اخبار داغ

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس:

"آب" اصلی ترین مسئله خراسان جنوبی طی سال های آینده/ برای انتقال آب اقدام عملی از دولت ندیدیم/ گروه بندی های سیاسی و رفاقت ها در انتصابات کنار گذاشته شود

"آب" اصلی ترین مسئله خراسان جنوبی طی سال های آینده/ برای انتقال آب اقدام عملی از دولت ندیدیم/ گروه بندی های سیاسی و رفاقت ها در انتصابات کنار گذاشته شود
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل اصلی خراسان جنوبی طی سال های آینده موضوع آب است، نباید منتظر شد حتما کارد به استخوان برسد و سپس برای انتقال آب اقدام شود چرا که تاثیری نخواهد داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام سیدمحمدباقر عبادی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خاورستان، اظهارکرد: در سال گذشته اقداماتی در سطح استان صورت گرفت، اما با توجه به اینکه مشکلات مردم بسیار زیاد است، این اقدامات طوری نبوده که بنده از آن خوشحال یا راضی باشم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،,

وی با اشاره به اینکه متاسفانه مردم در تنگنای اقتصادی هستند افزود:  برون رفت از این مشکلات کار ساده ای نیست اما تاکنون کارهای خوبی انجام شده و جای امیدواری وجود دارد.

,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: بیکاری یکی از مهم ترین مشکلات است و ایجاد اشتغال نیازمند برنامه گسترده است.

,

عبادی بیان کرد: از مهم ترین اقداماتی که سال قبل انجام شد، افزایش 75 میلیارد تومانی بودجه سال 97، ایجاد ردیف اعتباری برای بیمارستان خوسف و پایان اما و اگرها در خصوص ساخت این بیمارستان، برطرف شدن مشکلات و ایجاد فاینانس برای انتقال آب از دشت مختاران به بیرجند، جذب اعتبار و اجرای فاضلاب در برخی مناطق دارای مشکل بیرجند، کلنگ زنی راه آهن از گناباد به سمت بیرجند و ... بوده است.

,

وی با بیان اینکه موضوع انتقال آب به خراسان جنوبی مهم ترین اولویت استان است ادامه داد: توقع ما از دولت این است که در این خصوص توجه ویژه ای داشته باشد و بحران آب در شرق کشور و خراسان جنوبی را دریابد.

,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت باید از هر راهی نسبت به تامین آب شرب، مصارف صنعتی، کشاورزی و ... مردم اقدام کند و مردم هم در این زمینه دولت را همراهی خواهند کرد.

,

عبادی با اشاره به اینکه در واقع این موضوع که قرار است کمبود آب از کجا تامین شود مربوط به خود دولت است تصریح کرد: در این زمینه دولت به این نتیجه رسیده که انتقال آب به استان های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و رضوی از دریای عمان انجام شود، اما به جز ایجاد تصفیه خانه در حاشیه دریای عمان، تاکنون اقدام عملی در این خصوص از سوی دولت ندیده ایم.

,

وی با اشاره به اینکه مشکل اصلی خراسان جنوبی طی سال های آینده موضوع آب است تصریح کرد: متاسفانه بارندگی ها کمتر شده و خشکسالی ادامه دارد، به همین دلیل علاوه بر مصرف درست آب موجود، انتقال آب به استان هم باید هر چه سریعتر انجام شود و نباید منتظر شد حتما کارد به استخوان برسد و سپس برای انتقال آب اقدام شود چرا که تاثیری نخواهد داشت.

,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: راه آهن یکی از مهم ترین زیرساخت ها برای توسعه و فعال شدن ظرفیت های معادن خراسان جنوبی است و انتظار است دولت برای جبران عقب ماندگی های استان به این مهم توجه کند.

,

عبادی بیان کرد: توسعه راهها هم از دیگر انتظارات ما از دولت در سال جاری است و دولت باید به وعده های خود در این زمینه، به خصوص دوبانده سازی محور بیرجند- قاین عمل کند.

,

وی ادامه داد: برای ایجاد اشتغال در استان هم دولت باید نسبت به ایجاد زیرساخت ها اقدام کند، نمایندگان مجلس هم در حد توان خود در این زمینه همراهی خواهند کرد.

,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: سال گذشته نمایندگان مجلس یک میلیارد و 500 میلیون دلار برای ایجاد اشتغال در حوزه ایجاد کارگاه های کوچک و زودبازده تصویب کردند که خوب است این اقدام در امسال هم تکرار شود و دولت در این خصوص به مجلس لایحه ارائه دهد.

,

عبادی با تاکید بر اینکه انتظار می رود اصل کار مسئولان بر خدمت به مردم باشد نه گروه بندی های سیاسی تصریح کرد: اگر قرار است انتصاباتی در استان انجام شود، انتظار است این انتصابات بر مبنای شایسته سالاری باشد و جریانات سیاسی و رفاقت ها کنار گذاشته شود.

,

وی افزود: قطعا انتخاب مدیران قوی و توانمند چه در سطح کشور و چه در سطح استان، سبب حل شدن بخشی از مشکلات مردم خواهد شد.

,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: همه مدیران باید در چارچوب اختیارات و با تمام توان خود مشکلات مردم استان را که رنجور از خشکسالی ها و دچار آسیب های اقتصادی و روحی شده اند را مورد پیگیری قرار دهند، چرا که این استان دارای بهترین و قانع ترین مردم است که همیشه همراه با مسئولان بوده اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه