اخبار داغ

نماینده مردم اصفهان در مجلس:

وزارت نیرو در رابطه با آب زاینده رود کم کاری کرد/ گسترده تر شدن تجمعات به صلاح نیست

وزارت نیرو در رابطه با آب زاینده رود کم کاری کرد/ گسترده تر شدن تجمعات به صلاح نیست
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: موضع وزارت نیرو در حرف، پیگیری و رسیدگی به امور آب شرب و کشاورزی اصفهان است ولی ما در عمل از این وزارت خانه چیزی ندیدیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حیدرعلی عابدی در گفتگو با صاحب نیوز، با اشاره به کم کاری وزارت نیرو در مباحث آب اصفهان اظهار کرد: با وجود مشکلات اقلیمی در اصفهان، وزارت نیرو در خصوص رسیدگی به وضعیت آب اصفهان کم کاری کرد و مساله را جدی نگرفت و وارد میدان نشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: تامین آب آشامیدنی مردم به عنوان اولین هدف مطرح می شود و برای تامین آب شرب باید همه امکانات را به کار گیرند.

,

وی با بیان اینکه امسال کشاورزان از کشت پاییزه محروم شدند، گفت: با وجود همه پیگیری ها به دلیل نبود ذخیره آبی، کشاورزان از کشت پاییزه محروم شدند ولی مسئولان باید خسارت قابل قبولی را به کشاورزان اختصاص دهند و حداقل آب را به باغات اختصاص دهند تا از خشک شدن آن جلوگیری شود و به آب شرب لطمه ای وارد نشود.

,

عابدی با بیان اینکه تنها حرف های خیلی خوبی توسط مسئولان زده می شود، ابزار کرد: موضع وزارت نیرو در حرف، پیگیری و رسیدگی به امور آب شرب و کشاورزی اصفهان است ولی ما در عمل از این وزارت خانه چیزی ندیدیم.

,

وی تاکید کرد: استاندار اصفهان برنامه های خوبی در خصوص آب شرب و کشاورزی داشته است و برای تامین منابع مالی در خصوص پرداخت خسارت کشاورزان تلاش می کند ولی وزارت نیرو در زمینه حفاظت از آب آشامیدنی اصفهان و جلوگیری از برداشت های بی رویه استان های بالادست؛ استاندار اصفهان را تنها گذاشت.

,

نماینده مردم اصفهان با اشاره به ادامه یافتن تجمعات کشاورزان، خاطرنشان کرد: کشاورز می خواهد اطمینان کامل نسبت به اجرایی شدن مصوبات شورای عالی آب پیدا کند و به این دلیل تجمعات خود را ادامه داده است ولی نباید اجازه دهد که اعتراضات بهانه به دست ضدانقلاب دهد و تبدیل به اغتشاش شود.

,

وی با ابراز به اینکه کشاورز می داند که آب نیست، افزود: توزیع عادلانه آب باید در راس برنامه های وزارت نیرو قرارگیرد و در این رابطه اگر آب نیست چرا برای استان چهارمحال و بختیاری برداشت آب آزاد ولی برای اصفهان پیش بینی نشده است؛ قطعا اگر آبی هست باید به یک نسبت بین کشاورزان توزیع شود.

,

عابدی با اشاره به اینکه کشاورزان پیام خود را به مسئولان رساندند ولی گسترده تر شدن تجمعات به صلاح نیست، تصریح کرد: نمایندگان حامی کشاورزان هستند ولی نباید اعتراضات تبدیل به اغتشاش شود.

,

وی تاکید کرد: اعتراض کشاورزان به تبعیض بر توزیع عادلانه آب و عدم اقدام لازم برای تامین حداقل حقابه برای کشاوزان بود و استاندار اصفهان قول داد که به گونه ای برنامه ریزی کند که در پاییز آب برای اختصاص به کشاورزان باقی بماند.

,

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: نمایندگان مجلس آمادگی لازم را دارند که با نماینده کشاورزان جلساتی حول محور بررسی مسائل و مشکلات برقرار کنند و استاندار اصفهان نیز پیگیر تامین وجه کافی برای پرداخت حق نکشت کشاورزان است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه