اخبار داغ

معاون اجرائی مجمع قاریان و حافظان قرآن‌کریم خراسان‌جنوبی:

حضور قاریان برتر استان در مجمع قاریان قرآن خراسان جنوبی/ پخش زنده تفسیر استاد بهنام

حضور قاریان برتر استان در مجمع قاریان قرآن خراسان جنوبی/ پخش زنده تفسیر استاد بهنام
معاون اجرائی مجمع قاریان و حافظان قرآن‌کریم خراسان‌جنوبی گفت: جلسه تفسیر استاد بهنام، سه‌شنبه‌شب‌ها هر هفته ساعت 20 برگزار می‌شود و افرادی که نمی‌توانند در محل مجمع حضور پیدا کنند می‌توانند پخش زنده تفسیر را از سایت مجمع مشاهده کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مصطفی لطفی‌نسب معاون اجرائی مجمع قاریان و حافظان قرآن‌کریم خراسان‌جنوبی در گفت‌و‌گو با خاورستان، گفت: مجمع قاریان و حافظان قرآن‌کریم خراسان‌جنوبی از سال ۱۳۶۷ تأسیس شده و بزرگان تلاوت استان جزو هیأت رئیسه آن هستند که اساتید و بزرگواران آقایان دکتر بهنام، الهی، نوربخش، خدادوست، براتی، محمدنژاد، عبداللهی، سازنده و دکتر مهدوی‌پناه از اعضای هیئت رئیسه این مجمع هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

 

,

وی افزود: هدف از راه‌اندازی این مجمع، زدودن غبار غربت از چهره قرآن کریم و همچنین آشنایی با مفاهیم ناب قرآن کریم در زندگی شخصی و اجتماعی و تربیت سفیران قرآنی است.

,

 

,

معاون اجرائی مجمع قاریان و حافظان قرآن‌کریم خراسان‌جنوبی اظهار کرد: می‌توان گفت هیج قاری برتری در استان پیدا نمی‌شود که وامدار دروس مجمع نباشد و به صورت مستقیم یا غیرمستقیم از این علوم ناب قرائت بی‌بهره باشد.

,

 

,

لطفی‌نسب خاطرنشان کرد: رتبه‌های برتر فراوانی در رشته‌های تفسیر، قرائت و اذان در معتبرترین مسابقات از استان خراسان جنوبی هستند.

,

 

,

وی گفت: کلاس‌های اوقات فراغت این مجمع، در رشته‌های روخوانی، روان‌خوانی قرآن‌، تجوید، حفظ قرآن، صوت و لحن برگزار می‌شود.

,

 

,

معاون اجرائی مجمع قاریان و حافظان قرآن‌کریم خراسان‌جنوبی با بیان این‌که این کلاس‌ها برای تمام سنین و آقایان و بانوان، برگزار می‌شود، افزود: همچنین کلاس حفظ ویژه خواهران این مجمع، جلسه هفتگی خانوادگی مجمع قاریان و حافظان قرآن، با تفسیر استاد بهنام و قرائت قاریان برتر، هر هفته در این مجمع برگزار می‌شود.

,

 

,

لطفی‌نسب اضافه کرد: جلسه هفتگی تجوید ویژه خواهران، کلاس حفظ ویژه برادران و کلاس صوت و لحن ویژه برادران نیز در این نهاد قرآنی استانی دایر است.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: همچنین جلسه هفتگی ویژه خواهران و دوره‌های تربیت معلم در رشته‌های روخوانی، روان‌خوانی، تجوید، حفظ، صوت و لحن با اعطای مدرک مربی‌گری از سازمان دار‌القرآن کشور، در این مجمع برگزار می‌شود.

,

 

,

معاون اجرائی مجمع قاریان و حافظان قرآن‌کریم خراسان‌جنوبی یادآور شد: در ماه مبارک رمضان، هر شب در محل مجمع قاریان و حافظان قرآن‌کریم خراسان‌جنوبی، جلسه قرائت قاریان برتر استان همراه با تفسیر استاد بهنام برگزار می‌شود.

,

 

,

لطفی‌نسب گفت: بزرگ‌ترین کتابخانه تخصصی علوم قرآن و حدیث در مجمع با چند هزار جلد کتاب آماده خدمات‌رسانی است.

,

 

,

وی اظهار کرد: نرم‌افزارهای تقلید قرآن کریم که تمامی اساتید کشوری آن را تأیید کردند، در مجمع قاریان و حافظان قرآن‌کریم خراسان‌جنوبی تولید شده است که از مشورت همه دوستان و قاریان بنام در تولید این نرم افزار استفاده شده است

,

 

,

معاون اجرائی مجمع قاریان و حافظان قرآن‌کریم خراسان‌جنوبی گفت: جلسه تفسیر استاد بهنام، سه‌شنبه‌شب‌ها هر هفته ساعت 20 در محل مجمع قاریان و حافظان قرآن‌کریم خراسان‌جنوبی واقع در طالقانی ۱۳ بیرجند برگزار می‌شود.

,

 

,

لطفی‌نسب افزود: پخش زنده تفسیر استاد بهنام در وب‌سایت www.majma-khj.ir برنامه‌ریزی شده است و تشنگان به مفاهیم و تلاوت کلام وحی در جای جای نقاط کشور می‌توانند با بالاترین کیفیت صوتی و تصویری این مراسم را هفتگی دنبال کنند.

,

 

,

وی یادآور شد:در ماه مبارک رمضان پخش زنده هر شب برقرار خواهد بود.

,

 

,

معاون اجرائی مجمع قاریان و حافظان قرآن‌کریم خراسان‌جنوبی با بیان این‌که پخش زنده یکی از نوآوری‌های مجمع بوده است افزود: بسیاری از علاقه‌مندان در شهرستان‌هایی هستند که امکان بهره‌مندی از تلاوت قرآن و تفسیر و شرکت در چنین جلساتی برای آن‌ها فراهم نیست که به همین دلیل ما این امکان را برای آن افراد ایجاد کردیم که از طریق سایت مجمع هر هفته به تماشای تفسیر دلچسب استاد دکتر بهنام بنشینند.

,

 

,

لطفی‌نسب متذکر شد: نباید این پخش زنده از حضور قرآنیان در جلسه کم کند و این امکان فقط برای دوستانی است که به دلایلی ازجمله دوری مسیر، نمی‌توان به صورت حضوری در جلسه حضور پیدا کنند.

,

 

,

وی گفت: ۲۸ فروردین‌ماه جاری، جلسه مجمع قاریان و حافظان قرآن کریم با تلاوت اساتید برتر قرآنی استان، سخنرانی آیت‌الله عبادی و تفسیر استاد بهنام، در محل دفتر نماینده ولی فقیه برگزار می‌شود.

,

 

,

معاون اجرائی مجمع قاریان و حافظان قرآن‌کریم خراسان‌جنوبی اظهار کرد: آدرس مجمع در پیام‌رسان [email protected] است.

, [email protected],

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه