اخبار داغ

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاههای استان کرمان خبر داد؛

ساخت بیش از ۸ مدرسه عشایری و مزرعه تحقیقاتی گیاهان دارویی

ساخت بیش از ۸ مدرسه عشایری و مزرعه تحقیقاتی گیاهان دارویی
ناصر بهروز خبر داد: ساخت بیش از ۸ مدرسه عشایری و مزرعه تحقیقاتی گیاهان دارویی از اهم فعالیتهای گروههای جهادی بسیج دانشجویی در نوروز ۹۷ است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ ناصر بهروز در خصوص فعالیتهای جهادی بسیج دانشجویی گفت: یکی از حرکتهای خوبی که مجموعه بسیج دانشجویی در سال ۹۶ آغاز کرده در بحث زیرساختهای آموزشی مدارس است که با شناسایی ظرفیتهای جنوب استان بیش از ۸ مدرسه عشایری در حال ساخت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,


مسئول بسیج دانشجویی دانشگاههای استان کرمان افزود: مدارس عشایری دو کلاسه چهار کلاسه و یک کلاسه در دورترین نقاط استان جهت بهبود شرایط آموزشی دانش آموزان مناطق محروم در حال ساخت است زیرا تا کنون کلاسهای مدارس در چادرها نشکیل می شد که به دلیل شرایط نامناسب آب و هوایی در تابستان گرمای زیاد و در زمستان سرمای طاقت فرسا و بادهای شدید دانش آموزان با سختی های بسیار روبرو بودند.

,
,


وی تشریح کرد: یکی از این مدارس به بهره برداری رسیده که مدرسه چهار کلاسه در منطقه روستای فرخ آباد اسماعیلیه بلوک است مدرسه دیگری هم آماده بهره برداری است که در روستای دشت آزادگان اسماعیلیه بلوک احداث شده است؛ همچنین ما بقی مدارس بین ۲۵ تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند که تا اوایل مهرماه تکمیل شده و در اختیار دانش آموزان قرار می گیرند.

,
,


بهروز ادامه داد: ساخت مدارس در مناطق محروم یکی از کارهایی است که می تواند الگو قرار گیرد زیرا با کمترین هزینه و تنها با همت مجموعه جهادگران چنین کار بزرگی بدون چشم داشت به بودجه و امکانات صورت گرفته است.

,
,


مسئول بسیج دانشجویی دانشگاههای استان کرمان با اشاره به فعالیتهای علمی-آموزشی گروههای جهادی خاطرنشان کرد: مدتی است استعدادیابی و شناسایی و هدایت تحصیلی دانش آموزان مناطق محروم را شروع کردیم که خیرات و ثمرات آنرا تا ۴،۵ سال آینده خواهیم دید که دانش آموزان مستعد و کم بضاعت تحت هدایت تحصیلی قرار می گیرند.

,
,


وی در رابطه با کارهای مثبت صورت گرفته در منطقه رودبار جنوب توضیح داد: با همکاری مردم منطقه سه طرح آبرسانی، ۴ مسجد و ۵۰ چشمه سرویس بهداشتی در حال انجام است؛ همچنین احداث یک مزرعه تحقیقاتی گیاهان دارویی به وسعت یک هکتار در منطقه زهکلوت جهت معرفی الگوی اقتصادی مردم روستا خواهد بود.

,
,


ناصر بهروز با اشاره به اعزام گروههای جهادی به منطقه زلزله زده کوهبنان اظهار داشت: بیش از ۶ گروه جهادی در حال ساخت و سازهای عمرانی در منطقه هستند که حدود ۲۰ واحد مسکونی را تا پایان شهریورماه به مردم تحویل خواهیم داد.

,
,


مسئول بسیج دانشجویی دانشگاههای استان کرمان در پایان خاطرنشان کرد: در ایام نوروز بیش از ۱۲۰۰ نفر در قالب ۳۷ گروه جهادی به مناطق محروم استان جهت فعالیتهای عمرانی، آموزشی و فرهنگی اعزام شده اند.

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه