اخبار داغ

در نخستین جلسه شورای شهر میاندوآب در سال جدید؛

استخدام پتروشیمی به مسئله اول شورای شهر میاندوآب تبدیل شد

استخدام پتروشیمی به مسئله اول شورای شهر میاندوآب تبدیل شد
شورای شهر تصویب کرد تا از نمایندگان، استاندار، فرماندار و مسئولان پتروشیمی درخواست می شود تا اولویت استخدام با نیروهای بومی باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از زرین خبر،نخستین جلسه هفتگی شورای شهر میاندوآب در سال جدید امروز با حضور اکثریت اعضای شورای شهر و شهردار میاندوآب در محل شورای شهر برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زرین خبر,

با وحدت کارها را پیش ببریم

, با وحدت کارها را پیش ببریم,

در ابتدای این جلسه فخرالدین آذریان رئیس شورای شهر میاندوآب در سخنانی با اشاره به اقدامات انجام گرفته توسط اعضای شورای شهر در تعطیلات و روزهای گذشته، اظهار کرد: دلیل عدم برگزاری جلسه در هفته گذشته، حضور در تهران و انجام هماهنگی های لازم برای خرید کارخانه آسفالت و دیدار با وزیر راه به همراه محبی نیا نماینده مجلس بود.

,

فخرالدین آذریان افزود: هم چنین جا دارد تا از شهردار به دلیل تلاش برای آماده سازی شهر برای استقبال از مسافران نوروزی تقدیر کنم.

,

وی در ادامه با اشاره به پیگیری برای اخذ مساعدت برای بهسازی و ساماندهی زرینه رود میاندوآب، گفت: خوشبختانه با پیگیری های انجام گرفته توسط محبی نیا نماینده مجلس و اعضای شورای شهر این موضوع با عملیاتی کردن طرح، تحقق یابد.

,

رئیس شورای شهر میاندوآب هم چنین از پیگیری برای بهسازی پل ستارخان با توجه به عمر ۸۰ ساله پل و دستور وزیر راه در این مورد خبر داد و تصریح کرد:هم چنین در این مدت پیگیری برای ارائه خدمات به کوی های الحاقی و مطرح شدن آن در طرح تفضیلی را مطرح و بودجه ای را نیز برای تسریع در اجرای طرح تفضیلی درخواست کردیم و در کنار آنها موضوع بافت فرسوده شهری را پیگیر بودیم تا تسهیلات لازم اعطا شود.

,

آذریان با اشاره به پیگیری برای حل مشکل تعاونی های مسکن، اظهار کرد: تکمیل کمربندی میاندوآب با توجه به مشکلاتی که عبور ماشین های عبوری در داخل شهر بوجود می آورند را نیز در این ایام پیگیر بوده ایم.

,

وی از پیگیری برای کاهش حداقل متراژ برای دریافت پروانه از ۲۰۰ به ۱۲۰ مترمربع نیز خبر داد و افزود: هم چنین در جلسه ای با حضور محبی نیا و وزیر راه و شهرسازی از پیمانکار جاده سرچم دعوت کرده و آخرین وضعیت را پیگیر شدیم.

,

رئیس شورای شهر میاندوآب هم چنین در پایان از پیگیری در مورد آگهی استخدام پتروشیمی و حل مشکل خبر داد و با اشاره به فرا رسیدن ۹ اردیبهشت روز شوراها، این روز را تبریک و خواستار برنامه ریزی مناسب برای این ایام شد.

,

آذریان در ادامه جلسه نیز با بیان اینکه ما وامدار کسی نیستم و شهردار با قدرت به کارهایش ادامه دهد، افزود: در این مدت با هماهنگی نماینده با ۱۲ وزیر دیدار کرده ایم و از محبی نیا به خاطر هماهنگی امورات متشکریم.

,

وی با تاکید بر اینکه اولویت در آزمون استخدامی با نیروهای بومی خواهد بود، گفت: اگر وحدت نداشته باشیم کارها پیش نمی رود

,

در ادامه این جلسه هر یک از اعضا مواردی را مطرح کردند که در ادامه می آید:

,

چرا برای شهرداری هزینه تراشی می کنید؟

, چرا برای شهرداری هزینه تراشی می کنید؟,

مرتضی نجفی به عنوان نخستین عضو از شورای شهر، لب به سخن گشود و با طرح سوالی از شهردار میاندوآب، گفت: گفته اید انتقال پسماند به محل جدید خیانت است، چرا؟ بالاخره دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را و در کنار این موضوع بنده ۱۰ سوال هم دارم که آنها را مطرح خواهم کرد.

,

این عضو شورای شهر میاندوآب با اشاره به موضوع خرید کارخانه آسفالت شهرداری، اظهار کرد: کارخانه را که خریده بودید چرا ما را به تهران کشاندید؟ چرا برای شهرداری هزینه تراشی می کنید؟

,

وی افزود: با آقای عسگری بودیم و حتی یک ریال نتوانستیم تخفیف بگیریم، چون قبلا کارها را تمام کرده بودید.

,

نجفی با انتقاد از برخی اعضای شورای شهر و با بیان اینکه شان شورا را حفظ کنیم، تصریح کرد: پیشنهاد می کنم با خود یک عکاس ببریم تا از ما عکس بگیرد، متاسفانه در دفتر وزیر ۵۰۰ عکس گرفتیم که اینگونه اقدامات و کارها برای شورا خوبیت ندارد.

,

این عضو شورای شهر میاندوآب با بیان اینکه نمی شود در ظاهر یک نوع و در باطن نوع دیگر بود و باید باطن و ظاهر افراد یکسان باشد، اظهار کرد: برای چه چیزی از شهرداری تعریف و تمجید می کنید؟ آن کارها را محبی نیا انجام داده و کسی نمی تواند انجام دهد.

,

وی با بیان اینکه برای چه چیزی از شهرداری تعریف و تمجید می کنید؟، افزود: شوراها آنقدر شهردار را تعریف کنند تا سه ماه زودتر حقوقشان را پرداخت کند.

,

نجفی هم چنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به جای مصوبه در مورد استخدام پتروشیمی، نامه ای تنظیم و با امضای همه اعضا به مسئولان ارسال کنیم تا نیروهای بومی در اولویت باشند.

,

وی در ادامه از جلسه خارج شد.

,

هر جا مسئولان تائید کنند، پسماند به محل جدید انتقال می یابد

, هر جا مسئولان تائید کنند، پسماند به محل جدید انتقال می یابد,

رسول ملکی شهردار میاندوآب نیز در این جلسه در پاسخ به سوال نجفی، اظهار کرد: بحث پسماند در شهرستان میاندوآب سابقه طولانی دارد و از سال ۸۱ شروع شده و میاندوآب نیز جزو اولین شهرهایی در شمال غرب کشور است که مطالعه طرح جامع پسماند انجام گرفته است.

,

شهردار میاندوآب با اشاره به اینکه در یک مقطع زمانی مکان یابی شده است، افزود: این موضوع نیز مصادف با دوره ما شده است و در جلسات متعددی موارد مطرح و ایراداتی گرفته و در نهایت تصویب شد تا انتقال یابد.

,

وی گفت: تصمیم به انتقال گرفته شده و ان شالله با حمایت مسئولان و اعضای شورای شهر، هرجا مورد تایید وزارت کشور باشد انتقال انجام می گیرد.

,

ملکی هم چنین در پاسخ به موارد مطرح شده نیز تصریح کرد: قبل از حضور اعضا نیز همه کارها تمام نشده بود و با اجازه و به نمایندگی از اعضای شورا می گویم که هر کس تمایل نداشت به تهران نمی آمد.

,

شهردار میاندوآب هم چنین در پاسخ به سوال دیگری از پیگیری موضوع سی ان جی خبر داد.

,

نیروهای استخدامی در پتروشیمی از میاندوآب باشند

, نیروهای استخدامی در پتروشیمی از میاندوآب باشند,

جهانگیر قاسم زاده، دیگر عضو شورای شهر نیز در این جلسه با اشاره به موضوع استخدام پتروشیمی میاندوآب، گفت: علاوه بر نیروی تخصصی، نیروهای خدماتی و کارگری در پتروشیمی نیاز هستند که شاید تعدادشان بیشتر از نیروهای تخصصی باشد.

,

این عضو شورای شهر میاندوآب اظهار کرد: از مسئولان اعم از نمایندگان مجلس، استاندار و مسئولان پتروشیمی خواهشمندم تا نیروهای استخدامی در پتروشیمی از میاندوآب باشند.

,

وی با بیان اینکه میاندوآب سال ها چشم انتظار پتروشیمی بوده است، گفت: دغدغه همه ما باید این باشد که نیروهای استخدامی در پتروشیمی، میاندوآبی و از نیروهای بومی باشند.

,

قاسم زاده هم چنین پیشنهاد کرد تا شورای شهر مصوبه ای در مورد لزوم بکارگیری نیروهای بومی در پتروشیمی میاندوآب داشته باشد.

,

این عضو شورای شهر میاندوآب از شهرداری نیز به خاطر اقدامات رنگ آمیزی و گلکاری در آستانه عید نوروز تشکر کرد.

,

در تمامی موارد اولویت با نیروی بومی باشد

, در تمامی موارد اولویت با نیروی بومی باشد,

داریوش عسگری دیگر عضو شورای شهر میاندوآب هم به موضوع استخدام پتروشیمی اشاره کرد و در سخنان خود گفت: هم اکنون در مورد پتروشیمی، اطلاع رسانی شده تا افراد واجد شرایط از سه استان نام نویسی کنند.

,

این عضو شورای شهر میاندوآب با بیان اینکه هم اکنون اول کار است و نباید بگونه ای عمل کرد که در آینده در مقابل عمل انجام شده قرار بگیریم، افزود: باید تاکید ما این باشد که در تمامی موارد اولویت با نیروی بومی باشد و اگر نیرویی در میاندوآب در یک موضوع نباشد، از سایر نیروها استفاده شود.

,

وی با اشاره به اینکه هم اکنون از واجدین شرایط سه استان نام نویسی انجام می گیرد، اظهار کرد: اکنون اگر کسی نام نویسی می کند در واقع برای وی حق ایجاد می شود و اکنون مرحله ثبت نام است نباید در مقابل عمل انجام گرفته قرار بگیریم.

,

عسگری تصریح کرد: مشقت پتروشیمی برای میاندوآب بوده و میاندوآبی ها نیز باید از آن بهره مند شوند، همانطور که در اطراف ما مکان هایی وجود دارد که حتی یک نفر غیربومی نمی توان در آن یافت که کار کند.

,

, ,

باید پیگیر استخدام نیروهای بومی باشیم چرا که فردا پشیمانی سودی ندارد

, باید پیگیر استخدام نیروهای بومی باشیم چرا که فردا پشیمانی سودی ندارد,

احد غفاری نایب رئیس شورای شهر میاندوآب هم سخنان خود را با تشکراز شهرداری آغاز کرد و گفت: درآمدزایی خوبی شده و حقوق پرسنل به موقع داده شده و کارها نیز خوب پیش رفته و بنده از شهردار تشکر می کنم.

,

وی نیز در ادامه به موضوع استخدام پتروشیمی اشاره کرد و افزود: پیشنهاد می کنم که به اتفاق یکدیگر از پتروشیمی بازدید کرده و با مدیرعامل پتروشیمی جلسه ای برگزار کنیم.

,

نایب رئیس شورای شهر میاندوآب با بیان اینکه هم اکنون ۲۵۰ نفر در پتروشیمی مشغول به کار هستند که اکثرا از دیگر شهرها هستند که می آیند و می روند، اظهار کرد: ما نماینده مردم هستیم و باید از هم اکنون پیگیر موضوع باشیم چرا که فردا پشیمانی سودی ندارد.

,

غفاری تصریح کرد: شاید افرادی که هم اکنون در آنجا فعالیت می کنند، ابقا شوند.

,

در فرمانداری جلسه ای با حضور مسئولان در مورد پتروشیمی تشکیل شود

, در فرمانداری جلسه ای با حضور مسئولان در مورد پتروشیمی تشکیل شود,

غیب الله رحیمی دیگر عضو شورای شهر میاندوآب هم سخنان خود را با تشکر از شهرداری آغاز کرد و گفت: از شهردار و اعضای شورای شهر به خاطر اقدامات انجام گرفته، تشکر می کنم.

,

وی در ادامه با پیشنهاد تشکیل جلسه ای در فرمانداری با حضور محبی نیا نماینده مجلس و مدیرعامل پتروشیمی، اظهار کرد: جلسه ای در فرمانداری با حضور فرماندار برگزار و از نماینده مجلس و مدیرعامل پتروشیمی دعوت کنیم تا موارد مربوط به استخدام پتروشیم را بررسی کنیم.

,

این عضو شورای شهر میاندوآب همچنین به خدمات و تلاش های کارگران اشاره و گفت؛ پیشنهاد می کنم به منظور ارج نهادن به مقام کارگران از کارگران بازنشستگان و کارگران زحمتکش در مراسمی تجلیل شود.

,

رحیمی هم چنین اظهار کرد: ما نماینده مردم هستیم و باید برای آنها کار و از حق آنها دفاع کنیم.

,

شهرداری فصل کار را از دست ندهد/ شورا یک فرد نیست بلکه مجموعه است

, شهرداری فصل کار را از دست ندهد/ شورا یک فرد نیست بلکه مجموعه است,

تراب قهرمانی دیگر عضو شورای شهر میاندوآب بود که سخنان خود را با موضوع پسماند شهری آغاز و با اشاره به طولانی بودن این بحث، گفت:از سال ۸۶ که بخشدار بودم تا به امروز در مورد پسماند بحث می شود و تا بحال بحث های مختلف مانند کارخانه کمپوست مطرح شده است که امیدواریم هر چه سریعتر حل شود.

,

این عضو شورای شهر میاندوآب در ادامه با تشکر از شهرداری و اعضای شورای شهر، اظهار کرد: هم اکنون فصل کار آغاز شده و نباید فصل کار را از دست ندهیم و شهرداری به این موضوع توجه داشته باشد.

,

وی با اشاره به درخواست ها و مراجعات مردمی در مورد پوشش کانال ها، افزود: در مورد پوشش کانالها اقدام جدی داشته باشیم چرا که مردم پیگیر هستند و موارد بهداشتی مردم را اذیت می کند.

,

قهرمانی در ادامه با بیان اینکه توجه داشته باشیم که اقدامات شورای شهر در واقع اقدامات یک فرد نیست بلکه مجموعه است، گفت: در اظهارات خود با جای بیان مطالب از زبان خود از زبان شورا مطرح کنیم.

,

این عضو شورای شهر میاندوآب نیز در مورد پتروشیمی اظهار نظر کرد و افزود: شاید به افراد مختلف قول داده ایم و باید این را در نظر داشته باشیم که هم اکنون صدها میاندوآبی در شهرهای اطراف کار می کنند و تنها می توان گفت که باید اولویت با میاندوآبی باشد و نباید حساسیت ایجاد کرد.

,

وی هم چنین خواستار ارائه توضیحات توسط شهردار در مورد جایگاه سی ان جی شد که شهردار نیز از پیگیری موضوع خبر داد.

,

در پایان این جلسه شورای شهر تصویب کرد تا از نمایندگان، استاندار، فرماندار و مسئولان پتروشیمی درخواست می شود تا اولویت استخدام با نیروهای بومی باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه