اخبار داغ

نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس:

انتقال آب و ایجاد اشتغال مهم ترین اولویت های خراسان جنوبی در امسال باشد/ مدیران به درخواست های مردم "نه" نگویند

انتقال آب و ایجاد اشتغال مهم ترین اولویت های خراسان جنوبی در امسال باشد/ مدیران به درخواست های مردم "نه" نگویند
نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به وضعیت و شرایط خراسان جنوبی، باید موضوع انتقال آب به استان، اجرای طرح های آبخیزداری و ایجاد اشتغال از مهم ترین اولویت ها در امسال باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا امیرحسنخانی نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خاورستان، اظهارکرد: برای توسعه استان باید مسائل اولویت بندی و برای تحقق آن تلاش شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،,

 

,

وی افزود: یکی از مهم ترین اولویت ها برای خراسان جنوبی در سال جدید، موضوع انتقال آب به استان است که باید با جدیت مورد پیگیری قرار بگیرد.

,

 

,

نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: یکی از موارد دیگری که باید مورد توجه قرار بگیرد، اجرای طرح های آبخیزداری و مهار سیلاب ها است که مجلس در این خصوص اعتبار خوبی برای امسال مصوب کرد و لازم است که مدیران استان برای جذب این اعتبارات تلاش و در نقاط مختلف استان سرمایه گذاری و هزینه کنند.

,

 

,

امیرحسنخانی بیان کرد: هم اکنون با توجه به بارندگی های اخیر، بسیاری از روان آب ها و سیلاب های ایجاد شده، از دست می رود و هیچ برنامه ای برای مهار آن وجود ندارد، که این سبب ناامیدی مردم می شود.

,

 

,

وی تصریح کرد: یکی دیگر از مهم ترین اولویت های امسال موضوع اشتغال است که با توجه به خشکسالی های و مسائل مختلف، میزان اشتغال در بخش کشاورزی و دامداری کاهش یافته است.

,

 

,

نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید همه عزم خود را برای ایجاد اشتغال در مناطق مختلف بکارگیریم، افزود: با توجه به اینکه شعار امسال حمایت از کالای ایرانی است، قطعا تحقق این شعار به اشتغال هم کمک خواهد کرد.

,

 

,

امیرحسنخانی با اشاره به کاهش اشتغال در حوزه دامداری و کشاورزی در حوزه انتخابیه اش؛ اظهارکرد: برای جبران این اشتغال از دست رفته، باید به ایجاد اشتغال در حوزه خدمات روی بیاوریم که در این زمینه می توان به تجهیز بیمارستان ها و ارائه خدمات درمانی در شهرهای مختلف اقدام کرد.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه همچنین در حوزه خدمات آموزشی با توجه به وجود دانشکده های متعدد باید نسبت به ایجاد رشته های پرمتقاضی و جبران قسمتی از کاهش اشتغال برویم ادامه داد: متاسفانه هم اکنون تهدیدی که برای دانشجوهای حوزه انتخابیه وجود دارد، تعطیلی مراکز آموزش عالی یا کاهش فعالیت این مراکز است.

,

 

,

نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هم اکنون شورایی به نام شورای سازگاری با کم آبی در کشور ایجاد شده است که باید ما هم بتوانیم در این شورا حرف خودمان را بزنیم.

,

 

,

امیرحسنخانی با بیان اینکه یکی از سیاست های این شورا استفاده از گونه های سازگار با کم آبی در مناطق خشک است افزود: متاسفانه هم اکنون محصولات هندوانه، خربزه، جو و ... که جزو محصولات آب بر است، در نقاط مختلف استان کشت می شود که این به نفع استان نیست.

,

 

,

وی ادامه داد: در حوزه دامداری هم باید به سمت دامداری های با ضریب تبدیل بالا به گوشت و شیر حرکت کنیم که متاسفانه استان در این خصوص هم تهی است و اقدامات انجام شده کافی نیست.

,

 

,

نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به اینکه نمی توانیم دامداری و کشاورزی را در استان کنار بگذاریم، در این خصوص باید دولت ورود جدی داشته باشد و نسبت به معرفی و توسعه کشت گونه های گیاهی کم آب و دامداری های جدید به مردم اقدام کند.

,

 

,

امیرحسنخانی با تاکید بر توسعه فضا و کشت های گلخانه ای با توجه به کمبود منابع آبی در استان گفت: در این خصوص اقداماتی انجام شده اما سرعت کار پایین است که این سرعت کم ناشی از کندی در ارائه تسهیلات بانکی، صدور مجوزها و یا واگذاری است، در حالی که با توجه به وضعیت استان در زمینه بیکاری و خشکسالی ها، باید سرعت کار بیش از این باشد.

,

 

,

وی  تصریح کرد: مهم ترین انتظاری که از مدیران استانی می رود، این است که ریسک پذیری خود را بالا ببرند، به درخواست های مردم سریع تر پاسخ دهند، میزان پاسخ های مثبت خود را بیشتر کنند و در حالی که پاسخ " نمی شود، نمی توانیم" راحت تر است، به درخواست ها " نه" نگویند.

,

 

,

نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی در خصوص اینکه آیا از پیگیری ها و اقدامات انجام شده در سال 96 رضایت دارید؟ اظهارکرد: رضایتمندی از اقدامات باید توسط مردم بیان شود، اما شخصا از اقدامات و کارهای خودم برای مردم استان و منطقه راضی نیستم.

,

 

,

امیرحسنخانی با اشاره به اینکه با همکاری مردم و مسئولین می توانیم بیشتر کار کنیم، افزود: همچنین در این زمینه مردم هم باید حمایت، پیگیری و مطالبه گری بیشتری داشته باشند و به عملکرد مسئولان نمره دهند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه