اخبار داغ

رئیس بسیج جامعه زنان کشور:

مسابقات بین المللی قرآن انگیزه بخش زنان برای انس با قرآن است

مسابقات بین المللی قرآن انگیزه بخش زنان برای انس با قرآن است
اصلانی برگزاری مسابقات قرآن کریم بانوان در سطح بین المللی را انگیزه بخش دانست و گفت: این انگیزه فرصت حضور اثرگذار بانوان در عرصه های قرآنی و نمایش شانی که اسلام برای زن قائل است را فراهم می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  مینو اصلانی، رئیس بسیج جامعه زنان کشور درباره نقش این رقابت ها در ایجاد وحدت در جهان اسلام، گفت: قرآن کریم کتابی سرشار از درس های زندگی برای هدایت بشرو محور و مرکز ثقل امت اسلامی و راهنمای عملی آنها است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

وی با بیان اینکه قرآن کریم کتابی متقن برای هدایت و اداره جوامع اسلامی است، تصریح کرد: جامعیت قرآن کریم، ظرفیت و توان وحدت میان امت اسلام را به وجود آورده است، لذا اگر امت اسلام به قرآن کریم تاسی و عمل کند، مستکبران نمی توانند به کشورهای اسلامی تجاوز کنند و در کشورهای عراق، سوریه، یمن و فسلطین شاهد این فجایع نخواهیم بود.

,

 

,

اصلانی با بیان اینکه یکی از محورهای وحدت، «دشمن شناسی» است، اظهار کرد: باید توجه داشت قرآن کریم مختصات و ویژگی های دشمنان را به خوبی مطرح کرده است، از این رو، اگر امت اسلام با تاسی و مدد گرفتن از آموزه های نورانی وحی، دشمنان واقعی خود یعنی صهیونیسم بین اللمل و استکبار جهانی را بشناسند، قطعاً وحدت در جهان اسلام روز به روز مستحکم تر و قوی تر خواهد شد.

,

 

,

رئیس بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به تاثیر انس بانوان با قرآن در اصلاح سبک زندگی و کاهش آسیب های فردی و اجتماعی و نیز اجرای منویات مقام معظم رهبری در حوزه هایی مثل تربیت 10 میلیون حافظ، گفت: قرآن برای خانواده هویت قائل شده و در سوره مبارکه «هل اتی» به وضوح الگو قرار دادن زنان به عنوان محور خانواده را نشان داده است.

,

 

,

وی ادامه داد: با مراجعه به این سوره مبارکه می توان به اهمیت خانواده در قرآن پی برد، اما در کنار این الگوهایی که قرآن معرفی کرده، ما نیز می توانیم با برنامه هایی همچون برگزاری مسابقات بین المللی قرآن بانوان، فرصت انس هر چه بیشتر زنان با کلام وحی را فراهم کنیم.

,

 

,

اصلانی با بیان اینکه قرآن کریم اساسا نسخه عملی برای کاهش آسیب های اجتماعی است، افزود: قرآن ما را به رحمت و مودت دعوت کرده است، امروز یکی از موضوعات ناپسند که در جوامع مطرح شده، بحث خشونت و بی اخلاقی است، این در حالی است که انس با قرآن می تواند کلید مقابله با خشونت باشد و در داشتن زندگی توام با آرامش به انسان ها کمک کند.

,

 

,

وی در ادامه تاکید کرد: باید تلاش کنیم سبک جامعی از زندگی را با الهام از قرآن کریم برای خانواده ها ترسیم کنیم چراکه تاثیر کلام الهی در تحکیم بنیان های خانواده قابل توجه است؛ شخصاً بر این باور هستم که برگزاری مسابقات قرآن کریم بانوان در سطح بین المللی در انگیزه بخشی به این گروه برای ورود به عرصه های قرآنی و نمایش شان و منزلتی که اسلام برای زنان در نظر دارد، بی بدیل است.

,

 

,

رئیس بسیج جامعه زنان کشور بر لزوم عمل به فرامین کتاب الهی تاکید و خاطرنشان کرد: لازم است، مراکز پژوهشی نسخه خانواده موفق را از قرآن کریم استخراج و به برنامه عملی تبدیل کنند و در برنامه های آموزش رسمی مورد توجه قرار دهند.

,

 

,

گفتنی است، دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم بانوان از یکم تا پنجم اردیبهشت ماه با حضور نخبگانی از جهان اسلام در هتل ارم تهران برگزار می شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه