اخبار داغ

محرومیت های ورزشی در حاشیه شهر غوغا میکند!

اینجا همه چیز خوب است اما تو باور نکن

اینجا همه چیز خوب است اما تو باور نکن
وقتی صحبت از ورزش در حاشیه شهر می شود روی کاغذ همه چیز خوب پیش می رود ولی وقتی پای عملیاتی کردن وعده ها به میان می اید کمتر مربی ورزشی است که بتواند در این مناطق کار کند .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل زا نافع،وقتی صحبت از ورزش در حاشیه شهر می شود روی کاغذ همه چیز خوب پیش می رود ولی وقتی پای عملیاتی کردن وعده ها به میان می اید کمتر مربی ورزشی است که  بتواند در این مناطق کار کند . ورزش همواره  به عنوان  یک واکسن عمل می کند و می تواند فرد ورزشکار را  از بسیاری از آسیب های اجتماعی مصون بدارد  و او را از بیماری های ذهنی و جسمی فراوانی که در جامعه  قشر ضعیف وجود دارد ، حفظ نماید . الگویی که برای پیشگیری همیشه  جواب می دهد ، ورزش است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

 

,

 

,

در ایالت  متحده امریکا برای آنکه  میزان جرم و آسیب های اجتماعی را به میزان قابل توجهی کاهش دهند ، در مناطق قشر ضعیف  محل هایی را احداث کردند  تا افراد آن منطقه بتوانند با هزینه های بسیار پایین ورزش کنند.

,

 

,

 

,

به وفور تخته و سبد بسکتبال در این مناطق احداث کردند  و از دل همین بسکتبال های خیابانی و مردم این نواحی ضعیف ، استعدادهایی را شناسایی کردند و  به بسکتبال ایالت متحده آمریکا اهدا کردند .

,

 

,

 

,

همین  الگو هم  به ورزش ملی آمریکا کمک کرد  و هم  میزان  جرایم  را در این مناطق به میزان زیادی کاهش داد . در این مصاحبه  قصد داریم یکی از مربیان ورزش تکواندو  را که در مناطق محروم  شهرستان همدان وقت زیادی را گذاشته ، بشناسیم و چند  کلامی از جنس دغدغه ها و انتظاراتش مطلع  شویم .

,

 

,

خودتان را معرفی نمایید  و  بفرمایید دارای و از سوابق کاریتان بگویید؟

, خودتان را معرفی نمایید  و  بفرمایید دارای و از سوابق کاریتان بگویید؟, خودتان را معرفی نمایید  و  بفرمایید دارای و از سوابق کاریتان بگویید؟,

بنده  ولی الله  شعبانی موثقی هستم  دارای مدرک کارشناسی تربیت بدنی . دارای مدرک داوری و مربیگری از  فدراسیون تکواندو  جهوری اسلامی ایران  . مدیر عامل  تیم  تکواندو الماس بتن به عنوان تنها باشگاه  خصوصی  تکواندو  استان همدان که تجربه  حضور در لیگ های مختلف کشوری را دارد .

,

 

,

چرا  کار در مناطق حاشیه  شهر را انتخاب کردید؟
بنده در خانواده ای رشد  کردم  که  همیشه  دستگیری  و کمک کردن در اولویت بوده است . با توجه به اینکه برادران بنده روحانی هستند و ما با یکدیگر عهد بستیم  تا در هر حیطه ای که حضور داشتیم  بتوانیم مثمر ثمر باشیم ،  این بار همواره  به  دوش من بوده است  که در ورزش بتوانم  فضای فرهنگی  مناسبی  را ایجاد کنم .

, چرا  کار در مناطق حاشیه  شهر را انتخاب کردید؟, چرا  کار در مناطق حاشیه  شهر را انتخاب کردید؟,
,

 

,

فضایی که  هم  ورزش است  و هم  تقویت ارزش های اسلامی و ملی . باورتان  شاید نشود وقتی در حاشیه  شهر  کار می  کنید  حضور خداوند را بیشتر می توان حس کرد . لبخند  یک بچه  که به او یک  لباس تکواندو هدیه می دهی  ،  اندازه  دنیایی  می ارزد .

,

 

,

از مشکلات پیش رو برایمان بگویید  ؟
 مشکلات در حاشیه شهر بسیار زیاد است و ناچارم بسیاری از آن ها را به ناچار سانسور کنم . بچه ای که پر از استعداد  در ورزش است  و پدر یا مادرش و یا هر دو  دچار اعتیاد هستند ، چه سرانجامی خواهد داشت ؟ بچه ای که تمایل دارد ورزش کند ، ولی  پدر کارگر است و خرج خانواده را قطره چکانی می دهد  ، آیا می تواند ورزش کند ؟ بچه ای که  دوستان و همسایه های اطرافش ، به راحتی مواد مخدر جلوی چشمان او  تبادل می کنند ، آیا می فهمد که باید  به سمت ورزش بیاید  یا خیر ؟؟

, از مشکلات پیش رو برایمان بگویید  ؟, از مشکلات پیش رو برایمان بگویید  ؟,
,

 

,

فرزندی که  پدر هر روز  بخاطر بیکاری اش و تنگدستی  او را به کار کردن در سنین  پایین می فرستد ، آیا وقتی برای ورزش کردنش می ماند ؟؟

,

 

,

و وقتی میبینی که بچه های با سن پایین در این مناطق سیگار می کشند ، انگار تمام غم های دنیا درون سینه ات جمع می شود و تو را به  اندیشه عمیقی  فرو می برد . پاسخ این  سوالات  یعنی مشکلاتی که همواره جلوی راه ما قرار دارد و برای حل کردن این معضلات یک شهر باید بسیج  شود نه فقط یک مربی .

,

 

,

چه دستاوردی در این سال ها داشته اید ؟؟؟

, چه دستاوردی در این سال ها داشته اید ؟؟؟, چه دستاوردی در این سال ها داشته اید ؟؟؟,

بدلیل اینکه بنده سهامدار شرکت الماس بتن همدان هستم  ، تلاش بنده این بوده است که در این سال ها با شرکت منظم در لیگ های کشوری و استفاده از استعدادهای توانمند مناطق حاشیه شهر گام بلندی در زندگی شخصی این افراد بردارم . حضور این افراد در لیگ کمک  می کند  تا روزبه روز شخصیت خویش را کامل کنند . تعامل خود را با آدم های متفاوت  بیشتر کنند. بر تلاش خود برای بهره مندی از هدایا و جوایز  مسابقات ، بیفزایند و ... . استفاده  از سخنرانان مذهبی در اعیاد و مراسم های خاص  برای افزایش آگاهی  و توسل جستن به ائمه اطهار برای برطرف کردن مشکلاتشان .

,

 

,

اهدای جوایز  به  افرادی که در ورزش تلاشگرند ، مدال کسب می کنند ، سنجیده و با اخلاق  رفتار می کنند  و از دوستی با آدم های ناباب اطرافشان ، پرهیز می کنند.

,

 تدارک  دیدن اردو های ورزشی ، زیارتی و تفریحی بصورت  سالیانه    نقش بسزایی  در ایجاد روحیه  امید  و مثبت  نگری  در افراد این نواحی  دارد  که ما بصورت مستمر آن را انجام می دهیم .

,

 

,

مهمترین  خواسته  شما از مسئولین  ؟؟؟
بنده  به  عنوان  یک مربی وظیفه ام  را انجام می دهم . خواسته  من توجه بیشتر  به این مناطق است. فرزندان  این مناطق در ورزش از شجاعت بیشتری برخوردارند و می توان  با حمایت های مالی مناسب  کارهای بزرگی را تدارک دید .این فرزندان روی لبه تیغ قرار دارند . می توانیم دستشان  را بگیریم  و اجازه  ندهیم  به پرتگاه تاریک اعتیاد و بزه بیفتند. نگاه مسئولین ما  باید به این مناطق بسیار حساس  باشد تا در آینده  بتوانیم همگی از هوای خوب عدالت  بهره مند شویم  و کمتر شاهد بزه های اجتماعی در افراد سن پایین باشیم .

, مهمترین  خواسته  شما از مسئولین  ؟؟؟, مهمترین  خواسته  شما از مسئولین  ؟؟؟,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه