اخبار داغ

رئیس کمیسیون عمران شورای کلانشهر اراک تاکید کرد؛

ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب در آبیاری فضای سبز

ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب در آبیاری فضای سبز
رئیس کمیسیون عمران شورای کلانشهر اراک با تاکید بر اینکه آبیاری فضای سبز در پیک دمایی 70 درصد منجر به تبخیر می شود، گفت: با برنامه ریزی که در دستور کار خواهیم داشت ساعت آبیاری فضاهای سبز را تغییر خواهیم داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اراک امروز؛ محمدحسین فدائی، عضو شورای شهر اراک و رئیس کمیسیون عمران شورای این شهر ظهر امروز در جلسه کمیسیون فنی و عمرانی با اشاره به وضعیت خشکسالی و بحران آبی استان مرکزی گفت: میزان بازندگی در استان مرکزی به شدت کاهش داشته به طوری که در سال زراعی جاری تا به امروز ۲۵ درصد از بارش های سال گذشته و ۳۰ درصد بارش های بلند مدت را داشته ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اراک امروز,

فدایی مدیریت بحران آب را یکی از اولویت های مهم کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی کلانشهر اراک بیان کرد و گفت: تلاش خواهیم کرد با برنامه ریزی های که انجام می دهیم حداکثر صرفه جویی را در استفاده از منابع آبی در شهر اراک داشته باشیم.

,

وی ادامه داد: با تمهیدات صورت گرفته می‌توان در آبیاری فضای سبز شهری بین 20 تا 40 درصد در مصرف آب صرف جویی داشت.

,

این عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک با تاکید بر اینکه آبیاری فضای سبز در پیک دمایی 70 درصد منجر به تبخیر می شود، اضافه کرد: با برنامه ریزی که در دستور کار خواهیم داشت ساعت آبیاری فضاهای سبز را تغییر خواهیم داد.

,

فدایی به رشد جمعیت شهری در کشور اشاره کرد و افزود: جمعیت شهرنشین کشور به 72 درصد رسیده است و این امر باعث شده تا در این زمینه ایران دنیا رتبه در خور توجهی را به خود تخصیص دهد لذا نیاز است تا با فرهنگ سازی در مدیریت مصرف آب در مناطق شهری شاهد صرفه جویی در باشیم.

,

رئیس کمیسیون عمران شورا اسلامی کلانشهر اراک با انتقاد از استفاده از آب تصفیه شده برای بسیاری از کارهای روزمره خاطرنشان کرد: باید آب شرب را از آب غیر شرب جدا کرد و اراک می تواند به عنوان پایلوت این طرح اجرایی باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه