اخبار داغ

فرماندار دهگلان در جلسه کار گروه اشتغال شهرستان:

معیار ارزیابی وعملکرد دستگاهها درحوزه ایجاد اشتغال شهرستان است

معیار ارزیابی وعملکرد دستگاهها درحوزه ایجاد اشتغال شهرستان است
فرماندار دهگلان در جلسه کارگروه و سرمایه گذاری معیار ارزیابی عملکرد دستگاهها را در ایجاد اشتغال در شهرستان دانست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  دهگلان شیدا، ظهر امروز با حضور فرماندار دهگلان، دستگاههای متولی اشتغال و روسای بانکها  نشست کار گروه اشتغال و سرمایه گذاری در سالن جلسات فرماندار شهرستان برگزار شد.



 در این نشست دستگاههای متولی امر و روسای بانکها در مورد ایجاد اشتغال و پرداخت تسهیلات و مشکلات این حوزه گزارشات خود را ارائه نمودند.


   جمال ارشدی فرماندار دهگلان پس از بیان مشکلات و معضلات در حوزه اشتغال شهرستان دهگلان با طرح این سوال از مدیر اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی که چند درصد ازطرح های ارائه شده در راستای توسعه شهرستان صورت گرفته اظهار داشت: طرح باید به صورت کلی در راستای توسعه شهرستان تدوین شود و دستگاههای متولی اشتغال شهرستان در همان راستا طرح خود را تعریف  نمایند.


 وی با اشاره به کارهای صورت گرفته  طرح ها درراستای ایجاد اشتغال اظهار داشت: طرح های بسیار خوبی صورت گرفته اما مشکلات موجود در این حوزه پرداخت تسهیلات به افرادی بوده که در گذشته همین افراد متقاضی ودریافت کننده تسهیلات بوده اند و در صورت عدم توانایی پرداخت، بدهکار بانک و در مراحل بعدی هم متقاضی وام شده اند که اینکار هم برای کار گروه، خود متقاضی و بانک عامل باعث ایجاد مشکل شده است.


فرماندار دهگلان با بیان اینکه اکثر طرح های ایجاد اشتغال شهرستان طرحی" خرد" است که باعث ا ایجاد اشتغال برای یکنفر می شود خواستار توسعه طرح ها برای ایجاد اشتغال گسترده شد و گفت: سیستم طرح و کار گروه شورای اشتغال باید برنامه مشخص تدوین  نمایند و طبق آن حرکت کند.


 تبلیغات در حوزه اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی ضعیف بوده است


 فرماندار دهگلان با بیان اینکه تبلیغات در این دو حوزه ضعیف بوده است و باید  برای متقاضی به صورت واضح وکامل شفاف سازی می شد که طرح به چه صورت باشد خواستار حل این مشکل شد و گفت: ضروری است متولیان اینکار در این راستا باید بسیار فعال باشند.
 .
 فرماندار دهگلان با تاکید بر سوق دادن افرادی که در بانکها سرمایه گذاری کرده اندگفت: ترغیب این افراد درحوزه اشتغال شهرستان بسیار موثر است .


 موانع کار گروه تولیدبایدبرطرف شود


 ارشدی با اشاره به مشخص شدن لیست  افراد سرمایه گذار گفت: برای ایجاد اشتغال باید ازاین ظرفیت استفاده کنیم  و سعی می شود که موانع  سر راه کارگروه تولید بر طرف شود.


 فرماندار دهگلان با تاکید بر توسعه اشتغال شهرستان به صورت گسترده گفت:هر دستگاه بر اساس اعلام آمار وضعیت بیکاری در شهرستان برای حل بیکاری در حوزه خود فرصت شغلی ایجاد کند.


 وی ضمن تشکر از بانکها و دستگاههای متولی اشتغال شهرستان گفت: پیگیری ضعیف بوده و با وجود چند درصد عدم مراجعه افراد متقاضی به بانک برای دریافت تسهیلات باید علت عدم مراجعه را بررسی کرده و درصدد ایجاد این مشکل برآییم که  اگر درصد بیشتر متقاضی تسهیلات دریافت می کرد میزان جذب اعتبار وایجاد اشتغال درسطح بالایی قرار داشت.


 عدم برنامه و تمایل در راستای اشتغال در بعضی دستگاهها حکمفرماست


ارشدی با بیان اینکه در حوزه های مختلف می توانیم طرح های مختلف داشته باشیم که متاسفانه بعضی دستگاههای در این زمینه چندان رغبت و تمایل ندارند در حالیکه طرح و برنامه تعریف شده دراستای توسعه شهرستان  باید به مردم اطلاع داده می شد اما متاسفانه در حوزه اشتغال بعضی مواقع نوعی بی برنامگی حکمفرماست.


فرماندار دهگلان افزود: باید استراتژی حوزه اشتغال برای شهرستان تعریف کنیم و بر اساس اعتبار موجود که برای چند نفر می شود ایجاد اشتغال نمود برنامه ریزی نمود و این استراتژی باید حتما تدوین شود.


.
 در سال 97 معیار ارزیابی ادارات متولی اشتغال و بخشداران در حوزه اشتغال است


 ارشدی در ادامه معیار ارزیابی سال 97 دستگاههای متولی ایجاد اشتغال و بخشداران را درحوزه اشتغال دانست و با تاکید بر آن گفت: هردستگاهی که دراین حوزه موفق عمل کند ارزیابیش بهتر است.


.
ارشدی خواستار ایجاد اشتغال در قالب تعاونی برای زنان بی سرپرست شد


 فرماندار دهگلان گفت: زنان سرپرست خانوار تحت پوشش  کمیته امداد و بهزیستی  می توانند به صورت کارگاهی درقالب تعاونی مشغول بکار شوند و تسهیلات خرد به خود آنان پرداخت نشود بلکه تسهیلات در تعاونی باید منجر به ایجاد در آمد ماهیانه برای آنان شود که باید درحوزه توانمند سازی دنبا ایجاد اشتغال  پایدار باشیم.


  برای حل مشکل دستگاههاو بانکها باید کار گروه تشکیل شود


 ارشدی با اشاره به تشکیل کار گروه برای حل مشکل بانکها و دستگاههای متولی گفت :وظیفه این کار گروه بررسی موانع و مشکلات  اشتغال در حوزه شهرستان بوده و موارد مربوط به استان از طریق همین کار گروه پیگیری شود.


فرماندار دهگلان با اشاره به شعار سال تحت عنون حمایت از کالای ایرانی خواستار تشکیل کارگروه  رفع موانع تولید و حمایت  از تولیدات داخلی شد.


جمال ارشدی با اشاره به 165 طرح موجود شهرستان گفت: اگر در هر طرح بتوانیم  برای 5 نفر اشتغالزایی کنیم  و به این شیوه حرکت کنیم ظرف 3 سال بیکاری در شهرستان کاهش خواهد یافت.

 

انتهای پیام/

 

 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه