اخبار داغ

رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت نفت و گاز گچساران :

انجام ۴۵ مانور شرایط اضطراری درصنعت نفت گچساران/عملکرد کارشناسان HSE در مهار چاه ۱۴۷ رگ سفید ستودنی بود

انجام ۴۵ مانور شرایط اضطراری درصنعت نفت گچساران/عملکرد کارشناسان HSE در مهار چاه ۱۴۷ رگ سفید ستودنی بود
رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت نفت و گاز گچساران گفت:عملکرد خوب کارکنان آتش نشانی و کارشناسان HSE در حادثه و مهار "چاه 147"نشان از آمادگی آنها برای پیشگیری و مبارزه با هر گونه حادثه ای است و تلاش این عزیزان باعث پیشگیری از بروز حوادث در عملیات سخت و پیچیده مهار چاه رگ سفیدشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب جنوب،شهباز صفری، رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت نفت و گاز گچساران در گفت وگو با این پایگاه خبری تحلیلی درخصوص اولویت های ایمنی درصنعت نفت گفت: تلاش در جهت حفظ و ارتقاء سلامت و ایمنی کارکنان و مدیریت صحیح و بهینه در حوزه حفاظت از محیط زیست همواره از اولویت‌های مهم نفت و گاز گچساران است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از, آفتاب جنوب, ،شهباز صفری، رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت نفت و گاز گچساران در گفت وگو با این پایگاه خبری تحلیلی درخصوص اولویت های ایمنی درصنعت نفت گفت: تلاش در جهت حفظ و ارتقاء سلامت و ایمنی کارکنان و مدیریت صحیح و بهینه در حوزه حفاظت از محیط زیست همواره از اولویت‌های مهم نفت و گاز گچساران است.,

برگزاری 93 هزار و 959نفر ساعت آموزش به کارکنان

, برگزاری 93 هزار و 959نفر ساعت آموزش به کارکنان,

وی ادامه داد: همسو با سیاست‌های ابلاغی وزارت نفت مبنی بر توجه ویژه به اصول ایمنی و تأکید بر برگزاری دوره های آموزشی در حوزه HSE و مدیریت بحران، اداره ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت نفت و گاز گچساران در سال گذشته موفق به برگزاری 93 هزار و 959نفر ساعت آموزش به کارکنان شده است.

,

 صفری تصریح کرد: این دوره‌ها در زمینه‌های آتش‌نشانی، ایمنی، حفاظت محیط زیست، بهداشت حرفه‌ای و HSE برگزار شد که این آموزش‌ها در راستای خط مشی سازمان و به منظور ارتقاء سطح سلامت کارکنان و حفظ اموال و سرمایه های شرکت ملی نفت ایران برگزار می‌شود.

,

وی خاطرنشان کرد: انسان‌ها زمانی ارزش چیزی را می‌شناسند که آن را از دست بدهند، بسیاری از نعمت الهی‌های در اختیارمان هستند و ما از آن ها غافل هستیم و قدر و منزلت آن را نشناخته و سپاسگذار آن نیستیم و زمانی که این نعمت از دست ما برود تازه متوجه می‌شویم که چه نعمتی را در اختیار داشته‌ایم.

,

صفری درادامه اظهارکرد: از جمله نعمت‌های بسیار بزرگی که در اختیار بشر است، تندرستی و امنیت است که ارتباط تنگاتنگی با آسایش و آرامش یعنی همان سعادت وخوشبختی دارد زیرا آ‌سایش و آرامش هستند که به تن و روان آدمی مرتبط بوده  و انسان زمانی احساس خوشبختی می‌کند که تن در آسایش و روان در آرامش باشد.

,

 انجام 2هزار و 508فقره بازرسی HSE

,  انجام 2هزار و 508فقره بازرسی HSE, انجام 2هزار و 508فقره بازرسی HSE,

رئیس اداره ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت نفت و گاز گچساران به دیگر فعالیت‌های این اداره اشاره و تصری کرد: انجام 2هزار و 508فقره بازرسی HSE به منظور شناسایی نقاط مخاطره آمیز و ارائه راهکار جهت حذف یا کاهش ریسک ناشی از کارهای عملیاتی و تعمیراتی، توسط کارشناسان این اداره در سال گذشته صورت گرفته است.

,

  انجام45 فقره مانور درشرایط اضطراری 

,   انجام45 فقره مانور درشرایط اضطراری ,  انجام45 فقره مانور درشرایط اضطراری ,

وی به برگزاری مانور ایمنی و آتش نشانی در یکسال گذشته در سطح این شرکت اشاره کرد و گفت: به منظور واکنش سریع در شرایط اضطراری، در سال گذشته 45 فقره مانور شرایط اضطراری انجام  شد که  این مانورها از سوی اداره ایمنی، بهداشت و محیط زیست این شرکت برنامه ریزی و در سطح واحدهای ستادی و عملیاتی اجرا شد.

,

 وی افزود:هدف از اجرای مانورها در صنعت نفت، ارزیابی توانمندی و آمادگی کارکنان و بخش‌های مختلف شرکت و شناسایی نقاط قوت و ضعف در مواقع اضطراری است که در این مانورها کارکنان ضمن تمرین عملیات اطفاء حریق و واکنش در شرایط اضطراری، توان مقابله با حوادث و سوانح موجود در صنعت نفت را با موفقیت به معرض نمایش قرار دادند.

,

 صفری گفت: در یک سال گذشته در راستای انجام کار به صورت ایمن و کاهش ریسک ناشی از عملیات های مختلف از قبیل تعمیرات اساسی، اسیدکاری، توپکرانی، جوشکاری و برشکاری،  334 مورد گروه اطفاء بر عملیات ها نظارت داشته اند.

,

عملکرد خوب کارشناسان HSE در حادثه چاه 147

, عملکرد خوب کارشناسان HSE در حادثه چاه 147,

وی تصریح کرد:عملکرد خوب کارکنان آتش نشانی و کارشناسان HSE در حادثه چاه 147 نشان از آمادگی آنها برای  پیشگیری و مبارزه با هر گونه حادثه ای است  و تلاش این عزیزان باعث پیشگیری از بروز حوادث در عملیات سخت و پیچیده مهار چاه 147 گردید.

,

نقشآموزش های HSE درپیشگیری از حوادث

, نقشآموزش های HSE درپیشگیری از حوادث, آموزش های HSE درپیشگیری از حوادث,

صفری گفت:قرارگیری موقعیت جغرافیایی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در گستره چهار استان کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، فارس و بوشهر از یک سو و قرار گرفتن تلمبه خانه عظیم گوره و چندراهه بزرگ نفت خام صادراتی ایران در حوزه عملیاتی این شرکت از سوی دیگر، گچساران را به یکی از مناطق مهم تولید نفت خام و گاز و قطب صادرات نفت خام تبدیل کرده است، از این رو اجرای آموزش های HSE، نقش ویژه‌ای را در فرهنگ سازی کارکنان و پیشگیری از حوادث در این قطب مهم نفتی به همراه داشته است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه