بر می گردد، گفت: از سال 2013 دوران پسا بشار اسد در سوریه آغاز شد و شخص بشار اسد بدون حمایت از سوی مسکو و تهران نمی توانست در دمشق پایدار بماند و پیروزی های ارتش سوریه بیش از هرچیز مرهون حمایت های مسکو و تهران بوده است و این امری نیست که بتوان پنهان کرد و مورد توجه قرار نداد.

,

مطهرنیا با اشاره به اینکه نبرد در سوریه بیشتر نبرد نمایش قدرت آمریکا و روسیه باید قلمداد شود،  تصریح کرد: در پدافند هوایی سوریه باید بیشتر روس ها را موفق خواند تا سوری ها را چراکه وزن روس ها بسیار بالاتر از آن است که بخواهند در برابر چند موشک آمریکا بیاستد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه