اخبار داغ

کارشناس مسائل منطقه:

حمله آمریکا به سوریه بسیج افکار عمومی جهان اسلام ‌کشورهای محور مقاومت را شکل خواهد داد

حمله آمریکا به سوریه بسیج افکار عمومی جهان اسلام ‌کشورهای محور مقاومت را شکل خواهد داد
کارشناس مسائل منطقه گفت: حمله آمریکا به سوریه بسیج افکارعمومی جهان اسلام و گرایش عمومی در منطقه به سمت سوریه و کشورهای محور مقاومت را شکل خواهد داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛سید جعفر قنادباشی کارشناس مسائل منطقه در گفتگو با راه آرمان؛ با بیان اینکه  حمله آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه ، اقدامی خلاف مقررات بین المللی است،اظهار کرد: این تهاجم نظامی، ماهیت این دولت ها را در نادیده گرفتن قوانین بین المللی به اثبات رساند.


این کارشناس مسائل منطقه تصریح کرد:به دلیل اینکه در حمله غیر قانونی و نامشروع  روز گذشته، خساراتی جانی نیز به مردم غیرنظامی سوریه وارد شد، به یقین می توان آن را یک اقدام جنایتکارانه بشمار آورد که قاعدتاً بر فضای بین المللی تأثیرات منفی خواهد داشت زیرا چنانچه این اقدام تبدیل به یک رویه شود، زمینه ایجاد یک هرج و مرج بین اللملی را فراهم خواهد کرد.


وی با اشاره به اینکه عملیات نظامی آمریکا و شرکای اروپائیش  به منظور جلوگیری از افزایش قدرت کشورهای محور مقاومت صورت گرفته  و از این لحاظ  باید آن را نشانه  انفعال آنها در روند تحولات منطقه تلقی کرد، افزود: این عملیات در حالی به اجرا درآمد که گروه های تروریستی  مورد حمایت غرب در سوریه شکست سنگینی را متحمل شده بودند و  این به معنای آنست  که آنها از یک طرف نگران قدرتمند شدن دولت سوریه و محور مقاومت بودند و از سوی دیگر به علت آنکه  این دولت ها از حامیان اصلی گروه های تروریستی محسوب می شوند، شکست آنها را تحمل نکرده و به منظور انتقام گرفتن از دولت سوریه وارد جنگ شدند.


قنادباشی ابراز کرد تعبیر دیگر آنست که :دولت های یاد شده به منظور پایان دادن به نگرانی های اسرائیل و عربستان وارد صحنه شدند چراکه  این دو متحد دولت آمریکا در منطقه، خواهان این حمله بودند چرا که  از تغییر معادلات منطقه نگران بودند و این مسئله اعترافی است به قدرتمند شدن محور مقاومت.


این کارشناس مسائل منطقه با تأکید بر اینکه کشورهای آمریکا،انگلیس و فرانسه وارد صحنه شدند تا معادلات منطقه ای به نفع دو متحد آنها تغییر دهند، بیان کرد: اما طبیعی است که این تغییر موقتی است و  نمی تواند دائمی باشد زیرا  بالاخره آمریکا، انگلیس و فرانسه، ناوهای خود را از منطقه خارج خواهند کرد و این دقیقا به معنی این است که معادلات همچنان به نفع محور مقاومت و به زیان اسرائیل و عربستان خواهد بود.


وی گفت: نکته جالب توجه این است که آمریکایی ها به تنهایی به صحنه نیامده اند و همراه کردن دو کشور اروپایی انگلیس و فرانسه در این صحنه نشان دهنده این بود که مقامات واشنگتن از واکنش های گسترده منطقه ای نگران هستند وهراس داشتند که اگر به تنهایی در صحنه تجاوز نظامی به سوریه حضور پیدا کنند؛ ضرباتی را متحمل می شوند و این در حالی است که آمریکا مدعی قدرت بزرگ اتمی و نظامی جهان است.


قنادباشی با بیان اینکه همراهی دو کشور اروپایی با دولت امریکا نشاندهنده  ضعف و نگرانی هر سه کشور  است، اظهار کرد:آنچه که آنها نتیجه خواهند گرفت هیچ است،  چرا که هیچ گونه تأثیر و تغییری در معادلات منطقه ای نخواهد داشت بلکه موجب خواهد شد تا افکار عمومی جهان اسلام به نفع سوریه  رقم بخورد و جهت گیری های مردمی در منطقه باز هم در مخالفت با تجاوز آمریکا، انگلیس و فرانسه به حمایت از کشورهای مقاومت شکل گیرد.


این کارشناس مسائل منطقه در پایان خاطر نشان کرد:این مسئله به معنی ضعیف تر شدن موقیعت آمریکا و متحدینش در منطقه خواهد بود؛ در واقع آنها غافل از این بودند که با این حمله، بسیج افکارعمومی جهان اسلام  و گرایش عمومی در منطقه  به سمت سوریه و کشورهای محور مقاومت شکل خواهد گرفت و این مسئله ، معادلات را به صورت پایدار و دراز مدت به نفع کشورهای مقاومت تغییر خواهد داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه