اخبار داغ

امام جمعه رابر خبر داد؛

نخستین جمعه بازار کالای رابری در سال حمایت از کالای ایرانی راه اندازی می شود

نخستین جمعه بازار کالای رابری در سال حمایت از کالای ایرانی راه اندازی می شود
امام جمعه رابر از راه اندازی جمعه بازار در پشت حسینیه جامع خبر داد و گفت: نخستین جمعه بازار  رابر درسال حمایت از کالای ایرانی کلید آن زده می شودو مردم  این شهرستان می توانند تولیدات بومی و محلی همان کالای رابری را  در مکانی که جمعه بازاردایر می شود  عرضه کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح رابر؛ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۷، اولویت اصلی کشور را همچنان مسأله‌ی اقتصاد دانستند و با تاکید بر محوریت مسأله‌ی «تولید ملی»، شعار سال ۹۷ را «حمایت از کالای ایرانی» عنوان کردند. برای حمایت از کالای ایرانی باید کار عملی انجام شود؛ مهمترین موضوع درباره شعار سال  شیوه صحیح حمایت از کالای ایرانی است که برای حمایت از کالای ایرانی و تولید داخلی دو بخش اساسی داریم که بخش اول و مهمتر آن رفع مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی است. برای ایجاد فرهنگ مصرف کالای داخلی همه از جمله مردم، مسئولان، تشکل‌های اقتصادی بخش خصوصی مسئولیت دارند و باید پای کار باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از, صبح رابر؛,  حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۷، اولویت اصلی کشور را همچنان مسأله‌ی اقتصاد دانستند و با تاکید بر محوریت مسأله‌ی «تولید ملی»، شعار سال ۹۷ را «حمایت از کالای ایرانی» عنوان کردند. برای حمایت از کالای ایرانی باید کار عملی انجام شود؛ مهمترین موضوع درباره شعار سال  شیوه صحیح حمایت از کالای ایرانی است که برای حمایت از کالای ایرانی و تولید داخلی دو بخش اساسی داریم که بخش اول و مهمتر آن رفع مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی است. برای ایجاد فرهنگ مصرف کالای داخلی همه از جمله مردم، مسئولان، تشکل‌های اقتصادی بخش خصوصی مسئولیت دارند و باید پای کار باشند.,

در هر صورت نباید برای حمایت از کالای ایرانی فقط به خرید داخلی اکتفا کنیم بلکه باید حمایت همه‌جانبه از واحدها و صادراتی کردن تولیدات آنها را در برنامه داشته باشیم.

,

مسئولان نباید به شعار اکتفا کنند و رسانه‌ها هم هر روز با فردی مصاحبه کنند و چند بنر هم از فرمایشات مقام معظم رهبری در خیابان‌ها نصب شود، اما کار عملی انجام نشود. کار عملی حمایت از تولید کننده و کارگر برای تولید خوب و بعد هم تشویق مردم برای خرید اجناس داخلی است.

,

از نشانه های توسعه یافتگی  هر شهری  رونق بازار آن  است، اکثر شهرهای توسعه یافته  دارای بازاری پر رونق هستند. مقوله اقتصاد شهر رابر و رکود در بازار بسیار قابل تأمل است. شهرستانی که  نه بازار و جمعه بازار ندارد.

,

بازارهای هفتگی می تواند نقشی مؤثر و تحول آفرین در جوامع شهری کوچک و روستایی داشته باشد و به توسعه پایدار اقتصاد کمک کند.

,

مردم شهرستان رابربا توجه به پتانسل منحصر بفرد شهرستان،  چند سالی است علاوه بر شغل دامداری، کشاورزی به پرورش زنبور عسل، پرورش ماهی، بوقلمومن، مرغ بومی، پته دوزی، قالی بافی، پرورش گیاهان دارویی، کشت زعفران، گل محمدی و تولید خشکبار روی آوردند که هریک نسخه شفابخش اشتغالزایی و توسعه اقتصاد این شهرستان است؛ اما این واحد های تولیدی کوچک و متوسط نیازمند نگاه ویژه مسئولین در تقویت و پیش برد این صنایع می باشند.

,

همانطور که می دانید یکیاز مهمترین شیوه های توسعه اقتصاد در شهرها نحوه توزیع کالاها و خدمات است امری که نقشی مهم در رفاه مصرف کنندگان و همچنین بازاریابی برای تولیدکنندگان دارد. اگر واحدهای تولیدی کوچک در یک محل متمرکز شوند باعث ایجاد گردش مالی در آن منطقه خواهد شد.

,

شور و نشاطی که در بازارهای محلی به چشم می  خورد خود حدیث زندگی است ، جمعه بازار رابرمی توان نمایشگاهی متنوع از تولیدات بومی باشد، محلی برای داد و ستد و فروش محصولات مردمان روستایی، شهری و مناطق مختلف شهرستان رابر به شمار روند و در زمانی که تولیدات بومی که عمدتا محصولات کشاورزی، دامی ، صنایع دستی و سنتی،میوه جات و سبزی های معطر و تازه منطقه، مرغ و خروس و بوقلمون و ترشی جات و امثالهم را تشکیل می دهند رونق داشته باشند به همان نسبت تنوع کالاهای عرضه شده در این بازارها بسیاربالا می رود و با عرضه محصولات تولیدی علاوه بر کوتاه کردن دست دلالان به اقتصاد شهرستان رونق ببخشند و این گونه یک آخر هفته شاد و لبریز از ماحصل ذوق و سلیقه خود رقم بزنند.

,

آنچه که جمعه بازار را از یکدیگر و از بازارها متمایز می کند نوع کالاها و تولیداتی است که توسط خود روستاییان تولید و با قیمت مناسب و با حذف دلالان در معرض فروش گذاشته می شوند و چون جو رقابتی بین تولیدکنندگان وجود دارد، فروشندگان معمولاً با قیمت ارزان تری اجناس خود را عرضه می کنند. در این قبیل بازارها همچون فروشگاه های زنجیره ای در یک مکان خاص به صورت مجموعه ای همه نوع کالا را در اختیار خریدارها قرار می دهند. این شیوه باعث می شود خریداران برای یافتن اقلام موردنظرشان وقت کمتری صرف کنند. موردی که در زندگی مدرن امروزی حائز اهمیت است، چراکه همه چیز را از نوع ساندویچی و حاضر و آماده و سهل الوصول می خواهیم.»
ضمنا شهرداری می تواند برای فروشندگانی که از روستا می آیند تسهیلات رفاهی فراهم کند.

,
,

امام جمعه رابر در این راستا از راه اندازی جمعه بازار در پشت حسینیه جامع خبر داد و گفت: نخستین جمعه بازار  رابر درسال حمایت از کالای ایرانی کلید آن زده می شودو مردم  این شهرستان می توانند تولیدات بومی و محلی همان کالای رابری را  در مکانی که جمعه بازاردایر می شود  عرضه کنند.

,

وی با بیان اینکه این جمعه بازار حمایت بازاریان را در پی خواهد داشت افزود: چرخش چرخ اقتصادی مملکت و رونق تولید به کمک مسوولان خواهد آمد، این بازارها می تواند به دلیل قیمت پایین تر اجناس به بهبود معیشت مردم کمک کند.

,

صادقی گفت: در این بازارها می توان بسیار آسانتر به فروش محصولات تولیدی و صنایع دستی پرداخت و در واقع این بازارها می تواند نمایشگاهی ویژه و متنوع برای تولیدات بومی باشد وحتی دست دلالان هم از بازار تولیدکنندگان ساقط شود.

,

این تصاویر تنها گوشه ای از صنایع کوچک و خانگی  شهرستان رابر است امید است با حمایت از صنایع کوچک گامی در جهت معیشت و اشتغالزایی این مردم برداشته شود.

,

        

, , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

شایان ذکر است؛در همین رابطه جلسه ای عصر امروز یکشنبه در مسجد جامع برگزار می شود.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه