اخبار داغ

ابراهیم رزاقی در گفت‌وگو با دانا:

حذف ارز کشورهای پرقدرت و جلوگیری از واردات کالاهای غیر ضروری تنها راه نجات از بحران اقتصادی است

حذف ارز کشورهای پرقدرت و جلوگیری از واردات کالاهای غیر ضروری تنها راه نجات از بحران اقتصادی است
استاد اقتصاد دانشگاه تهران بیان داشت: دلار و یورو از لحاظ اهمیت هر دو به یک اندازه هستند اما اختلاف جزئی دارند، مثلا 1.5 یورو برابر با یک دلار است ، اگر شما با 1 واحد یورو 2 واحد محصول می گرفتید با دلار می توانید 3 واحد محصول دریافت کنید.
[

ابراهیم رزاقی، کارشناس مسائل اقتصادی و استاد اقتصاد دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به جایگزینی یورو در مبادلات اقتصادی بجای دلار گفت: دلار و یورو در اصل تفاوت انچنانی با یکدیگر ندارند، چرا که هم اروپا و هم آمریکا در تاریخ ثابت کرده اند که سیاست های آنها بسیار شبیه به یکدیگر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

وی بر همین اساس اضافه کرد: اما نکته ای که در این میان حائز اهمیت است انتخاب بین بد و بدتر است ، در حال حاضر چاره ای جز جایگزینی یورو در مبادلات اقتصادی کشور بجای دلار نداریم ؛ دلار قدرت و عظمت بسیاری در جهان برای خود پیدا کرده است و بسیاری از مبادلات اقتصادی کشور ها به وسیله دلار صورت می پذیرد.

,

 

,

 استاد اقتصاد دانشگاه تهران با اشاره به اثر جایگزینی یورو بجای دلار در نرخ محصولات بیان داشت: دلار و یورو از لحاظ اهمیت هر دو به یک اندازه هستند اما اختلاف جزئی دارند، مثلا 1.5 یورو برابر با یک دلار است ، اگر شما با 1 واحد یورو 2 واحد محصول می گرفتید با دلار می توانید 3 واحد محصول دریافت کنید بنابراین تفاوت انچنانی ندارد، همچنین در خصوص قیمت محصولات نیز اتفاق خاصی رخ نمی دهد بلکه ممکن است شرایط بهتری برای مردم نیز فراهم شود.

,

 

,

رزاقی ادامه داد: تنها راه رهایی از پول سایر کشور ها و کاستن از قدرت آنها انجام مبادلات اقتصادی بوسیله پول ملی کشور است ، باید مبادلات پولی دو یا چند جانبه با سایر کشور ها از سرگیری کنیم و با دلار و یورو اقدام به مبادلات اقتصادی کشور نکنیم.

,

 

,

وی با اشاره به فروش نفت بوسیله دلار در کشور گفت: منابع ارزی کشور برای مصارف کشور کافی است باید کالاهایی را که به صورت خام و یا کالاهایی که ارزش افزوده در آنها ایجاد می کنیم را به وسیله پول ملی کشور مبادله کنیم و در مقابل از طرف مقابل هم با پول کشور آنها انجام دهیم.

,

 

,

کارشناس مسائل اقتصادی ادامه داد: تنها راه نجات کشور از بحران اقتصادی حذف ارز کشور های پرقدرت و بستن دروازه های واردات کالاهای غیر ضروری به کشور است ، سالانه میلیاردها تومان کالاهای غیر ضروری از سوی گمرکات وارد کشور می شود که این امر موجب خروج ارز از کشور می شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه