اخبار داغ

کارشناس ارشد مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با دانا:

آمریکا می تواند تمام مسیر های دلار را ردیابی و پیدا کند/ هر اندازه مبادلاتمان را از دلار دور کنیم برای ما بهتر است

آمریکا می تواند تمام مسیر های دلار را ردیابی و پیدا کند/ هر اندازه مبادلاتمان را از دلار دور کنیم برای ما بهتر است
کارشناس ارشد مسائل اقتصادی اظهارداشت: کاهش قدرت اقتصادی امریکا و نرخ ارز ان در بازار جهانی سبب می شود نفود امریکا در سایر مسائل نیز کاهش یابد .
[

مرتضی عزتی، استاد دانشگاه تربیت مدرس و کارشناس ارشد مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به حذف دلار و جایگزینی یورو در مبادلات اقتصادی کشور بیان داشت: دلار پول آمریکاست و متعلق به آمریکاست آمریکا می تواند تمام مسیر های دلار را ردیابی و پیدا کند، همینطور به هر نهاد و موسسه ای که می خواهد با دلار مبادلات خود را انجام دهد می تواند نظارت داشته باشد اما نمی تواند ارز سایر کشور ها را ردیابی کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی ادامه داد: ما در شرایط فعلی درگیر با امریکا هستیم و امریکا هم تمایل شدیدی به تحریم ها و ممانعت ها و کارشکنی ها علیه ایران دارد، در این وضعیت هر چه قدر ما بتوانیم مبادلاتمان را از دلار دور کنیم می تواند اندکی تاثیر بگذارد در ردیابی پول هایی که به سمت ایران می اید و یا از ایران به سمت جاهای دیگر می رود.

,

کارشناس ارشد مسائل اقتصادی اظهارداشت: دیگر جنبه مثبت آن تقویت ارزش یورو در بازار جهانی است و بازار جهانی را به سمت چند ارزی می برد و این امر هم موجب می شود قدرت اقتصادی امریکا کاهش یابد؛ کاهش قدرت اقتصادی امریکا و نرخ ارز ان در بازار جهانی سبب می شود نفود امریکا در سایر مسائل نیز کاهش یابد .

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه