اخبار داغ

رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان:

استان زنجان به عنوان پایلوت تولید محصولات گواهی‌شده در کشور انتخاب شد

استان زنجان به عنوان پایلوت تولید محصولات گواهی‌شده در کشور انتخاب شد
رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به استان زنجان به عنوان پایلوت تولید محصولات گواهی‌شده در کشور انتخاب شد گفت: تولید محصول گواهی شده در استان از هفت محصول سیب، انگور، زردآلو، سیب زمینی، گوجه فرنگی، خیار و پیاز که عمدتا مصرف تازه خوری دارند، آغاز شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; حسین جعفری امروز در جمع خبرنگاران از انتخاب استان زنجان به عنوان پایلوت طرح تولید محصولات گواهی‌شده در کشور خبر داد و تصریح کرد: طی جلسه تخصصی "تامین امنیت غذایی" که روز سه شنبه 21 فروردین ماه جاری با حضور اسکندر زند، معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی، رسول زارع معاون پژوهش و فناوری سازمان، عسکری مدیر برنامه امنیت غذایی، خشنود عضو هیئت امنای انجمن حمایت از بیماران سرطانی استان زنجان، مروتی عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور، دکتر باغستانی و تعداد دیگری از کارشناسان در سازمان تحقیقات برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی ابراز کرد: در این جلسه مباحث مختلفی همچون تعیین و تبیین فرآیند و روش اجرای پایلوت در این استان و استفاده از ظرفیت‌های متقابل در تولید، نظارت و فروش محصولات کشاورزی گواهی شده و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در سال حمایت از تولید ملی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد استان زنجان به عنوان پایلوت تولید محصول گواهی شده انتخاب و از سال جاری کار خود را آغاز کند.

,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان سوابق کاری موفق استان و ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز در این زمینه، مصرف پایین سموم در روند تولید محصولات در استان، تهیه دستورالعمل‌های فنی در استان، استقرار آزمایشگاه رفرانس فلزات سنگین و باقی مانده کود کشور در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان را از جمله دلایل انتخاب این استان به عنوان پایلوت تولید محصولات گواهی‌شده در کشور برشمرد.

,

جعفری وجود انجمن مهرانه در استان و حمایت‌های این انجمن را از دیگر دلایل انتخاب استان زنجان به عنوان پایلوت برشمرد و بیان کرد: فعالیت‌های انجمن مهرانه در گذشته عمدتا در حوزه درمان متمرکز بوده است اما این انجمن اخیرا در حوزه پیشگیری نیز ورود پیدا کرده و در این راستا هزینه های اولیه مربوط به انجام آزمایشات استاندارد (بالغ بر 1.5 میلیون تومان برای هر محصول) در روند تولید محصول گواهی شده در استان را متقبل شده است.

,

وی با اشاره به استقرار دفتر سلامت غذا و محیط زیست در سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان و پیگیری برنامه‌ها با حضور مستمر کارشناسان در این دفتر خاطرنشان کرد: بنا شده فعلا کار تولید و توزیع محصول گواهی شده در استان زنجان با برند مهرانه انجام گیرد.

,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان تصریح کرد: تولید محصول گواهی شده در استان از هفت محصول سیب، انگور، زردآلو، سیب زمینی، گوجه فرنگی، خیار و پیاز که عمدتا مصرف تازه خوری دارند، آغاز شده و امید است تا پایان سال عملکرد خوبی در این زمینه حاصل شود.  

,

جعفری با بیان اینکه در اجرای طرح تولید محصول گواهی شده در استان زنجان اولویت با کشاورزانی خواهد بود که کد 16 رقمی برای محصول خود دریافت کرده‌اند، از اعطای 17 مورد استاندارد تشویقی و 4 هزار کد 16 رقمی در استان زنجان خبر داد.

,

وی عنوان کرد: سال گذشته نیز با اعطای یک هزار و 800 مورد کد 16 رقمی به محصولات مختلف، بالغ بر 65 هزار تن محصول نظارت شده در استان زنجان تولید شد.

,

گفتنی است، کد 16 رقمی به محصولاتی اعطا می شود که بر صفر تا 100 تولید محصول توسط کلینیک های گیاه پزشکی و کارشناسان به طور دقیق نظارت شده و این محصولات در بسته بندی های خاصی که مشخصات محصول از جمله کد مربوط به کلینک نظارت کننده و کد کشاورز تولید کننده بر روی آن درج شده است، در بازار عرضه می‌شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه