اخبار داغ

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

آغاز بارش‌ها از بعدازظهر امروز در چهارمحال و بختیاری

آغاز بارش‌ها از بعدازظهر امروز در چهارمحال و بختیاری
معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: سامانه بارشی از بعدازظهر امروز برخی از نقاط استان فعال می‌شود، که به تناوب باعث وقوع بارش‌های رگباری، رعد و برق، رخداد تگرگ در مناطق مستعد، گاهی وزش باد نسبتا شدید و با توجه به ماهیت سرد بودن این سامانه بارش برف در مناطق مرتفع و کوهستانی برای امشب خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهرداد قطره معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: آخرین نقشه‌های هواشناسی بیانگر این است که سامانه بارشی از اوایل صبح امروز وارد استان شده است.

وی با بیان اینکه انتظار داریم در ساعات آینده بخصوص در بعدازظهر امروز برخی از نقاط استان در دامنه بارشی این سامانه قرار بگیرد که به تناوب باعث وقوع بارش‌های رگباری، رعد و برق، رخداد تگرگ در مناطق مستعد، گاهی وزش باد نسبتا شدید و با توجه به ماهیت سرد بودن این سامانه بارش برف در مناطق مرتفع و کوهستانی برای امشب خواهد شد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بارش‌ برف بیشتر برای نقاط شمالی پیش‌بینی می‌شود و این سامانه تا اواخر وقت فردا در برخی نقاط استان فعالیت خواهد داشت.

قطره با اشاره به اینکه در اطلاعیه‌ها و اخطاریه‌های صادر شده از سوی هواشناسی استان به کشاورزان توصیه شده است که هرچه سریع‌تر نسبت به انجام کودپاشی اقدام کنند و همچنین شیلات‌داران با توجه به احتمال طغیان رودخانه‌ها و وقوع رعد و برق تمهیدات لازم ازجمله تنظیم ورودی و خروجی آب استخر و عدم تغذیه ماهی‌ها را انجام دهند.

قطره اضافه کرد: با توجه به مساعد بودن شرایط برای مبارزه با بیماری لکه آجری بادام به باغداران توصیه می‌شود بلافاصله پس از بارندگی‌ها یعنی از روز چهارشنبه به بعد نسبت به سم‌پاشی باغ‌ها اقدام کنند.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: دامداران توجه داشته باشند در مدت فعالیت این سامانه از استقرار در کنار رودخانه‌های و چرای دام‌ها در حاشیه رودخانه‌ها به سبب وقوع رعد و برق خودداری کنند.

وی با بیان اینکه کشاورزان و باغداران باتوجه به احتمال بارش برف و تگرگ و کاهش دما و بروز خطر سرمازدگی اقدامات لازم را با مشورت کارشناسان کشاورزی انجام دهند افزود: صبح امروز بلداجی با دمای صفر درجه سانتی‌گراد سردترین نقطه استان گزارش شد.

قطره یادآور شد: همچنان از نظر بارشی نسبت به سال قبل ۵۸ درصد کاهش و نسبت به میانگین بلندمدت دوره مشابه هم هنوز ۶۳ درصد کاهش بارندگی داریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه