اخبار داغ

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین عنوان کرد؛

تعطیلی کارخانه‌ها و مشکلات کارگری عامل مهمی در افزایش قاچاق کالا/ قاچاق در استان۲۰ درصد افزایش یافت

تعطیلی کارخانه‌ها و مشکلات کارگری عامل مهمی در افزایش قاچاق کالا/ قاچاق در استان۲۰ درصد افزایش یافت
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین گفت: میزان کشفیات قاچاق کالا در سال ۹۶ نسبت به سال 95، ۲۰ درصد افزاش داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود احمدی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین در گفت‌وگو با  شاخص، اظهار کرد: در سال گذشته ۵۱۴ پرونده قاچاق در زمینه کالاهای مختلف در استان مورد بررسی قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص،,

وی افزود: به ترتیب رسیدگی به پرونده‌ها؛ پوشاک، دخانیات و لوازم آرایشی و بهداشتی بیشترین قاچاق را به خود اختصاص داده‌اند.

,

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان با بیان اینکه قزوین مبدا و مقصد کالای قاچاق محسوب نمی‌شود، ابراز کرد: استان قزوین به علت واقع شدن در چهارراه ترانزیتی کشور، بیشتر محل عبوری  کالای قاچاق است.

,

این مسوول یادآور شد: میزان کشفیات قاچاق کالا در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵، ۲۰ درصد افزاش داشته است.

,

جوانان بیشترین قربانیان قاچاق هستند

, جوانان بیشترین قربانیان قاچاق هستند,

احمدی افزود: با توجه به اینکه در سال ۹۶ اقدامات خوبی از سوی دستگاه‌های مرتبط در حوزه قاچاق انجام شد اما هنوز جای کار باقی است و باید با هماهنگی بیشتر اقدامات بهتری صورت گیرد.

,

وی تشریح کرد: اغلب کسانی که به قاچاق رو می‌آورند متاسفانه بین ۱۸تا ۴۰ سال سن دارند که عمدتا ناشی از بیکاری و از طرفی وجود سودهای کاذب در این بخش است.

,

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ادامه داد: ایجاد اشتغال مولد و حمایت از کالای داخلی که ناشی از فعالیت واحدهای تولیدی است از راه‌های موثر در مبارزه با قاچاق خواهد بود.

,

احمدی بیان کرد: خوشبختانه سطح مبادرت به قاچاق در استان پایین بوده و بیشتر مربوط به استان‌های دیگر است.

,

این مسوول اضافه کرد: ورود کالای قاچاق به کشور نیز تولید داخلی و اشتغال جوانان را هدف گرفته است.

,

وی تصریح کرد: با وجود کالای با کیفیت داخلی بدون شک سطح توجه مردم به کالای قاچاق پایین خواهد آمد که تولیدکنندگان باید به این مسئله توجه داشته باشند.

,

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان افزود: باید با ایجاد و توسعه فضای کسب و کار، فرهنگ سازی استفاده از تولیدات داخلی و ترقیب تولیدکنندگان به تولید کالای با کیفیت گام موثری در پیشگیری از قاچاق برداریم.

,

قزوین از استان‌های برتر در رسیدگی به پرونده‌های قاچاق است

,

این مسوول تاکید کرد: برای موفقیت در امر مبارزه با قاچاق به یک عزم و بسیج همگانی و ملی نیاز داریم به طوری که هر ایرانی تکلیف خود را با کالای قاچاق بداند.

,

وی بیان کرد: با توجه به اینکه تسریع و رسیدگی به پرونده‌ها باعث بازدارندگی بیشتر در زمینه قاچاق می‌شود خوشبختانه پرونده‌های وارده را در کوتاه‌ترین زمان مورد بررسی قرار می‌دهیم.

,

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان یادآور شد: قزوین از استان‌های برتر در زمینه سرعت رسیدگی به پرونده‌ها محسوب می‌شود.

,

احمدی افزود: معاونت پیشگیری سازمان تعزیرات حکومتی استام با همکاری سایر دستگاه‌های متولی امر گام‌هایی را در خصوص مبارزه با قاچاق برداشته است.

,

این مسوول با اشاره به وضعیت کارگری و تعطیلی کارخانه‌ها در استان قزوین ابراز کرد: به طور یقین عدم وجود اشتغال مولد و بیکاری در جامعه می‌تواند نقش تاثیرگذار و مهمی را در روی آوردن به ویژه جوانان به قاچاق داشته باشد.

,

قاچاق موجب رکود شدید در تولیدات داخلی شده است

, قاچاق موجب رکود شدید در تولیدات داخلی شده است,

وی اضافه کرد: دستگاه‌های متولی باید با فراهم نمودن فضای کسب و کار، تسهیل در سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی واحدهای تولیدی در ایجاد اشتغال گام‌های جدی بردارند.

,

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تصریح کرد: فلج شدن اقتصاد، تعطیلی انواع واحدهای تولیدی، بی‌انگیزگی تولید کننده داخلی، بیکاری روز افزون و به طبع آن ایجاد معضلات جبران ناپذیر فرهنگی ،اجتماعی  و اقتصادی در استان از پیامدهای قاچاق است.

,

احمدی تاکید کرد: رابطه مستقیمی بین دو مقوله قاچاق کالا و حمایت از تولید داخلی وجود دارد.

,

این مسوول خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر معضل قاچاق نیز رکود شدید در تولیدات داخلی را  در پی‌داشته که در ادامه تعطیلی یا به حداقل رسیدن ظرفیت تولید در واحدهای تولیدی و بیکاری را شاهد بوده‌ایم.

,

وی در پایان افزود: اداره کل تعزیرات حکومتی استان در راستای حمایت از تولیدات داخلی نیز کلیه خریدها و تامین مایحتاج مورد نیاز خود را تنها با خرید کالای ایرانی برطرف خواهد کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه