اخبار داغ

مدیرکل بنیادمسکن استان قزوین خبر داد:

کلنگ زنی 225 واحد مسکونی با اعتبار 45 میلیارد تومان/ 3هزار واحد مسکونی در کرمانشاه بازسازی می شود

کلنگ زنی 225 واحد مسکونی با اعتبار 45 میلیارد تومان/ 3هزار واحد مسکونی در کرمانشاه بازسازی می شود
مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین از بازسازی 3هزار واحد مسکونی در کرمانشاه خبرداد و گفت: 225 واحد مسکونی با اعتبار 45 میلیارد تومان در اردیبهشت ماه سال جاری کلنگ زنی می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین، محمد همتیان مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین پیش از ظهر امروز(دوشنبه) در نشست خبری که به مناسبت سالگرد تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: بنیادمسکن انقلاب اسلامی استان خدماتی از قبیل تهیه و اجرای طرح های هادی روستایی، صدور خدمات فنی مهندسی و واگذاری زمین ارائه می دهد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,


وی افزود: در حوزه مسکن شهری برای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در سال های اخیر فعال تر شدیم. 

این مسئول اضافه کرد: با توجه به تفاهم نامه ای که با اداره کل اوقاف و سایر نهادهای مرتبط در استان داشتیم، ۲۲۵ واحد مسکونی با اعتبار ۴۵ میلیارد تومان در اردیبهشت ماه سال جاری کلنگ زنی می شود. 

همتیان ادامه داد: در حوزه مقاوم سازی میزان اعتبارات در اواخر سال گذشته به۲۵ میلیون تومان افزایش یافت که بر این اساس پیش بینی می شود از ۵ هزار واحد مسکونی که در برنامه داریم ۳ هزار واحد را مقاوم سازی کنیم. 

قزوین جزو ۱۰استان برتر مقاوم سازی 
وی عنوان کرد: استان قزوین جزو۱۰ استان برتر کشور در حوزه مقاوم سازی است و هم اکنون ۴۴ درصد واحدهای روستایی استان مقاوم سازی شده است. 

مدیرکل بنیادمسکن استان قزوین تصریح کرد: آمارگیری که ۲۰ مهر تا۲۰ آبان ماه سال جاری انجام می شود، کمک می کند آمار دقیق تری از واحدهای مقاوم سازی شده به دست آوریم. 

همتیان گفت: در منطقه بوئین زهرا استقبال خوبی از تسهیلات مقاوم سازی شده است، به طوری که حدود۴۰ درصد واحدهای روستایی این منطقه مقاوم سازی شد. 

وی افزود: همچنین ۳۴ درصد واحدهای روستایی در تاکستان، ۴۷.۵ درصد در قزوین، ۴۷ درصد در آبیک، ۶۶ درصد در البرز و ۶۵ درصد در آوج مقاوم سازی شده است. 

این مسئول با اشاره به اقدامات صورت گرفته در عمران روستایی اضافه کرد: از محل قیر رایگان ۷۰۰ هزار مترمربع آسفالت با اعتبار ۲۶ میلیارد تومان در ۱۷۹ روستا در سال جاری اجرا می شود که از این میزان ۹ میلیارد تومان از محل قیر رایگان و مابقی اعتبارات استانی است. 

همتیان با بیان اینکه استان قزوین دومین استان معین شهرستان گیلانغرب در کرمانشاه است، ادامه داد: فاز نخست بازسازی واحدهای مسکونی در گیلانغرب شامل یکهزار و۸۰۰ واحد مسکونی است که تا پایان تیرماه سال جاری به اتمام می رسد. 

وی گفت: فاز دوم آن هم یکهزار و ۲۰۰ واحد مسکونی است که در مجموع تا پایان سال جاری باید ۳ هزار واحد روستایی را مقاوم سازی کرده و به مردم تحویل دهیم. 

اعطای ۱۵میلیون تسهیلات ویژه گردشگری روستایی 
مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی استان قزوین بیان کرد: با همکاری اداره کل ثبت و اسناد ۲ هزار و ۱۰۰ جلد سند برای واحدهای روستایی استان صادر شده است. 

همتیان اظهار کرد: در کنار تفاهم نامه هایی که برای واحدهای روستایی در روستاهای هدف گردشگری داریم بحث معیشت خانوار روستایی را در نظر گرفتیم. 

وی بیان کرد: در این راستا در کنار واحدهای مسکونی روستایی، احداث اقامتگاه های بوم گردی را داریم که با هدف ایجاد اشتغال و جذب گردشگر ساخته می شود. 

این مسئول یادآور شد: همچنین ۱۵میلیون تومان تسهیلات برای هر واحد مسکونی در روستاهای هدف گردشگری پرداخت می شود. 

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
, قزوین جزو ۱۰استان برتر مقاوم سازی ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, اعطای ۱۵میلیون تسهیلات ویژه گردشگری روستایی ,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه