اخبار داغ

قصه پرتکرار پروژه های ناتمام؛

سرنوشت مبهم بزرگترین پایانه مسافربری بندرعباس/پروژه ای که شش سال پس از کلنگ زنی نیمه کاره رها شد

سرنوشت مبهم بزرگترین پایانه مسافربری بندرعباس/پروژه ای که شش سال پس از کلنگ زنی نیمه کاره رها شد
نامناسب بودن تنها پایانه مسافربری فعلی بندرعباس باعث شد تا در سال 1390 کلنگ ساخت ترمینال جدید در بلوار راه آهن بر زمین بخورد،این پروژه که قرار بوده تا سال 1393 افتتاح شود، هم اکنون نیمه کاره رها شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ ترمینال به عنوان یکی از پایانه های مسافربری، مهم ترین مرکز حمل و نقل بندرعباس به شمار می آید که تنها با گذشت و گذار در محیط آن به وضوح می توان مشکلات و دغدغه ها مسافران را مشاهده کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

در واقع  همه روزه تعداد زیادی مسافر از شهرها و استان های هم جوار با استفاده از سیستم حمل و نقل جاده ای به هرمزگان سفرمی کنند، که در این بین اولین مکانی که نگاه مسافران را به خود معطوف می کند، ترمینالی است که اولین گام خود را در آن می نهند.

,

این ترمینال که در محله نخل ناخدا  و در غرب بند عباس واقع شده؛ تنها پایانه مسافربری است که در بندرعباس وجود دارد، به همین دلیل توجه به ایجاد فضای مناسب در این مکان بسیار حائز اهمیت است.

,

مناسب نبودن فضای محیط تنها پایانه بندرعباس زمینه ساز ایجاد دغدغه ها و مشکلات برای شهروندانی است که برای بازدید  از مکان های دیدنی هرمزگان بلیط سفر به جنوب کشور را تهیه می کنند، و به بندرعباس سفر می کنند.وضعیت فعلی این ترمینال به دلیل مناسب نبودن شرایط رفاهی، گم شدن بلیط و وسایل مسافران، دستفروشان و معتادین  مشکلاتی را برای مسافران فرهم کرده است.

,

مناسب نبودن مکان فعلی ترمینال باعث شد تا در سال 1390 کلنگ احداث ترمینال جدید بر زمینی که در بلوار راه آهن واقع شده است برزمین بخورد،  طراحی این پروژه به این صورت بود که  زیربنای ساختمان اصلی تعاونی ها 6500 مترمربع،1500 متر مربع جهت ساخت محوطه، سه هزار مترمربع برای ساختمان های جانبی شامل ساختمان های خدمات دهی به مسافران که از جمله آن ها سرویس بهداشتی مناسب، حمام و رستوران بوده است.

,

, ,

وعده ی سه ساله مسئولان تاکنون محقق نشده و اکنون ششمین سالی است که از آغاز عملیات ساخت ترمینال می گذرد، و این مکان در حال حاضر نیمه کاره رها شده است.

,

این در حالی است که  عباس امینی زاده شهردار بندرعباس در سال 93 در گفت وگو با خبرنگار فارس وعده بهره برداری این پایانه مسافربری را در سال 93 اعلام کرد و اکنون با گذشت 3 سال از وعده شهردار، هنوز از افتتاح این پایانه خبری نیست.

,

با توجه به  اینکه هزینه های میلیاردی برای ساخت این پروژه صرف شده است، توقف ساخت این پروژه به بهانه قرارگرفتن در مسیرسیلاب و مناسب نبودن مکان قصه ی پرتکراری از طرح هایی نیمه کاره ای است که در بندرعباس وجود دارد.

,

پروژه های ناتمام سبب ناامیدی شهروندان می شود

,

میثم شیرمنش، شهروند هرمزگانی در گفت و گو با خبرنگار هرمز، با اشاره به اینکه در مناطق مختلف شهر پروژه های نیمه تمام دیده می شوند، اظهار کرد: متاسفانه با وجود اینکه بندرعباس  هزینه های زیادی برای در مدت زمانی کوتاه پس از شروع پروژه صرف می شود، اما برخی از این پروژه ها نیمه کاره رها می شوند.

, هرمز،,

, ,

شهروند هرمزگانی بیان کرد: وجود پایانه ای مناسب در بندرعباس که امکانات کافی را دارا باشد، یکی از مهم ترین دغدغه نه تنها مسافران بلکه رانندگان و شهروندان بندرعباسی است.

,

شیرمنش با اشاره به اینکه مکان بندرعباس یک پایانه مسافربری وجود دارد، گفت: اکثر مسافران پس از پیاده شدن از اتوبوس به مرکز شهر می آیند، که متاسفانه باید هزینه ی زیادی را پرداخت کنند، بنابراین مکان درنظر گرفته شده از لحاظ نزدیکی مسافران به مقصد می تواند مفید باشد.

,

وی تصریح کرد: به پایان نرسیدن پروژه های ساخت وساز در بندرعباس و متوقف شدن آن ها پس از چند سال، قطعا سبب ناامیدی مردم از بهره برداری و پیشرفت طرح ها برای ایجاد فضایی که مشکلات مردم را کمتر می کند، می شود.

,

شهروند هرمزگانی با بیان اینکه پروژه ساخت بازار ماهی فروشان نیز پس از چندین سال و با صرف هزینه های زیادی متوقف شده است، خاطر نشان کرد: این موضوع باعث شد تا تعداد زیادی از شهروندان سرمایه خود را از دست بدهند.

,

, ,

نامناسب بودن وضعیت فعلی ترمینال

,

موسوی یکی از مسافرین شیرازی در گفت و گو با خبرنگارهرمز، با اشاره به اینکه به طور مکرر به بندرعباس سفر می کند، اظهار کرد: وضعیت فعلی این پایانه برای شهری که پایتخت حمل ونقل کشور است، برای مسافران به دور از انتظار است.

, هرمز,

این مسافر افزود: متاسفانه سرویس بهداشتی که در این پایانه قرار دارد، وضعیت نامناسبی دارد به طوری که شاید اکثر مسافران ترجیح می دهند از سرویس بهداشتی که در این مکان قرار دارد استفاده نکنند.

,

موسوی گفت: هر مسافری بلافاصله پس از پیاده شدن از اتوبوس اولین تصویر از شهری که به آن سفر کرده را در ذهن خود می سپارد، و مواجه شدن با چهره ی معتادین در این فضا قطعا دردناک است.

,

این مسافر شیرازی با اشاره به اینکه عدم نظارت کافی بر این فضا توانسته مشکلاتی را برای مسافران و گردشگران فراهم کند، بیان کرد: هر روزه تعداد زیادی از مسافر وارد این پایانه می شود، که این مسائل می تواند مشکلاتی را برای آنان فراهم کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه