اخبار داغ

حال چشمه تامهر تفت خوب نیست!+تصاویر

حال چشمه تامهر تفت خوب نیست!+تصاویر
هر چند بارندگی های اخیر حال و هوایی به جان بی تن چشمه تامهر تفت بخشیده است اما حال و روز های این روزهای چشمه تامهر تفت خوب نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح تفت، چشمه تامهر در فاصله 6 کیلومتری شهر تفت در روستای اسلامیه و در کنار راه آسفالته یزد- شیراز واقع شده که ارزش و اهمیت گردشگری خاصی برای گردشگران داخلی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح تفت,

 این چشمه غالباً از اوایل بهار جاری و تا اواخر تابستان دارای آب بوده و با شروع فصل پاییز خشک می شود؛ نام این چشمه را به همین دلیل تامهرنامیده اند؛آب این چشمه که تاکنون در اتفاقی نادر و بی سابقه در بهار جدید هنوز جاری نشده بود با بارندگی ها اخیر آب این چشمه جوشیده هنوز جاری نشده است.

,

یکی از فعالان محیط زیست نیز در رابطه با وضعیت چشمه تامهر تفت در گفتگو با خبرنگار صبح تفت، گفت: چشمه تامهر معمولاً چند روز مانده به بهار و با گرم شدن هوا جاری می شده که متاسفانه در سال جاری هنوز این چشمه خشکیده است.

,

محسن دهقانپور فراشاه ادامه داد: تامهر چشمه ای است «هوا بین» که مستقیما از دامنه های شیرکوه تغذیه می شود وهر چه برف بیشتری در دره های شیرکوه باشد مدت زمان آبدهی چشمه بیشتر خواهد شد.

,

وی افزود: همه ساله با یک بارندگی خوب بهاره جوشش آب از چشمه شروع و نسبت به حجم برف در شیرکوه تا اوایل تابستان یا اوایل پاییز اب داشته که به همین بخاطر به چشمه تامهر نیز معروف است؛ در سال آبی اخیر کمترین بارش رحمت الهی در 60 سال اخیر را داشتیم که پوشش برف شیرکوه تقریبا هیچ است به همین خاطر است که هنوز آب چشمه جاری نشده است.

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه