اخبار داغ

امام جمعه موقت تهران:

کوتاه آمدن از اصول و ارزش ها مصداق بداخلاقی سیاسی است

کوتاه آمدن از اصول و ارزش ها مصداق بداخلاقی سیاسی است
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه به بهانه تسامح و تساهل نباید از اصول و ارزش ها فاصله گرفت تاکید کرد: دست برداشتن از اصول و ارزش های دینی مصداق بداخلاقی سیاسی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از کیش پرس، آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران و عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری در مراسم سخنرانی به مناسبت عید مبعث در مسجد امام حسن مجتبی(ع) کیش، با اشاره به اینکه برخی به بهانه تسامح و تساهل معتقد به کوتاه آمدن از اصول و ارزش ها هستند اظهار کرد: اصول جای کوتاه آمدن ندارد و ما با تمام جان در حراست و صیانت از ارزش ها ایستاده و مقاومت می کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کیش پرس,

وی با اشاره به دوره ای از تاریخ جمهوری اسلامی تصریح کرد: برخی در دوره اصلاحات تز تسامح و تساهل را مطرح کردند که همان روزها هم با آن ها مخالفت کردیم.

,

خاتمی ادامه داد: در دوره دیگری افرادی نمک نظام را خوردند و نمکدان شکستند و با نقاب اصولگرایی آب به آسیاب دشمن ریختند و کسی را بر مناطق آزاد مسلط کردند که می گفت ما باید جزیره کیش را باز قرار دهیم تا افراد همان کارهایی را که در ترکیه و دبی انجام می دهند در کیش نیز انجام بدهند.

,

وی تصریح کرد: کیش بخشی از ایران اسلامی و نظام جمهوری اسلامی است و باید طبق قوانین اسلام اداره شود و به بهانه اینکه گردشگران به کشورهای خارجی سفر نکنند و به کیش بیایند نباید از قوانین و اصول اسلامی کوتاه آمد.

,

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه تسامح و تساهل دارای 4 معنای متفاوت است افزود: اولین معنا این است که دین گردنه و دست انداز ندارد و دین آسانی است، دوم اینکه ما باید منطقی برخورد کنیم زیرا دین اسلام دین منطق و کاملا مورد قبول است.

,

جذب حداکثری و دفع حداقلی از دیگر معانی تسامح و تساهل است که به گفته آیت الله خاتمی نباید از آن سوء استفاده کرد و ابوجهل ها را جذب کرد و ابوذرها را دفع بلکه می توان ابوذرها را جذب کرد و ابوجهل ها را دفع.

,

وی با بیان اینکه چهارمین معنای تسامح و تساهل این است که به این بهانه افراد بخواهند از اصول و ارزش ها کوتاه آمده و فاصله بگیرند که دین با این معنا به شدت مخالف است.

,

آیت الله خاتمی با اشاره به این مطلب افزود: اینکه به بهانه جذب گردشگر بخواهیم در کیش بر روی حجاب حساس نباشیم یا نیروی انتظامی در وظیفه خود کوتاه آمده و با بدحجابی و بداخلاقی برخورد نکند ربطی به دین ندارد؛ این نسامح و تساهل با روح انقلاب اسلامی در تصاد و مبارزه است.

,

وی ادامه داد: ما باید اصول و ارزش ها را که آرمان انقلاب، شهدا و 210 هزار شهید ایران اسلامی است حفظ کنیم. ما نمی توانیم به بهانه جذب گردشگر از اصول انقلاب کوتاه بیاییم .

,

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود به آمار نگران کننده طلاق در کشور اشاره کرد و افزایش طلاق را از نتایج تاثیر ماهواره ها و برنامه های مبتذل غربی دانست.

,

وی دروغ، شایعه پردازی، و روی آوردن به فرهنگ بیگانه را از جمله بداخلاقی ها عنوان و خاطر نشان کرد: کوتاه آمدن از اصول و ارزش های انقلاب اسلامی نیز مصداق همین بداخلاقی های سیاسی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه