اخبار داغ

صرفأجهت اطلاع؛

وقتی کسی جوابگوی دستان پینه بسته کشاورزان نیست/گوجه نوبرانه رودبار به هوای رب شدن در زمین آب می شود

وقتی کسی جوابگوی دستان پینه بسته کشاورزان نیست/گوجه نوبرانه رودبار به هوای رب شدن در زمین آب می شود
شهرستان ۱۲۱هزار نفری رودبارجنوب که شغل ۸۵درصد مردم آن کشاورزی است و به قطب کشاورزی این منطقه و حتی کشور شناخته می‌شود اما هیچ گونه حمایتی از طرف دولت از کشاورزان نمی‌شود. هر ساله کشاورزان این منطقه از لحاظ قیمت محصولات کشاورزی دچار ضرر و زیان‌های کمرشکنی می‌شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رودبار ما، شهرستان رودبارجنوب به‌عنوان قطب تولیدکننده گوجه‌فرنگی در جنوب استان کرمان هرساله در فصل برداشت همواره با مشکلاتی همراه بوده بطوریکه نمبود صنایع تبدیلی و نبود زیرساخت های لازم برای صادرات موجب شده این محصول مهم در بازارهای این شهرستان به کمترین قیمت خریداری شود که این امر موجبات نارضایتی کشاورزان منطقه را بدنبال دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودبار ما,

در سال‌های گذشته به رغم تلاش‌های صورت گرفته برای رونق تولید، خودکفایی در برخی محصولات کشاورزی و تأکید همه دستگاه‌های متولی امر بر توجه به فرآوری و صادرات محصولات کشاورزی، هنوز تحقق نقش واقعی این بخش در اقتصاد کشور و به ویژه جنوب کرمان با موانع بسیاری روبه رو است.

,

در روزهای اخیر کشاورزان رودبار جنوب با تجمع در فرمانداری و همچنین مسدود کردن راه‌های ارتباطی این شهرستان به قیمت گوجه و عدم حمایت مسئولان از خرید گوجه فرنگی اعتراض کردند، صف‌های عریض و طویل خودروهای باری در ورودی این شهرستان از سمت زهکلوت که حامل گوجه فرنگی هستند نشان از عدم حمایت دولت از کشاورزان است.

,

, ,

با توجه به شعار سال که حمایت از تولید داخلی است، انتظار می‌رود دولت نسبت به خرید گوجه جنوب کرمان با قیمت مناسب‌تری، تدبیری بیاندیشد تا کشاورزان این منطقه را خوشحال کند، کشاورزان گوجه‌کار جنوب کرمان امروزه عزادار محصول خود هستند و منتظر همت و حمایت دولت نشسته‌اند.

,

مسئولان از کشاورزان حمایت نمی کند؟

, مسئولان از کشاورزان حمایت نمی کند؟, مسئولان از کشاورزان حمایت نمی کند؟,

حجت الاسلام عباسی امام جمعه موقت بخش جازموریان در گفت و گو با خبرنگار ما در رابطه با اینکه کشاورزی هم یکی از اقلام ایرانی است گفت: در راستای تحقق شعار سال 97 در جنوب کرمان در گرو حمایت از محصولات کشاورزان است که با چه مشکلاتی این محصول به ثمر نشسته است و حال در فصل برداشت با نداشتن قیمت روبرو هستند.

,

وی ادامه داد:  نبودن سوخت و قرض کردن لوازم کشاورزی ذاز جمله مشکلات عمده کشاورزان است  و هیچ گونه حمایتی از طرف مسئولین نمی شوند.

,

امام جمعه موقت جازموریان خاطر نشان کرد: مسئولان با حمایت و همراهى مردم براى برونرفت از وضعیت بد اقتصادى باید آســـتین همت را بالا زده و براى ایجاد اقتصاد درونزا و خوداتکا در تحقق شـــعار حمایت از کالای ایرانى، در راستاى حمایت از ســـرمایه وطنى، پول ملى و کارگر ایرانى اقدامات جدى را انجام دهند و گامهاى بلندى را بردارند تا بر مشکلات اقتصادیذ فائق آییم.

,

جلسات با کارخانه داران رب گوجه نوش دارو بعد از مرگ سهراب است

, جلسات با کارخانه داران رب گوجه نوش دارو بعد از مرگ سهراب است, جلسات با کارخانه داران رب گوجه نوش دارو بعد از مرگ سهراب است,

سنجری یکی از کشاورزان رودباری با ابراز گلایه مندی از نبود صنایع تبدیلی در شهرستان رودبارجنوب گفت: وجود صنایع تبدیلی در شهرستان تنها به سود کشاورزان نیست و در صورت وجود کارخانه‌های صنایع تبدیلی و حمایت در صادرات، بخش قابل توجهی از جوانان این منطقه نیز مشغول به کار می‌شوند.

,

, ,

وی ادامه داد: هرساله موقع برداشت تازه مسئولان این شهرستان به این فکر می افتند که با فلان مسئول کارخانه رب گوجه جلسه برگزارکنند و همیشه نوش دارو بعد از مرگ سهراب هستند هر وقت صدای کشاورزان بالا می رود با یک وعده خرید حمایتی توسط سازمان تعاون روستایی دهان کشاورزان را می بندند در حالی که این مشکل هرساله تکرار می شود و هنوز یک تصمیم درست در این رابطه گرفته نشده است.

,

خرید تضمینی گوجه بسیار پایین است

, خرید تضمینی گوجه بسیار پایین است, خرید تضمینی گوجه بسیار پایین است,

محمد بامری یکی دیگر از کشاورزان گوجه کار رودباری در این رابطه می‌گوید: به ما گفتند خرید تضمینی اما قیمت محصول بسیار پایین است و خرج‌کردمان هم گیرمان نمی‌آید، تعاونی پرداخت پول خرید تضمینی را یکجا نمی‌دهد و خیلی اذیت می‌کنند، ما از این وضعیت بسیار ناراضی هستیم.

,

علی ای حال،خرید حمایتی محصولات بر زمین مانده کشاورزان، توسط سازمان تعاون روستایی چقدر به کشاورزان منطقه کمک می کند؟ به عنوان مثال، این روزها بحث خرید حمایتی گوجه در جنوب کرمان مطرح است و سازمان ذکر شده هر کیلو گوجه را به قیمت 370 تومان خرید حمایتی می کند در حالی که تنها قیمت سبد خالی حدود 2 هزار تومان بوده و درواقع 200 تومان از قیمت خرید حمایتی، پولِ سبد محصول خواهد شد یعنی هر کیلو گوجه فرنگی 170 تومان از کشاورز خریداری می شود...

,

به راستی آیا با 170 تومان می توان یک لیوان آب خنک خرید!!!

,

علی ای حال،شهرستان رودبارجنوب از جمله شهرستانهای مستعد کشاورزی و دامپروری است که سالانه ده‌ها هزار تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی در آن تولید می‌شود، اما گسترش و توسعه کشاورزی و دامی در این شهرستان به دلیل ضریب نفوذ پایین صنایع تبدیلی و تکمیلی نتوانسته است جایگاه خود را در کشور به‌ درستی پیدا کند که انتظار می‌رود مسئولان نسبت به حل این مشکلات اقدام موثر به عمل آورند تا شاهد پیشرفت منطقه باشیم.

,

جنوب کرمان ،علی الخصوص شهرستان 121هزار نفری رودبارجنوب که شغل 85درصد مردم آن کشاورزی است و به قطب کشاورزی این منطقه و حتی کشور  شناخته می‌شود اما هیچ گونه حمایتی از طرف دولت از کشاورزان نمی‌شود. هر ساله کشاورزان این منطقه از لحاظ قیمت محصولات کشاورزی دچار ضرر و زیان‌های کمرشکنی می‌شوند به گونه‌ای که تمام زندگی آنها در هزینه کردن برای کشاورزی به باد می‌رود.

,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه