اخبار داغ

کارشناس مسائل سوریه:

حمله به سوریه دستاوردی برای آمریکا نداشت/ اقدام نظامی تنها راه حل رفع بحران سوریه

حمله به سوریه دستاوردی برای آمریکا نداشت/ اقدام نظامی تنها راه حل رفع بحران سوریه
کارشناس مسائل سوریه گفت: حمله موشکی آمریکا به سوریه دستاورد و نتایج نظامی به همراه نداشت و دولت سوریه با کمک روسیه و ایران و محور مقاومت، از 110 موشک پرتاب شده کروز، 71 موشک را در آسمان سرنگون کرد و این نشان می دهد که باز هم سیاست های آمریکا شکست خورد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن هانی زاده کارشناس مسائل سوریه در گفتگو با خاورستان،  اظهارکرد: بعد از پاکسازی غوطه شرقی از وجود گروهک های تروریستی و پیش روی ارتش سوریه و محور مقاومت در اطراف دوما در جنوب دمشق، به نظر می رسد عربستان، آمریکا، اسرائیل، انگلیس و فرانسه به این نتیجه رسیدند که باید ورود نظامی مستقیمی داشته باشند، چرا که شکست گروهک های تروریستی، شکست سیاست های آمریکا و اسرائیل است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

 

,

وی افزود: به همین دلیل این حمله بعد از اینکه آمریکا یک سناریوی هالیوودی تعریف کرد و به دولت سوریه اتهام زد که علیه شهروندان و اهالی شهرک دوما و دمشق ، گاز شیمیایی استفاده کرده است، صورت گرفت.

,

 

,

کارشناس مسائل سوریه گفت: این در حالی است که اگر حقیقتا آمریکا، فرانسه و انگلیس به دنبال حقوق بشر و احترام به مردم هستند، چرا تاکنون انواع سلاح های شیمیایی را برای کشتار مردم یمن در اختیار عربستان قرار داده اند؟ آیا مردم یمن با مردم سوریه تفاوت دارند؟

,

 

,

هانی زاده بیان کرد: این یک نوع نفاق سیاسی است که آمریکا، انگلیس و فرانسه دنبال می کنند و بین مردم یمن و سوریه تفاوت قائل هستند.

,

 

,

وی ادامه داد: انگلیس به دلیل اختلافاتی که با روسیه دارد در این حمله شرکت کرد و چون محمد بن سلمان ولیعهد عربستان به آمریکا، انگلیس و فرانسه دهها میلیارد باج داد تا به سوریه حمله کنند، این حمله شکل گرفت.

,

 

,

کارشناس مسائل سوریه اظهارکرد: اما این حمله دستاورد و نتایج نظامی به همراه نداشت و دولت سوریه با کمک روسیه و ایران و محور مقاومت، از 110 موشک پرتاب شده کروز، 71 موشک را در آسمان سرنگون کرد و این نشان می دهد که باز هم سیاست های آمریکا شکست خورد.

,

 

,

هانی زاده تصریح کرد: با اینکه هیچ گونه طرفی پیروز بحران سوریه نیست، اما دولت سوریه درصدد است تا با استفاده از توان نظامی خود و با کمک روسیه و ایران، تمام سرزمین های خود را از وجود گروهک های تروریستی پاکسازی کند.

,

 

,

وی بیان کرد: با توجه به اینکه هم اکنون 5 درصد از سرزمین های سوریه در دست گروهک های تروریستی است، به نظر می رسد دیگر راه حل سیاسی برای بحران سوریه وجود ندارد و تنها؛ راه حل نظامی پاسخگو است و در آینده روسیه و ایران کمک های بیشتری به سوریه خواهند کرد تا همه گروهک های تروریستی را از بین ببرد.

,

 

,

وی ادامه داد: به دلیل بحرانی که اسرائیل طی روزهای گذشته درگیر آن بوده و تظاهراتی که در فلسطین است، در حقیقت کمک فراوانی به انگلیس، آمریکا و فرانسه داد و اطلاعات لازم برای حمله موشکی به سوریه را به آمریکا داد، به همین دلیل اسرائیل و عربستان مسئول ناامنی های سوریه و منطقه هستند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه